Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

!!! *PAJŠTÚN* !!!!

06. 08. 2001
0
0
2768

P R I P O M Í N A M E   

 

Milí Písmáci,

 

;o)

 

na Slovensku, blízko pri Bratislave (Borinka), sa nachádza zrúcanina hradu Pajštún, miesto ako stvorené pre výlety a táborenie. Preto sme sa rozhodli, že sa tam všetci (každý je vítaný) stretneme a strávime spolu pár skvelých dní.

 

Potrebujeme vedieť, kto by sa chcel výletu zúčastniť, aby sme mohli vybavovať ubytovanie, rezervovať miestnu krčmu :o) atď...

 

Akciu sme naplánovali na 

 

 AUGUST 18.-19. 8. 2001

 

PRÍPADNE AUGUST 25. - 26. 8. 2001, KEBY TO VIACERÝM  VYHOVOVALO.

(vtedy to viac vyhovuje aj Silvinke, pretože je na koníkoch so šermiarmi a možno nebude môcť 18.7. odísť, lebo jazdecký výcvik je pre členov skupiny povinný :o( )

 

 

Program asi nasledovne:

 

sobota 11.8. -  ráno vyrazíme na Pajštún z autobusovej stanice v Bratislave. Konkrétne miesto sa dohovorí. Na Pajštún sa ide najskôr autobusom a potom pešky. Navštívime i krásnu dedinku - MARIANKA, ktorá je i pútnickým miestom. Je malá, malebná a nabitá úžasnou atmosférou a rozhodne stojí za pozretie. Tam asi navštívime i miestnu krčmu :o), kde sa najeme, alebo len občerstvíme. Potom sa vydáme na Pajštún, kde sa utáboríme a večer si môžeme poopekať rôzne dobroty :o). Problém je, že všetko, čo chcete jesť/piť si je nutné nakúpiť vopred, buď v Bratislave, alebo sa zastavíme v Záhorskej Bystrici (cestou do Marianky), pretože na Pajštúne už nič nie je. Budeme tam odkázaní na spacáky a vlastné zásoby. (A kúzla, ktorými odplašíme dážď, keby sa opovážil prísť  :o) ) Počítajte aj s nehygienou, pretože v okolí zrúcaniny nie je žiadne jazero, čo je asi jediná nevýhoda. Na Pajštúne strávime celú sobotňajšiu noc, predpokladám, že spevom, jedlom a zábavou :o).

 

nedeľa 12.8. - odchod do Bratislavy kto ako bude potrebovať a potom domov.

 

Už sa všetci veľmi tešíme. Dajte nám vedieť. :o)

 

JE NUTNÉ DAŤ VEDIEŤ TENTO TÝŽDEŇ KTO PôJDE, ABY SME MOHLI VŠETKO NAPLÁNOVAŤ, PRÍPADNE AKCIU PRE MÁLO ZÁUJEMCO ZRUŠIŤ.

 

 

Vaši

 

Silvinka, Bix, Naso, Mythus.

 

 

POKEC O PAJŠTÚNE:

 

     V roku 1349 sa hrad spomína pod názvom "Perostyan", 1389 - Paylstain, 1390 - Prostyan, Porustyan, 1404 - Porostyan, 1592 - Pailnstain, 1634 - Paistun, 1773 - Paulenstein, Borostyánko , Plauenstein, Paistun, 1808 - Stupawský Podzámek, Borostyánko , Ballenstein vulgo Paulenstein. V dvadsiatych rokov nášho storočia hrad volali "Kvetov", tento názov sa však neujal. Poslovenčený názov hradu "Pajštún" (s výnimkou roku 1773) sa objavuje až v XX. storočí. Názov hradu asi pochádza z nemeckého základu "Paulenstein". Je to najčastejšie pomenovanie hradu, ktoré v preklade znamená "skala pavlínov". Tento názov dostal podľa blízkeho kláštora a kostola Pavlínov v Marianke.

- juhozápadná strana Malých Karpát nad obcou Borinka, 486 m.n.m. Zrúcanina gotického hradu z 13.storočia na vápencovom brale. V roku 1810 zničený napoleonskými vojskami. Výhľad na Pezinské a Devínske Karpaty, Záhorskú nížinu a za jasného počasia až na Alpy. Hrad je doložený v r.1273. V r.1592 až 1863 patril slávnemu uhorskému šľachtickému rodu Pálffyovcov.

Hrady v Malých Karpatoch od XIII. storočia preberali funkciu ochrany severozápadných hraníc medzi Uhorskom a Čechami. Tvorili tak pohraničnú líniu tiahnúcu sa od Bratislavy až po Žilinu. V rámci hranice strážili aj dôležité cesty a priesmyky. Hrad Pajštún vznikol pri križovatke viacerých dôležitých ciest. V prvom rade strážil najdôležitejšiu cestu, ktorá viedla z Brna, cez Holíč, Malacky, Stupavu a Lamačským sedlom ústila do Bratislavy. Význam tejto starej cesty stúpol koncom XIV. storočia. V roku 1373 vydal Ľudovít I. povolenie, aby tadiaľto mohli prichádzať obchodníci z českých krajín. Pajštún strážil spolu s Devínskym hradom brody na rieke Morave a chránil tak mesto Bratislavu pred možným vpádom nepriateľa. Ako zakladateľ hradu sa v niektorých publikáciách uvádza česká kráľovná Konštancia (Kunhuta). Malo sa tak stať v roku 1230. Dcéra uhorského kráľa Bela III. V roku 1198 sa ako sedemnásťročná stala ženou českého panovníka Přemysla Otakara I.

 

(copyleft NASO ;o) )


Cavalera
22. 08. 2001
Dát tip
Uch ... holky ... je mi líto .... lákalo mě to, ale neseženu penízky na cestu tam a zpět, leda by se pro mě někdo z Vás stavil kdesi na dvacátém kilometru dálnice Praha-Brno:-)) .... Přeji hezký počas a skvělou zábavu, Cava:-)

Miroslawek
21. 08. 2001
Dát tip
asi se nikdo nezlobí, jen je nám to líto

Roger
21. 08. 2001
Dát tip
:/ chm...

NoHead
21. 08. 2001
Dát tip
jak zrusit? jak nezaujem? ved som povedal, ze pridem! >:o( no tak nic ... nekdy priste

zolli
21. 08. 2001
Dát tip
Viz Miwda...tak nějak :o) Bixínko :o))))

Rastin
21. 08. 2001
Dát tip
:-[ ...

Vieš zolli, vôbec som nevedela, že máš v pláne prísť. Musím sa všetkým priznať, že som bola trošku rozčarovaná takým malým záujmom... Osôbky, táto akcia bola plánovaná dlho dopredu a nikto mi až na pár výnimiek nevedel povedať, či príde. Musela som ostať na koňoch, nedalo sa odísť, ale aj prípadný presun dátumu bol oznámený vopred. To, že sa teraz Pajštún nekoná je súhra všetkých nepriaznivých okolností a tým, čo chceli ísť sa moc ospravedlňujem. Silvinka

papouch
20. 08. 2001
Dát tip
šak dyť sem řek' nic ve zlym :-) Takať se vám ten Pajškůň vyvede :)

Bacil
20. 08. 2001
Dát tip
Mám 25. i 26. 8. službu v práci :-(( ale přeju všem, ať to vyjde, a třeba to někdy zopakujte, Bacil by Bixinku, Silvinku... a všechny ostatní hroooooooooozně rád někdy někde viděl :-) .

Tommy
20. 08. 2001
Dát tip
Mozno by som prisiel pozret.Na Pajstun to mam zo Stupavy kusok.

Bix
20. 08. 2001
Dát tip
papouch - je mi to ľúto...malo to vyzerať celkom inak...jednoducho nevyšli termíny a nehnevaj sa zato na mňa, nás. Zollinke sa ospravedlňujem - prepáč. ALL: Pred zlyhanie v organizácii a pre nezáujem sa akcia Pajštún bude musieť zrušiť - prepáčte !!!

PanJan
20. 08. 2001
Dát tip
A je to neodvolatelne? Ani bagrika byste si do toho rypat nenechali? Chjo chjo. Zrovna kdyz se stavam volnejsim.

papouch
20. 08. 2001
Dát tip
Bix nehněvám :-) však to určitě příště vyjde :)

papouch
19. 08. 2001
Dát tip
jasně, zprcej mě, právě teď to nejvíc potřebuju nic ve zlym

Rastin
19. 08. 2001
Dát tip
Promiň papoušku, já to nemyslel zle. Tak ať se ti aspoň daří :-)

Rastin
18. 08. 2001
Dát tip
Ahoj. "...takhle se setkáníčko nedělá..." - jo, ale musím s něčím nesouhlasit, Papouchu. Podle mne ten zmatek vzniknul taky kvůli liknavosti případných aktérů akce. A i kdyby ne, pomoc s organizací a "medializací" tohoto střetnutí by byla v případě lidiček z Písmáka na místě. Už jenom kvůli faktu, že sraz byl organizován ze strany slovenských Písmáků a byl adresován mimo jiné nám, kteří se pohybujeme na západní straně toku řeky Moravy. Omlouvám se, je-li můj názor mylný. Přeci jenom, sám jsem byl liknavý a do poslední chvíle jsem si nebyl zcela jist, zda-li přijedu. Každopádně 25.8. dorazím. Příjemný zbytek léta. Rastin

Miroslawek
15. 08. 2001
Dát tip
a tak to je pech ;o)))

Vio
15. 08. 2001
Dát tip
Takže smůla... neuvidíte Via :-( Čo sa dá robiť... Užijte si to ;-))) Nabírám kurs Trutnov... vžžžžžžžžžžžum

papouch
15. 08. 2001
Dát tip
hmmmm.... :-((((( Takže je to bez papouša, bez Viouša a hlavně bez zollinky, která si qůli tomu drastickým způsobem přeházela směny :-((((( dětiděti, takhle se setkáníčko nedělá :-(( líto líto

zolli
15. 08. 2001
Dát tip
Pchééééé směny jsem si přeházela kvůli jedný rozáře... a pak JÁ asi Vioúúška uvidím! HEC!! a asi i MERLÍKA ;o))))) NIC NIC děcka, stane se!!! Tak ať se Vám to příští tejden vyvede!

Vio
14. 08. 2001
Dát tip
Můžu jen 18.-19.8. a jestli hned nenapíšete, že to platí, tak se na to asi vykašlu ;-)

papouch
14. 08. 2001
Dát tip
Včera v noci mi Tynda poslal SMS, že Pajštůn je 18.-19. SILVI a BIX POTVRĎTE TO PROSÍM YHNEĎ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! nebo ...... stejně jako Vio

papouch
14. 08. 2001
Dát tip
A napište dispozice, jak se tam dostat autíkem, a podobně, FURT NEVÍM GDE TO YE

papouch
14. 08. 2001
Dát tip
jo - a jak je to na Slovensku s dálničníma známkama? 2) dá se případně z Kútú dojet do Bratislavy "po staré"?

Albireo
14. 08. 2001
Dát tip
Tak bohužel - Albi i Adriana to vzdávají.

Roger
14. 08. 2001
Dát tip
no, pytal som sa znamych na tu dialnicu, takze zevraj sa da z kutov ist do blavy mimo dialnicu. tuna je mala orientacna mapa: http://www.pavuk.sk/roger/mapa.html Zo záhorskej bystrice ide do marianky cesta. Tusim z marianky treba uz ist peso, ale uz som tam tiez dlho nebol. ale nech to opíšu a povedia usporiadatelia. už sa to blíži...

Bix
14. 08. 2001
Dát tip
PAJšTÚN SA PREKLADÁ NA 25.8-26.8 !!!!! OSPRAVEDLŇUJEM SA ZA TIE ZMATKY. VZNIKLI AJ PRETO, ŽE NEMÁM PRÍSTUP NA INTERNET ( BIX ) A SILVIA JE MIMO MESTA. BUDEM SA VEĽMI TEŠIŤ, AK PRÍDETE A SĽUBUJEM, ŽE DOÁM INŠTRUKCIE, AKÉ BUDETE CHCIEŤ - NAPÍŠTE MI ICH DO SPRÁV. EŠTE RAZ - PAJšTÚN 25.8 - 26.8.

Vio
13. 08. 2001
Dát tip
Zatím je v plánu, že mě přiveze Papouškova Trudy, ale týden je dlouhý... uvidíme ;-)

NoHead
13. 08. 2001
Dát tip
Hadam, ze pridem ... zalezi od nalady, ale na noc urcite neostanem. Na datume nezalezi.

papouch
13. 08. 2001
Dát tip
já tak na 90%, budu se móc smažit, aby jóó akorát nevím, kde nechám Trůdynku.. Dá se na ten hrad jet autem, nebo se musí pešo do daleka a do kopce? (kolí mě boleno a mám ho nateklý .. památka na 15timetrové zříceníse z prudké stráně před 18ti lety, touto dobou, každý rok se mi to kolínko takto ozývá.. :-))

papouch
13. 08. 2001
Dát tip
jo - a kolixi mám vzít penízů? Jsem po tom campu jaxi výrazně na dně eště mám 60 SK, to asi nebude stačit ani na vstupný, že? :-)

Šminka
13. 08. 2001
Dát tip
Já mám doma službu, aúúú :-((((

Bix
13. 08. 2001
Dát tip
Hej, písmáci, tie dátumy 11.8. a 12.8. nie sú správne - malo tam byť totiž 18.8. a 19.8. Stala sa malá chybička, nepozornosť...sorry.

Bix
13. 08. 2001
Dát tip
avi

papyr
13. 08. 2001
Dát tip
Mozem aj 18.-19. aj 25.-26. Len musim vediet, kedy to bude, aby som sa do tej BA aj dostal.

J
13. 08. 2001
Dát tip
Moc rádi bychom jeli /J+Gaffer/, ale okolnosti nám ukazují pouze jedinou možnost - a to termín 25. a 26. 8. a ještě bude starost, kam s dětma :-)

zolli
13. 08. 2001
Dát tip
Já bych mohla tak 18- 19....s penězma jsem na tom podobně jako papůš....ehm....

zolli
13. 08. 2001
Dát tip
TAK SAKRA NAPIŠTE UŽ PŘESNEJ TERMÍN!!!!

Bacil
12. 08. 2001
Dát tip
Rád bych jel, ale asi to nevyjde, škoda.

cloviecik_3
11. 08. 2001
Dát tip
hrozne rada by som prist ale som tam neni ani teray ani vtedy

Rastin
10. 08. 2001
Dát tip
Ahoj, omlouvám se, byl jsem dlouho mimo. Mně vyhovuje spíše první termín, to bych přijel zcela určitě. Kdyby se to přesunulo, je to tak 50 na 50. S důvěrou v hezkou akci se zatím loučím. Rastin

Roger
09. 08. 2001
Dát tip
ďakujem za pripomenutie. ja jdu. beriem oba terminy.

:o)))) Ok, pôjdeme v poskromnejšom počte, teshiiiimeeeee sa :o))))))))))))))))))) Roger, vezmi aj ostatných slovákov :o))))), nebrasku a tak.

Albireo
09. 08. 2001
Dát tip
Neslibuji najisto, Adriana jet chce, já váhám - nevěřím moc počasí. Je už rozhodnuté, jestli to bude 18. nebo 25.? Pokud bych měl jet, musím za sebe zkusit najít náhradu na hvězdárnu - každou sobotu kromě původně plánovaného 11. tam mám totiž službu.

Ahojki ľudkovia, tak mám na zozname ľudí, ktorí spomínali, že by šli, prosím, napíšte mi, či to stále platí a tak. Ďakujeme :o)))) Mythus Sýkorka + 1 Bixi + Tynic Naso Miroslawek (nemusíš písať, už si písal :o))) ) J + Gafer (platí?) Vio (viz Miroslawek, keď sa rozhodnete, napíšete s istotou) AZALIN (vieme, že ak budeš môcť, tak áno) Papouch (platí?) Albireo + 1 (platí?) Rastin (platí?) Roger (pripomíname :o))) ) A čo ostatní slovenskí písmáci???? Naso, nemohol by si všetkých kontaktovať cez mail? Silvinka a Bix.

AZALIN
08. 08. 2001
Dát tip
Já eště nevim... možná budu v čajovně, možná pojedu na Brutal Assault a možná přijedu s Papagájem.. ;-)

Naso
07. 08. 2001
Dát tip
Mythus má pravdu: potrebujeme vedieť pre koľko ľudí treba zabezpečiť ubytko z piatka na sobotu a iné veci s tým spojené...

Naso, piatok som zrušila, lebo bolo málo záujemcov a som na tých koňoch, takže bude rozumnejšie ísť v sobotu priamo na Pajštún. ... Ale aj tak je nutné vedieť, či a vôbec... Prinajhoršom pôjdeme v slovenskej zostave... Ale to by som potom brala radšej ten ďaľší termín, aby som mohla ostať na koňoch. Chceme robiť totiž v budúcnosti aj jazdecké turnaje :o)))), je to pomerne dôležité. Vieš, tešila som sa, že o túto akciu bude väčší záujem... Mrzí ma, že kopec ľudí neuvidím... :o((((. Chýba mi ďaľšie stretnutie, čo to tvoje avízované okolo 10? S2.

Mahoney
07. 08. 2001
Dát tip
nemůžu... příliš daleko, málo peněz, málo času :-((

Wiki
07. 08. 2001
Dát tip
Wopi a Wiki : ne , bohužel ... je po dovolené, příliš mnoho pracovních povinností a z plzně příliš daleko :-((

Prokletí
07. 08. 2001
Dát tip
no, je to pro mě malínko daleko, ale esi to budete dělat tego 25., vzpomiňte si na mě, budu mít naorzenínkýýýý..... ať to vyjde a mnoho se Vád sejde m.

Cavalera
06. 08. 2001
Dát tip
jéééé a co se stane, když se rozhodnout překročit slovenské hranice i čehúni?:-))))

suva
06. 08. 2001
Dát tip
A já budu meditovat na zámku Hluboš, tak to mi nevychází, leda bych se nechala do té doby naklonovat :c(

Naso
06. 08. 2001
Dát tip
Cava: je to zorganizované hlavne pre vás z ČR!!! Slováci ten hrad viac-menej poznajú, ale nepoznajú sa medzi sebou (Písmaci), okrem takých stálic ako je Bix a Silvinka/Sýkorka (čiže S2), ďalej Mythus, NoHead a ešte niekoľko ďalších. Aj preto je Pajštún vítaným evenimentom. Radi spoznáme "čehúnskych" Písmakov a Písmačky a radi sa zoznámime aj s ďalšími slovenskými autormi (nebraska, Pepo, Roger, Sylvia, Lucienne, Marek, Pazzo, lubi, Akado, etc...) Takže jú á velkám! :)

Mythus
06. 08. 2001
Dát tip
:)

Mythus
06. 08. 2001
Dát tip
BTW: úžasná grafická úprava!!!

Mythus
06. 08. 2001
Dát tip
Ľudia, prosím vás, tým, že sa nevyjadríte, nič nevyriešite! Dostačovalo by jednoduché „áno“ alebo „nie“, prípadne kedy sa vám to hodí viac. Tým nám pomôžete rozhodnúť o prípadnom zrušení/nezrušení/horúčnejšom vybavovaní/atď... ďakujú vám vaši "snažátori" P.S.: Ospravedlňujem za prípadné zdvojené avízka....

Možno, ak sa bude dať, Vám večer spestrí šermiarske minivystúpenie nazvané "zabodnutie zákerného rytiera" v podaní Silvinky a Juraja. Hádajte kto bude zákerný rytier :o). Bude na to ale musieť byť atmosféra :o))))))))))), nevieme ešte, či so sebou vezmeme meče. Tešíme sa. :o)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru