Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Radosti množení

31. 07. 2008
4
14
1203
Autor
Nikeš

Za černou fenkou

po zadních tlapkách skáče
svázaný ratlík.

14 názorů

Nikeš
03. 08. 2008
Dát tip
svázaný je u psů označení stavu, kde se sameček nemůže odtrhnout od samičky v důsledku zduření jeho údu v ní.

Paulart
03. 08. 2008
Dát tip
Jak "svázaný ratlík"? Že se zamotal do vodítka?

Nikeš
03. 08. 2008
Dát tip
ano, černá je nadbytečné, zde je opravdu pro formu, ostatní adjektiva tam co dělat mají. Tímto haiku jsem se snažil poukázat na realitu toho, že některé druhy pro zachování sebe sama musí při množení snášet značné nepříjemnosti, jak stran biologie, tak jejich páníčků. Potažmo donutit hloubavého čtenáře zamyslet se nad tím, že vlastně u nás je to podobné, akorát se nepříjemnosti netýkají vlastního aktu, ale věcí následných. Sociálních atd... Jinak je to popisné, ano.

oakbark
01. 08. 2008
Dát tip
Ano. Zvrhlík má pravdu pravdoucí.

Zvrhlík
01. 08. 2008
Dát tip
Na haiku IMHO příliš popisné. Haiku má skutečnost spíš ukazovat než popisovat. Je podstatné, že ta fenka je černá? Mně se to zdá nadbytečné. "Kvůli krátkosti básně bude často subjekt (ve formě osobních zájmen) vynechán. Příslovce a přídavná jména budou rovněž – podle možnosti – opomíjena. I. Teiko" zdroj: http://www.haiku.bloguje.cz/554368-o-haiku.php Tři adjektiva na jedno haiku budou v drtivé většině případů vždycky moc.

Nikeš
31. 07. 2008
Dát tip
ah, to jsem samozřejmě nemohl tušit. Omlouvám se za nošení dříví do lesa :-)

oakbark
31. 07. 2008
Dát tip
Ja jsem 15 let kynologem. Nu, k ratlikum jeste musim najit cestu:)

Nikeš
31. 07. 2008
Dát tip
ano, koukám, že moorgan pochopil :-) oakbar: přesah jsem se pokusil navodit motivem svázanosti, která je u psů právě dvojsmyslná. jinak, díky za návštěvu i tipy

moorgaan
31. 07. 2008
Dát tip
ano tohle je haiku..ma to spravnost v radku, je to kontastni pohled a asociace se svazanosti skutecnou i vzitou - u psu.. super!!../******

oakbark
31. 07. 2008
Dát tip
To mne nesvázalo ani neodvázalo. Přesah nikde.

papouch
31. 07. 2008
Dát tip
Ten se má

Petrusha
31. 07. 2008
Dát tip
ako keby som ho videla a na chrbáte má naviac uviazanú 120 kilovú paničku tak :)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru