Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Tulačka

20. 07. 2008
13
26
1199
Autor
Marcela.K.

,,Život je všechno, co máš." (B. Ferrero)

 


Jezdím autem dost rychle...popohání mě muzika, kterou si opravdu pouštím jen v autě, dupnu na to a letím, sice zavřená v krabici,ale letím.
Dnešní návštěva u zubařky mi opět dala křídla. Jsem vybíravá a tak jezdím 45 km ke kamarádce, která mi uvaří kávu a přitom mi spraví zuby.
Jela jsem už domů...teda letěla, když jsem v dálce uviděla, že na silnici leží něco, co by tam být nemělo. Přibrzdila jsem a koukala do vedlejšího pruhu...bílorezatá přejetá kočka. Nedokázala jsem zastavit, byla evidentně mrtvá, u tlamičky ještě jasná loužička krve.
Kolik už jsem takhle minula ježků, žab, myší, dokonce i dvakrát srnku v příkopu ... jenže ti všichni tak nějak splývali s krajinou, s šedivou silnicí. Dalších třicet kilometrů už jsem myslela jen na tu kočku. Jak tam nepatřila, jak ten její bílorezatý kožíšek zářil i s tou červenou hvězdou u čumáčku...a pak mě najednou napadlo, že byla šťastná...tulačka.

Náš pes má svoji boudu, kotec a když mu dáváme volnost, je přivázaný na dlouhým horolezeckým lanku. U tíká a my se o něj bojíme. Přesto nás miluje. Přivazujeme si lásku na špagátek, svazujeme strach do kozelce a litujeme ty, co umírají, protože byli svobodní.
Ta šťastná kočka už honí své myši někde, kde nepotřebuje svůj výstavní kožíšek...

Venku poprchává, ale co, mám kapuci...
Musím se alespoň chvíli nadechnout...s naším psem.

26 názorů

Marcela.K.
21. 02. 2019
Dát tip

:-D to je dobře! 


ysslandia
21. 02. 2019
Dát tip

ja sa stále pri tebe rozrehocem,- to sa takto nedá, no,


Marcela.K.
21. 02. 2019
Dát tip

Já kočky vlastně vůbec nemusím...mám totiž fobii z myší a tak je to divný, že o nich občas píšu...asi kvůli vzpomínkám z dětství.

 http://www.pismak.cz/index.php?data=read&id=261957


ysslandia
21. 02. 2019
Dát tip

ja mám predsa len radšej tigrov,leopardov,

 

mačky sú také

 

milé no


Marcela.K.
21. 02. 2019
Dát tip

yss... já tu diskuzi u zvedavce nedočetla, musela jsem odjet. To byla jen asociace ;-)


Marcela.K.
21. 02. 2019
Dát tip

Zdeněčku, je rozdíl mezi louží a loužičkou krve. Louže by ti těžko u čumáčku udělala hvězdu - to by byl spíš rudý prapor...přesto dík za názor, stopaři :-)


ysslandia
21. 02. 2019
Dát tip

tie mačky ma snád prenasledujú- 

 

U tíka---asi zbytočná medzeram utíka

 

to len na margo, že som čítala pozorne.

Celkom príjemne podaný text.


Marcela.K.
21. 02. 2019
Dát tip

.


Marcela.K.
15. 03. 2010
Dát tip
Jednou jsem šla kolem louky, na který ležel takovej náš místní bezdomovec. Svítilo sluníčko a on se tam vyvaloval, nohu přes nohu a mě napadlo, že ten se teda má...jenže pak nám ho jednu zimu přivezli do špitálu s omrzlinami. Neměl v holinkách ani ponožky a stršně to smrdělo... a já si vzpomněla, na to, jak jsem mu málem záviděla....

rainman
10. 03. 2010
Dát tip
krásně jsi to napsala...*

Marcela.K.
09. 03. 2010
Dát tip
.

:-):-)

Marcela.K.
07. 12. 2009
Dát tip
"Co musím - to musím rád"... říkával můj tchán :-) je to dobrá "poučka" pro život ;-)

tak to nemusíš děkovat,já se rád zamýšlím sám,nebo možná někdy nerad ale zamýšlím:-)

Marcela.K.
07. 12. 2009
Dát tip
...našeho psa najdeš vyfoceného na mém profilu :-) leží na zahradě :-)dík za zamyšlení.

je to pěkně napsáno, jakože tam nepatřila, a ten pes jako láska uvázaná na provázku, zajímavá úvaha která mě obklopuje stále aniž bych nad tím přemýšlel

Janina6
25. 08. 2008
Dát tip
Myslím, že jak kočky, tak psi by nám docela s gustem vysvětlili svoje pojetí štěstí... které se od našeho možná dost liší...

nostalgik
31. 07. 2008
Dát tip
*** :o)

Lakrov
21. 07. 2008
Dát tip
Smím si snad myslet, že i zvířata mohou přijít do nebe? S takovou představou by byl svět ještě krásnější.

Robinia
21. 07. 2008
Dát tip
Těch přejetých zvířátek je rok od roku víc... a nevím, nevím, jestli jsou šťastná, když je srazí auto...

*

guy
21. 07. 2008
Dát tip
*

Háber
20. 07. 2008
Dát tip
pekné, poznám také pocity*

avox
20. 07. 2008
Dát tip
Já ti nevím, je to ještě mnohem složitější... */

Diana
20. 07. 2008
Dát tip
Tohle moc dobře znám. Já také strašně lituji přejeté ježky, kočičky, ptáky - i když jsou to svobodní tuláci. Také mne v autě popohání muzika, ale naštěstí jsem ještě nic nepřejela. Ale málem. Jedno jaro se na Vysočině urodilo spousta malých veveřiček a ty běhaly po silnici jako blechy:-)***

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru