Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Jak Vy nahlížíte na film "Tmavomodrý svět"?

20. 07. 2001
1
0
3707
Autor
Ostrovidka

Snad zvolila jsem vhodnou kategorii. Není-li tomu tak, prosím opravte mě.

Včera měla jsem možnost shlédnouti "Tmavomodrý svět" v režii rodiny Svěrákovy.

 

Pokud spatřili jste též tuto novinku české kinematografie ráda bych Vás  tímto poprosila o Váš nezaujatý názor.

 

Děkuji pěkně

 

krásný den!


fox
18. 08. 2001
Dát tip
anonym60....autentický TY.....u tebe jsem jiny nick nečekal

člobrda
28. 07. 2001
Dát tip
no ja byl asi ve vyhode, protoze telku nemam a svete div se, nevidel jsem na tento film ani jednu reklamu, takze jsem se na nej sel podivat s hlavou cistou a prazdnou :o))))

Adina
26. 07. 2001
Dát tip
Musim řict, že souhlasim témeř se všemi. Byl to nádherný český film, ale na Svěrákovce a velikou kampaň, která nás všechny připravovala na pomalu 8. div světa to opravdu nic nebylo. :o(

J
25. 07. 2001
Dát tip
ViNiL: jako bys tenkrát žil...

alina
24. 07. 2001
Dát tip

Suppe
24. 07. 2001
Dát tip
řadím se též k těm zklamaným. myslim, že kdo viděl TMS, nemusí už chodit na Pearl Harbor, protože je to trapně indentický. Novej sladkej chlapeček versus okoukanej sladkej chlapeček. Jediný, co PH podle mě mít nebude, je Svěrákovo typické ztvárnění sexu. Vlastní akt + nějaké přírodní pozadí. Ty ořechy se fakt povedly. Ale zbytek je strašně trapnej. Vzkaz pro všechny filmové tvůrce z ČR - přestaňte už prosim točit filmy o komunismu. Už je to stejně vožvejkaný jak vymalovanej ksichtík DiCapria, Aflecka či jakýho koli jinýho joudy.

Eternal
24. 07. 2001
Dát tip
Hezký film, smutný film... v podání Svěráků superfilmem v mých očích. Fascinuje mne, že jen jediná postava ve filmu dopadla dobře(neúnavný výpravčí), a přesto se to dá sledovat s vysokým zaujetím...

femine
24. 07. 2001
Dát tip
Přiznávám se,že jsem se na tenhle film hodně těšila,ale upřípmně mě zklamal.Čekala jsem od něj mnohem víc. Námět byl dobrý, ale zpracování se autorům vůbec nepovedlo,až do konce filmu jsem čekala, kdy se začne něco dít! Nijak mne neuchvátil:o(

Vio
23. 07. 2001
Dát tip
Viz Tynic a Alina...

riv
23. 07. 2001
Dát tip
Velmi jsem se na něj těšil. Pravda, od akčních scén jsem nic nečekal (už jen vzhledem k rozpočtu), ale doufal jsem, že filmu nebude chybět ona pověstná lidskost a propracovanost v oblasti mezilidských vztahů. Ajjjj, to jsem se zklamal. Příliš mnoho zápletek a příliš povrchního balastu. Dle mého názoru se měli autoři držet známého že "méně je někdy více". Je to jen můj názor a jsem tu evidentně v menšině, ale nedá mi to...

Krel
23. 07. 2001
Dát tip
viz. xpired

Helča
23. 07. 2001
Dát tip
Taky jsem se na film velmi těšila. Musím říct, že to byl pěkný film, ale čekala jsem víc. Nezklamal sěrákovský humor a vlídný pohled na svět. Ale scénář trochu kulhal. Závěr: v detailech krásně vyvedené, ale jako celek to moc nedrzelo pohromadě.

Rising_Star
23. 07. 2001
Dát tip
Vcera jsem mel moznost tento film videt za bratru 149 korunek ve Slovenskem dome. Co se mi libilo: Hudba Kukuc vedlejsiho hlavniho hrdiny, napadne nepodobna DiCapriovi :) Historicka letadla Prsa Anglicanky Susan Sverakovsky humor Klavirista, ktereho zahral Kaiser Co se mi nelibilo: Sentimentalni scena, kdy letec Vojtisek zapichnul stroj do more, aby zachranil kolegu Slamu Ze jsem prosvihl scenu kde byl Sverak jako fousatej Ind Cislo konta na konci titulku Malo akce, moc malo; necekal jsem krvak, jen aspon jeden peknej poradnej leteckej souboj :) tak

člobrda
23. 07. 2001
Dát tip
ahoj lidi, ted teda chvilku ja :o)) byl jsem na nem dvakrat a mej jsem to take v umyslu uz predtim, poprve s krasnou divkou podruhe s tatkou.. takze jsem si to prohlidl vcelku dobre.. hudba je fakt skvela -- (ja se od listopadu ucil na fletnu a mate videt, jak jsem pokrocil co se tyce not v tmavomodrem svete a svita , hihiii) sceny na Mirove byly silne, to urcite nahradilo nedostatek akce v letovych castech filmu potom cast , kdyz se snazi Slama udobrit s Vojtiskem a vlastne i tu bezmoc, kdyz Vojtisek zjisti jak to je s jeho laskou.. to jsou hluboke casti.. povrchni podle me nejsou, a jak znam Sverakovske filmy, ktere jsou prave o nas, tak i v tomhle se nespletli, clovek nereaguje hrdinsky jako v americkych lovestories , nebo jo??? ten snimek, kdy v napnute atmosfere praskne balonek vznasejici se u stropu je jako pichnuti u srdce.. tohle mi pripomelo cast v Koljovi, kdy Louka ujizdi s klucinou trabantem az se jiskri a na sloup useda kane ( ornitologove jiste prominou, pokud se pletu v identifikaci toho dravce :o) tyhle veci jako by pro me symbolizuji ten knedlik v krku, ktery citim, kdyz .... no, dlouha kritika se spatne cte a tak to zkratim, ja s tatkou jsem v mladi o pilotech dosti cetl a tak snad i diky tomu jsme byli schopni videt neco mezi radky scenare :o), ale fakt je, ze jsme chvili mlceli a pak mi tatka , pri jizde autem hlasil na trech hodinach autobus MHD, zatimco ja jsem ve zpetnem zrcatku pozoroval na pate hodine krasnou brunetku ... tot vse...

člobrda
23. 07. 2001
Dát tip
a jeste :o)) nemyslim, ze by nekdo jiny dovedl tak krasne vymyslet tu scenu s anglickou ucitelkou, britskym dustojnikem, atd.. a jestli jo, tak pred kazdym takovym klobouk dolu.. vzdyt to neni jen humor.. dobra, dobra, uz padam....

J
23. 07. 2001
Dát tip
viz Tynic a dál, odnesla jsm si i určitou historickou hodnotu, ve formě představy o tehdejší době.

ViNiL
23. 07. 2001
Dát tip
Mě ten film také vysloveně zklamal. O válce to prostě nebylo, a jako romantické drama to bylo neskonale pitomý. Svěrákům to nezazlívám -- ono se všechno povést nemůže -- ale řikat o tom, že je to dobrý film jen proto, že je od nich a že byl drahý, mě připadá... dýjadýjadá. A pokud si z toho někdo odnesl "představu o tehdejší době," toho upřímně lituji.

...sentimentální film zesměšňující schopnosti českých pilotů...

fox
21. 07. 2001
Dát tip
neviděl, a ani nepujdu......nemám zájem

Litochowitz
21. 07. 2001
Dát tip
A já....co já.....na mě stejně jednou všechno spadne.....a tak....ale potom jo......

xpired
21. 07. 2001
Dát tip
Mě nadchla nádherná hudba, kvůli které jsem mu schopen odpustit cokoliv. :-)

Bix
21. 07. 2001
Dát tip
Mňa ten film nadchol...keďže si na akčné scény nepotrpím, požičiavanie mi nevadilo. Tynic: ono to bolo aj preto, že lietadlá daných typov by bolo možné len ťažko využiť pre točenie autentických scén a ich konštrukcia - ale to Ty vieš... Súhlasím s tým, že to bol odlišný film ako predošlé od Svěrákovcov ( pozor, v TS sa jedná len o Jána ! ), iný humor, odlišné typy postáv, ale bol veľmi silný - aj emocionálne - a tým nemyslím úmyselné dojáky a polhodinové "milujem ťa" pri západe slnka - všetko obsiahli jemne, citlivo, čo sa mi rátalo, nebolo tam veľa zbytočností... Neviem si predstaviť, že by som odišla ! :o) A to si na filmy potrpím ! Najmä na ich závery ! Môj názor, :o)) ! Zaujalo ma, že to možno vidieť aj inak, pozerám sa na to trochu predpojato !

Ostrovidka
20. 07. 2001
Dát tip
Anonym38: svatá pravda! Podle mého názoru laika je tento film dílem slabého náboje, scénáře mdlého. Scény dovedeny k dokonalosti jsou pro oko velmi libé, však ničím k mému srdci nedopadly. Film mě nudil natolik, že jsem bohužel v polovině odešla. Velmi jsem se těšila na další počinek z dílny "Svěráků" však jsem zklamána........

Tynic
20. 07. 2001
Dát tip
Mě osobně se film velmi líbil ! Svěrákovská symbolika mi leckdy i husí kůži přivodila. Cože to má být dovedeno k dokonalosti ??? Chce si to víc všímat ! Mě trošku zklamaly ony akční scény...ale chápu že si je český film jednoduše nemůže dovolit (trochu mi vadily použité scény z jiných filmů). Film hrál na strunu národního cítění a ta se ve mě taky rozehrála. Náboje bylo ve filmu až až ! V žádném případě ho ale nelze hledat v tuctové milostné zápletce... Film Tmavomodrý svět má neuvěřitelný lidský rozměr.. Poetika některých scén je bezkonkurenční...

Nahlížím, že jsem ho ještě neviděla...:)

alina
20. 07. 2001
Dát tip
Nejsem teď zrovna schopna nějakých smysluplnných rozborů. Tak jen jednou větou. Pro mě je ten film hluboce lidský, Svěrákovský............/a zaplaťBůh za jejich vidění světa!/ Jinak se plně podepisuju pod to, co zde řekl Tynic :o)

Jákob
20. 07. 2001
Dát tip
ještě jsem ho neviděl, ale moc se těším ..... pak podám hlášení :o)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru