Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Hádka rvózních

28. 07. 2001
1
0
1421
Autor
Sidonius

Vypravěč: Byl kdysi mladý dramatik po uši zamilován do krásné dívky. Ale jak už tomu v životě bývá, není každému citu přáno.
Ona (za scénou): Ne! Ne! Nikdy!
Vypravěč: ...zněla jediná odpověď. Ta slova ho pálila do morku kostí, myslel na ně kudy šel a čím dál více je nenáviděl. A jednou, když usedl ke svému stolu, rozhodl se, že již nikdy nenapíše ani nevysloví to slůvko ne.
A zde je autentická rozmluva dramatika s jeho idolem, jak probíhala po zrušení onoho slůvka.
On a Ona (vcházejí na scénu), Vypravěč (ustupuje do pozadí)
On: Buď ke mně přece vraživá!
Ona: To už jsi zapomněl, co bylo v děli?
On: Ach! Ale copak můžeme dělat jen samé stoudnosti a předloženosti? Copak jsme nějací urvalí zdvořáci?
Ona: Byla jsem bláhová. Jako bys ty mohl návidět s kalými úmysly! Jsem snad obyčejná týkavka, aby se mě mohl každý topejr dotýkat? To smí jen ten, jehož budu věsta.
On: Šetři si rvy, tvoje urosa je značná.
Ona: Zato ty jsi duživý až dost.
On: Mám jisté švary, to přiznávám. Byla to hoda, promiň. Ale... Ní to krása, plout spolu po vodách lásky až do be a tam...?
Ona: Dej ty své chavé pracky pryč, ještě bys chytil ode mě štovice. Tak hoda, jo? Božáku! Mehlo!
On: Tak? Jinou si najdu, abys věděla. Nějakou tečnější. A tebe - chám!
Ona: Kecej, ty šťastníku.
On: Kecám, ty božačko.
Ona: Rvi mi rvy, ty urvalče!
On: Jsi japná zletilka.
Ona: A ty olitický andrtálec.
On: Ty řestné dochůdče!
Ona: Douku, vypij si ktar, až tě chytne moc.
On: Ty jsi duživá poučitelná tvorka. Jako bys spadla z ptunu a psala mi krolog.
Ona: Besa, zuříš jako gr.
On: Dej pozor, ať ti praskne žit.
Vypravěč: A tak rozmluva pokračovala a pokračovala, až si oba porozuměli a šli spolu ruku v ruce za sluncem svého života. Šťastníci!


Toxman
22. 03. 2002
Dát tip
Hmm ní to zajímavé :-))) [doplň si každý jak umíš] :-))

Sidonius
01. 08. 2001
Dát tip
Čekal jsem, jestli to někoho napadne,,, Celá scénka je inspirovaná Nekudovou básní a byla narychlo vymyšlená pro školní divadelní soubor, protože nebylo co hrát. Spoluautorem této scénky je prof. Ivo Brůžek, který ovšem jako spoluautor nechtěl být uváděn. Jistě uznáte, že uvádět původní báseň Nekudovu by nemělo moc smyslu (zvláště její závěr: tvůj Kuda). Tolik na vysvětlenou.

:-))

Wopi
25. 07. 2001
Dát tip
:-)) *

sidi
25. 07. 2001
Dát tip
:-) Něco podobného dělal Luděk Nekuda, ale to není ode mě výtka.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru