Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Rails of life

06. 11. 2008
0
1
433
Autor
Betelgeuze

Bolo tam plno ľudí. Zabávali sa a rozprávali, vytvorili farebnú masu, rozmazanú koláž farieb a citov. Hrala hudba, avšak nebolo to nič viacej, ako dlhá, ťahavá stužka hluku a svetla, znervózňujúceho a šialeného. Zdalo sa mu, že stojí na kraji sveta a díva sa do priepasti, alebo do tunela, do čiernej čierňavy a nikdy sa už nevráti. Znova na ňu myslel, ale aj to už nadobudlo zmes nenávratna a nekonečna. Krútila sa mu hlava. Nevedela o tom. O ničom. Ako dobre.

... ponáral sa...

... do vlastných pocitov a z posledných síl sa ich držal ako triesočky na vode, ktorá ho pod jeho vlastnou váhou pohĺcala nižšie a hlbšie. Strhával sa, ustavične ním mykalo a stále nanovo sa zľakol svetiel , blikajúcich a veľkých a hluku a ruchu... tunel...

... ľudia tam hore...

... cítil sa od toho navždy odrezaný. Myslel na jej vlasy, na jej ruky a teplo. Keď ju poslednýkrát objímal, ležala mu v náručí ako malý vtáčik, hladil ju a pomaly vdychoval vôňu jej vlasov... ten tunel...

... dunenie v jeho vlastnej hlave...

... ktovie, na čo myslela, keď ju objímal, netušila, nemohla vedieť, aký obrovský vzruch to vyvolalo v jeho srdci a domov si odniesol jej vôňu a to teplo... Teraz mu ostala len bolesť a znepokojovali ho najmä tie obrovské svetlá. Strhol sa. Zas ten vlak. Bol už celkom blízko, stihol to v poslednej chvíli. Srdce mu búšilo v spánkoch. A znova... ide tak rýchlo a vôbec nespomaľuje, kedy už zabrzdí? Nespomaľuje, len trúbi a trúbi a ten strašný zvuk mu hlodá do srdca, pomaly ho obaľuje neznesiteľný strach, cíti, že sa z toho už určite čoskoro pomätie. Je bližšie.

... prečo vtedy za ním neprišla? Stretávali sa tu na tomto mieste stále, každý deň a nič nemohlo zabrániť tomu, aby sa nestretli. Ale tušil, že keď vtedy neprišla, že niečo nieje v poriadku. Cítil a vedel to.

            Snažil sa spomenúť si na jej vôňu, úžasnú a mäkkú, ktorá ho vždy dostala... Unikala mu však, ako sypajúci sa piesok medzi prstami. Keby...

            Ohromný, ohlušujúci rachot vlaku bol znovu o čosi bližšie. Nie... Nemá to zmysel. Videl ju, ako ju videl stokrát v sne i v skutočnosti, čierne gazelie oči a hlboký hlas. Tajné rozhovory uprostred noci, šuškanie a vôňa. A potom ten vlak...

... nepočuť žiaden výkrik, všetko zomrie, všetko na okamih stíchne a o sekundu sa preberie do hrôzy, do paniky, do smrti. Predstavoval si, aké to muselo byť, ona odišla a teraz mu v hlave ostal ten nekonečný škripot koľajníc...

... svetlá a kolos sú už celkom blízko. Strhol sa. Strach. Sila. Tušil, že podvečer pôjde na dávne staré miesto, tam na koľajnice, aby nezmeškal svoj posledný vlak.

 


1 názor

tohle je spíš takový cvičení. bohužel se nedostáváš opravdu do hloubky pocitů chlapce na kolejích. jsou to jen takové útržky. ono je hodně těžký udělat pořádnou psychologii postavy, ale takhle je to jen povrchní vyprávění s předem uhádnutelným koncem...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru