Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

IST DAS MÉGLIŠ?

06. 08. 2001
0
0
1167
Autor
Pikachu

Zamýšleli jste se někdy nad tím, kam až sahají chapadla globalizace (nebo jak to prohnané spiknutí nazvat), která se snaží lidem vymývat mozky už od kolébky? Jak hluboce poklesla kvalita dětských televizních pořadů? Po éře víceméně snesitelných Šmoulů, Rychlých rot a Kačerů z Kačerova se objevil fenomén jménem "POKÉMON" (POcket MONster). Následující text je dílem nějakého dítěte a musím říct, že jeho četba pro mně byla docela smutná... Ach, kde jste, Rychlé Šípy, kde jste, mladí technici a přírodovědci? Dá se s mydlením šedé kůry a výchovou poslušných konzumentů reklamy a konzumu vůbec ještě něco dělat, nebo budou příští generace stádem jednolitých klonovaných ovcí???

 

 

Já se jmenuji Jack, dnes mi je 10 let a to je doba, kdy dostávají děti Pokémony. A já jsem šel za Pr. Oakem abych si vzal mého prvního Pokémona. Vybral jsem si Bulbasaura. Hned sem šel trénovat Bulbasaura, vedl si dobře. Naučil jsem ho pár útoků - šlehavý útok, pijavičí semínko, nárazový útok a listovou břitvu. Už byl večer a já jsem šel spát. Ráno jsem se zabalil a vydal se do Viridian city. Ale trenér tam nebyl, koupil jsem si Pokébally, zašel do Pokémon střediska a tam jsem si koupil pár léků pro Pokémony.
Pak jsme s Jamesem vyšli z Pokémoniho střediska a venku nás vyzval malý kluk a já jsem to přijmul. Zvolil jsem si Bulbasaura, on si zvolil Squirtla. Zápas mohl začít, zaútočil na Bulbasaura narazovým útokem, Bulbasaur zvolil hbitý útok a tak zápas pokračoval a nakonec jsem vyhrál.
***
 
Tak jsme se vydali s Jamesem do Pewter city pro první odznak. Tak jsme šli, lesem a to byla moje příležitost chytit si nového Pokémona, nejdřív se tam moc neobjevovali a když se tam nějaký objevil tak utekl, ale jeden si to asi se mnou chtěl rozdat. Byl to Eevee, tak sem výzvu přijal a Bulbasaur byl připraven na zápas a tak jsme
začali. Bulbasaur použil listovou břitvu, Eevee to pěkně schytal, ale vypadalo to že není máčka a dal Bulbasaurovi co proto ale můj Pokémon se naštval a šel do Eeveeho a oslabil ho tak že jsem si ho mohl chytit a měl jsem nového Pokémona. Šli jsme s Jamesem dál. Už byl večer tak jsme si rozložili stan, a šli spát. Už bylo ráno a já a James jsme se vydali do Pewter city a za hodinu pěkné cesty jsme se dostali do Pewter City.
***
 
Už jsme byli v Saffron city, a vedle bylo další město Celadon city a já řekl Jamesovi že si jdu pro dalši
odznak.
Tak jsem šel a tam byl někde starý barák a tam jsem viděl Gastliho a hned jsem si ho chtěl chytit ale
on se vipařil a já ho vyzval na souboj ale on byl oslabený a já si ho v pohodě chytil a šel jsem si
vybojovat odznak.
Už jsem tam byl a Erika mě tedy vyzvala na souboj, a já jsem si zvolil Gastliho a ona Glooma. Gastli si
s nim hrál a Gloom už nemohl tak ho Gastli vklidu porazil a Erika si zvolila Weepingbella a Gastli ho
taky lehce porazil a ozvalo se Jack je vítěz a já na to super. Tak jsem došel do Saffron city a rychle
jsem pospíchal do Pokémon střediska, tak jsem si nechal vyléčit Pokémony a šel vyzvat Sabrinu a ona
výzvu přijala, zvolila si Kadabru a já Gastliho a souboj byl dobry ale na konec to byla remíza a Sabrina si
zvolila Hitmonlího a já jsem si zvolil Bulbasura a ten Hitmonliho svázal a tak vyhrál a jsem se 4
odznakem běžel za Jamesem pak jsme šli spát. A ráno jsem šel do Pokémoniho střediska kde jsem si
dal viléčit Pokémony a pak jsme šli do Vermilion city.
Pokračování příště.
 
(pokračování najdete na http://www.pikachu.cz

 


Spvrivs
29. 10. 2001
Dát tip
;-))))))

Spvrivs
18. 10. 2001
Dát tip
Semipalakva: Stalo se, a názor nezměním. Jedná se o jeden z těch lepších seriálů posledních 10 let (i když některé nedostatky jsou dost velké). Co se týká zatahování ho do reklamy, to je věc reklamních agentur využívajících značné popularity, né tvůrců seriálu. V problému topení se dětí a skákání z okna to funguje podobně jako třeba Xena, která navozuje dojem, že když dám někomu pořádně do držky, tak ten akorát odletí pár desítek metrů dál, rozplácne se o strom a po pěti vteřinách je zase fit. To je prostě obecný problém moderního průmyslu filmů pro děti a mládež (Já osobně bych tam trošku krve dával).

Semipalakva
18. 10. 2001
Dát tip
Spvrivs... promiň ale jsem rád že svuj názor nezměníš ale promiň že už s tebou nebudu pokračovat v diskusi protože tohle téma už je moc starý a stokrát promletý na mým mlýnským šutru...takže nějak už nemám chuť se do toho pouštět a spouštět...papa

Semipalakva
18. 10. 2001
Dát tip
Spvrivs... promiň ale jsem rád že svuj názor nezměníš ale promiň že už s tebou nebudu pokračovat v diskusi protože tohle téma už je moc starý a stokrát promletý na mým mlýnským šutru...takže nějak už nemám chuť se do toho pouštět a spouštět...papa

Spvrivs
18. 10. 2001
Dát tip
Semi: Dobře. Jenom ještě jeden dotaz, jestli se neurazíš: Jakej je Tvůj nejoblíbenější pokémon? Můj je Psyduck.

Spvrivs
17. 10. 2001
Dát tip
Jo, já si je taky nahrávám, ale bohužel až od ňákýho 30. dílu nebo tak podobně. Samozřejmě, je to jednoduchy jako fšecky seriály pro děti, ale to se mně na nich právě líbí - je to ideální relaxace. A tady ňáké ty stížnosti, že dnešním dětem psané slovo nic neříká, to je jakási nostalgie starší generace. Takovej je prostě vývoj společnosti. Samozřejmě, je obrovská škoda, že knížky v knihovnách a knihovničkách zapadají prachem. Na druhou stranu ale jsou všechny možné knížky přepracovávány do TV podoby, takže děti celkem o nic ochuzeny nejsou. Jediné mínus je v tom, že TV nedokáže ani zdaleka tak dobře rozvinout literární cítění jako psané slovo.

Spvrivs
17. 10. 2001
Dát tip
Viděli ste někdy např. Kočkopsa nebo Méďu Béďu? Ty sou daleko blbější. Takže tady to odsuzování Pokémonů je naprosto zaujaté. Škoda toho zpracování, to fakt spoustu lidí odpuzuje.

Semipalakva
17. 10. 2001
Dát tip
Souhlasím se Spvrisem Ale Spvrise... doporučuju ti přečíst všechny kritiky... možná že aslespoň částečně změníš názor

Semipalakva
06. 10. 2001
Dát tip
Psychopate jsi muj člověk:-))))))

clovrdik
08. 08. 2001
Dát tip
Semi, díky za rozbor, ale na svým příspěvku v diskusi bych nezměnil ani jednu předložku či spojku, natož pak obsah.

Semipalakva
08. 08. 2001
Dát tip
tvoje smůla:-) holt některý lidi nepoučíš

Semipalakva
07. 08. 2001
Dát tip
Tááákže! Mrknul sem na vaše kritiky a tak si taky rejpnu... ALE BUDU PROTI! Mluvíte o oblbování dětí? no dobře... ukažte mi jak je neoblbovat... zavřít je do vypolstrovanejch místností? aby se tam ukousali nudou? Aby si zničili oči zíráním do tmy? Ne... víte když sem byl malej hrál sem si s provázkem... představoval sem si, že je to mašinka.. šíleně sem to žral... a nikdo mně neoblboval.. ipřesto sem byl oblbnutej...
Co se týče konkrétně pokemonů... viděl jsem pár dílů. Nemohu s vámi souhlasit v tom že je to šit.... šit je ten text nad vámi...je blbě přeloženej, nebo ho psalo opravdu dítě, což neznamená že nás chtělo oblbnout, ale to, že je malé a nemá dostatečně vyvynuté vlohy pro psaní povídek.... má to prvky obojího co sem popsal...
zpět k seriálu... myslim že není tak špatnej... jsou tam klasický zápletky boje zla proti dobru a naopak a je tam hodně citů... musíme taky brát v potaz že pokemoni pocházej z asijský části Země....(pokud se mýlím tak sorry, ale podstata věci je stejná)... takže si dovoluju podotknout že mravy a zvyky jsou tam jiné a jejich společnost se neustále snaží přibližovat Amerikanismu... ostatně jako všichni.... a je to strašně laciná a trapná snaha... takže vlastně za všechno muže Amerika.... ( zlatý Sověti )
co se týče vlivů seriálu já si taky občas tiše broukám: pika pika..nebo čár čár...(muj nejoblíbenější je čármandr) skákat z okna se slovy Pitgeotta, nebo topit se rozhodně nebudu... ale možná seřvu učitelku jako Bart Simpson.. chci tím říct že vliv není o nic horší než u Ičiho a Skrečiho.. (viz Simpsonovi) Pokud chcete namítat..... uvědomte si že Pokemoni jsou noví... teda byly... tudíš to děti samozřejmě žerou jako dřív žrali kačera donalda... kdyby tenkrát byl písmák tak by se taky psalo kritik jako teď o pokemonech.... NO NE??? pokud vaše dítě skočí z okna tak slova který křičelo nemuseli znít jako : Pigeotta, ale možná jako pomooooc.... pokud se vaše dítě utopilo ve vaně tak si nemuselo hrát na Squirtla, ale třeba jenom nešťastně uklouzlo...nebo si hrálo na otesánka... červená karkulka má taky vliv... mně osobně se dlouho po zezření divadelního představení s názvem Vlk a kuzlátka opakovala jedna a ta samá noční můra.... no nic... jediný co mi na pokemonech vadí je ta hudba a ta písnička a písničky.... ale to mi vadí u všech kreslenejch seriálů, který sleduju... ehm... protože zanikne atmosféra a navíc je to trapný... jeto trapný ...je to trapnýýýýýý

Wopi
07. 08. 2001
Dát tip
Semi: můj kluk se koukal na Gumídky a já s ním - byli opravdu o 5 lig výš - zpracováním, nápaditostí děje, myšlenkami, vším... A i to bylo špatně - teď mu psané slovo nic neříká a já moc lituju, že jsem mu radši něco nečetl.... A pokemoni... nevidíš ten mocnej kšeft? Nevidíš, že prachy jsou tím hlavním? Už od základního nápadu "ulov je VŠECHNY!" Neustoupím ani o milimetr - pokemoni jsou špinavost na dětech.

Semipalakva
07. 08. 2001
Dát tip
Wopi... souhlas.... Prachy nám vládnou... nato nemám co říct...

myrinda
06. 08. 2001
Dát tip
a proc si ted vzpominam na tu smutnou povidku o ucitelce robotovi, ktera pri snaze vychovavat deti k citu a riozumu byla tak bezmocna v dobe, kdy romeo a julie byli jen westernem na pokracovani na krabici s obilninami...

clovrdik
06. 08. 2001
Dát tip
Měl jsem tu smůlu, že jsem asi dva díly zmíněného seriálu viděl. Můj názor - zcela trapná věc, postrádající sebemenší stopy vkusu, zdravého rozumu, poučení a vůbec všeho, co by mohlo být vnímáno jako pozitivní vliv na sledovatele, tedy na děti. Vezmeme -li v úvahu i vtíravou reklamní kampaň s tím souvidející ( jdoucí až tak daleko, že např. sušenky Pokémon, limonáda Pokémon atd. ) - je to jenom a pouze obchod, prachy a to i za cenu zneužití dětí. Já vím, doba je taková a nic s tím pravděpodobně neudělám, přesto však si ponechávám svaté právo, aby mi z Pokémonů bylo na blití.

clovrdik: Naprosto a zcela s tebou souhlasím.

Wopi
06. 08. 2001
Dát tip
První Anonyme, četls ten text vůbec? Nevidíš to zrůdné dětské myšlení?? Co to těm dětem dělají? Ano, clovrdiku, je to opravdu jen vydělávání prachů za krutou cenu oblbování bezbranných dětí. A obklopilo mě z toho bezbřehé smutno...

velrybka
06. 08. 2001
Dát tip
prej co to těm dětem dělají?:-))) hááááááááááááááááááááááááááá

myrinda
06. 08. 2001
Dát tip
z lesa sem zazniva jenom zpev drozda... prominte, dalsi citat z moji milovane sci-fi...tentokrat od tevise pred dvaceti lety byla sci-fi plna pesimistickych predpovedi, ktere jsem pokladala za nerealne... a po dvaceti letech tu mame i sojove maso, i umele kvetiny...nedavno jsem cetla o robotovi v podobe domaciho zviratka....a co bude dal?

myrinda
06. 08. 2001
Dát tip
avi

Anonym
05. 08. 2001
Dát tip
...a tohle je také mimořádně zajímavé - ze stejného zdroje: Pokémon: Proč ho pomlouvat? Pokémon je normální televizní seriál, který si vytvořil oblibu u hodně dětí. Ať už pocházejí z České republiky nebo z Ameriky. Všude se najde nějaké dítě, které se na tento zajímavý seriál dívá. Však ale hodně dospělích lidí ten seriál pomlouvá, ačkoliv třeba neviděli ani jeden díl. V hodně časopisech byli pokémoni pomlouváni (nechci jmenovat), ale třeba Pikachu pomluvili, že je jen malá žlutá krysa. Že pokémoni vydávají jenom skřeky a že to gumuje lidem mozky. Každý má právo na svůj názor, ale takovou pomluvu si pokémoni nezaslouží. Je to jen jeden z mnoha povedených seriálů, který děti zaujal. Myslim, že neni zapotřebí poslouchat o pokémonech samé pomluvy, třeba že dítě skočilo z balkónu, v tom případě mají rodiče to dítě hlídat a nemohlo by se to stát. Nebo že se někdo utopil ve vaně, když si hrál na Squirtla. Stejně si myslím, že pokémoni jsou jenom jeden z mnoha seriálů, třeba kdyby pokémoni skončili a začali vysílat podobný seriál digimon, hned by si to děti oblíbily a je to tu zas. Další pomluvy o gumování mozků atd... MegaMewtwo 4.6.2001

Anonym
05. 08. 2001
Dát tip
Další, ze stejného zdroje... Ako začať. Mám bráchu ktorý má 3 roky a moja mama si prečítala, že nejakých bláznov chytil epileptický záchvat! A odvtedy môj brácho nesmie pozerať pokémon. No lenže som tu ja, aby som ho maskoval, ale to je už iný príbeh. Vela vedcov hovorí, že Pokémon je životu nebezpečný. A čo je nebezpečné na stridanie farieb? No nezasmiali byste sa, ved im s prepáčením šibe. Raz som pozeral neaku rozprávku zo sestrou, volala sa Kuzelná tužka a tam sa zabíjali a strielali poliši a zlodeji, to bola teda fakt super rozprávka a ako viete tak diel Legenda o Dratinim cenzurovaly len preto lebo správca safari strielal po Team Rocket. Dalej som počul, že niekto sa hral na Pidgeotta a vyskočil von z okna spolu s výkrikom: Pidgóóó!!! To to nebola chyba seriálu, stačí sa pozrieť na vtkov a hned zisťíťe chybu! Dalej som počul, že neaky další krpec sa hral na Squirtla a utopil sa vo vani, lebo dýchal pod vodou a to isté sa stalo dievčatu ktoré sa hralo na Goldeen. Ale to by už asi stačilo. Skrátka tý blázni čo zakazuju pokémona ho nikdy nevideli, nepoznali a ani nebudu vidieť a poznať. Tak sa majte a pri pozeraní pokémona si dajte slnečné okuliare!!!

velrybka
05. 08. 2001
Dát tip
hááááááááááááááááá

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru