Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Víla

17. 07. 2001
1
0
1860
Autor
Roger

19.4.2001, 17.7.2001

-=[ Víla ]=-

 

Našiel som cestu ako sa stratiť
v mysli, v duši, v obláčiku hmly.
a teraz možno chcelo by sa vrátiť,
vyviesť slepca z tmy.

 

Motýľ mávol krídlami a zvíril vzduch
farba olizla krivky sveta,
nadýchnem sa Teba, nový duch,
usmial sa jeden lupeň kveta.

 

Tancovala víla čo voňala peľom
vlasy ako zabudnuté lúče slnka
a v tom šate ľahkom, bielom
radosti na nás trúsila zrnká.

 

Keď dýcha vankúš, usmejem sa na vílu,
vstávam, ona spí tam ladne.
možno je tam naozaj, na chvíľu,
alebo aspoň do sna sa mi možno znova vkradne.

 

Je to jedno, sami sme si strojcom skonu,
čo nás čaká až dosype sa piesok
ale cestou sú to naše kroky, tempo zhonu
na rakvu dopadne ťažká slza alebo kvietok.

 

Opúšťam ju, nerád, musím,
nech ona spí, keď ja bdiem.
potešiť ju potom skúsim,
úsmevom v jej sne, možno smiem.

 


Wicana
17. 07. 2001
Dát tip
koukám se básníkovi přes rameno, protože tohle je ve stadiu zkracování, viď :--) bude to moc hezká báseň Rogere !

Bhati
17. 07. 2001
Dát tip
Ts ts ts...nechce se mi to číst...jsem lenoška líná...:-)

Naso
17. 07. 2001
Dát tip
Roger pripomína mi to moje dospievanaie a poéziu vrcholiaceho romantizmu... Máš tu veľa krásnych viet a obrazov (farba olizla krivky sveta, vlasy ako zabudnuté lúče slnka, Keď dýcha vankúš, a iné), aj dobré rýmy, hoci si sa neubránil aj niekoľkým gramatickým (prach-strach, byť-skryť) a niektorým kostrbatým rýmom (v tanci - na konci). Prvá strofa je podľa mňa nay! Áno, je to trošku dlhé, možno by sa dalo sem-tam niečo vypustiť, ale celkový dojem je skôr pozitívny ako opačne. A vlastne podporím ťa tipom! ideš správnym smerom...

nebraska
17. 07. 2001
Dát tip
Jujha, sorry, nedokopala som sa k tomu aby som to cele precitala, skoncila som f 3/4 :( je pravda ze su tam niektore obrazy skutocne vydarene, viz naso...ale tiez je pravda ze sa to zbytocneeeeeee taahaaaaaaaaa akoooooo sssoppppel, prvych 5-6 strof, jakz tak, ale dalej to uz zacina nudit...ked to skratis, vyberies podstatne, tak ti dam tip :)

Roger
17. 07. 2001
Dát tip
ja mam svoje sople rad. :( ale co pre vas clovek nespravi. Pripadam si ako mäsiar s motorovou pilou a stojim nad biftekmi. no - také zlé to zas nje je, ale uz neuberiem ani písmenko :)

Naso
17. 07. 2001
Dát tip
To poznám, Rogere... Aj ja svoje básne vnímam ako deti a nie a nie im "ublížiť"... Ale pravdou je aj to, že funguje ak čerstvú báseň uložíš na niekoľko dní na "dusenie" a keď sa ku nej potom navrátiš zrazu sám objavíč kopu vecí, ktoré by sa dali pozmeniť... Niekedy mi to (a nielen mne) fakt pomáha!

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru