Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Neverte bývalým? narkomanom

18. 12. 2008
0
0
871
Autor
autorka

1. V roku 1996 až 97 som na SOU vyučovala chlapca, ktorý bral tvrdé drogy. Pretože som ho mala napriek tomu rada, bola som zvedavá, ako teraz žije, poslala som mu sms a on mi zavolal a navrhol stretnutie.

 

2. 17. septembra 2008, pred našim prvým stretnutím po 11tich rokoch mi prišla od neho sms, že vraj nejaká agentúra sa mu vyhráža súdom a či mu nemám požičať 2000 Sk. Ja som mu zavolala a opýtala sa ho, ako si dovoľuje takú vec odo mňa žiadať. A tiež som dodala, že už ani nemám chuť sa s ním stretnúť. Napriek tomu som išla. A dala som mu pamätník. A dozvedela som sa, že manžel jeho sestry zarába mesačne 100tisíc. Prekecali sme asi dve hodiny a na záver sa mi ospravedlnil, že odo mňa pýtal peniaze. Tak som povedala, že to je v poriadku. Vtedy ma odviezol z centra Bratislavy do Vrakune.

 

3. O dva týždne som ho zavolala do útulku a na konci mi povedal, že so mnou prežil príjemný deň. Pamätník bol ešte stále u neho. Počas pobytu v útulku mi povedal že keď bral drogy, museli mu ich poichať kamaráti, lebo on to nevie a o chvíľu mi položil otázku, či viem pichať injekcie. Moje podozrenie vzrástlo ešte viac. Vtedy ma odviezol z Ružinova do Vrakune. Viezol ma síce až z Devínskej Novej Vsi, no vRužinove musel ísť na pohotovosť jeho kamarát, ktorý mu dal za odvoz peniaze, takže cestu z DNV do Ružinova do nákladov nerátam.

 

4. V ten istý večer – čiže v sobotu 4. októbra a takisto v nedeľu aj v pondelok mi volal na mobil, chcel sa pozhovárať, aj sa posťažoval na priateľku – skrátka chcel vyzerať veľmi priateľsky.

 

5. V stredu 15. októbra mi volal, či mu nemám požičať 1000 Sk a keď som nesúhlasila tak reagoval, že kamaráti si majú pomáhať. To ma asi zlomilo či čo a dala som mu 500 Sk na benzín. Ešte v ten istý večer mi od neho prišla sms, že ďalší týždeň dostane peniaze a vráti mi dlh. Žiaľ, potvrdenie som si nevypýtala. Napriek mojim predtuchám, že tie peniaze a samozrejme ani jeho už nikdy neuvidím. Ale keby som u neho nemala ešte ten môj pamätník, tak na to tretie stretnutie ani neprídem.


6. V nedeľu 19. 10. mi napísal, že v pondelok alebo v utorok dostane peniaze a ozve sa. Ja som čakala do neskorého večera 21.októbra a potom som mu poslala sms. To ho urazilo. Tak sme sa dohodli, že mi zavolá vo štvrtok o 11.00, nakoniec som mu o 12.00 volala ja a on mi tvrdil, že vysáva auto a zabudol na čas. Potom mi večer ešte poslal sms, že má nejaké dlhy.

7. V nedeľu 26. októbra sa ma v sms opýtal, či môj priateľ nevie, za koľko môže predať súčiastky do PC a zároveň mi v sms sľúbil, že sa môže so mnou v pondelok stretnúť a že sa ozve, no nespravil tak.

8. Ja som mu poslala teda sms, či sa môžme stretnúť v utorok cez poludnie, odpovedal, že mu to vyhovuje. No keď som mu v ten utorok volala, nebral mi telefón. Tak som mu napísala, kde a kedy ho budem čakať. On tam neprišiel a keď som mu volala, tak mi prišla sms "Šak asi nemôžem volať, keď nedvíham."

9. Upozornila som smskou jeho priateľku, že sa mi zdá nejaký divný a ona mi odpísala, nech mu nič nepožičiavam.

 

10. Poslala som dotyčnému e-mail aj list, on zareagoval, nech sa mu nepletiem do života. a ešte dodal – „Ty ma chceš žalovať kvôli 500 Sk? Len si poslúž, vysmejú ťa!“

 

11. Potom som zavolala k nemu domov, telefonovala som s jeho otcom, zdal sa mi to taký rozumný pán, no neviem, či ho predsa len priveľmi neobhajoval. Lebo vraj benzín, ktorý jeho syn spotreboval pri mojom odvoze, vyjde na 600Sk! A pritom to bol jeden odvoz z centra Bratislavy do Vrakune a druhý odvoz z Ružinova di Vrakune a ja viem, že za 500Sk sa autom dostanem z Bratislavy do Banskej Bystrice a to je niekoľkonásobne dlhšia trasa.


12. Potom mi dotyčný poslal sms, nech mu napíšem adresu, na ktorú mi pošle peniaze a vraj dúfa, že to bude the last message.

13. Odvtedy som poslala ešte zopár sms, no úplne zbytočne. Peniaze naspäť nemám a neviem, či ich ešte niekedy dostanem. Naposledy mi sľúbil koncom novembra, že peniaze mi pošle po výplate, ktorú dostane 6. 12. Dotyčný zarába brutto 30000,- posledné tri mesiace dostáva PN vo výške 8000,- Sk.

 

14. Takže môj dojem je taký, že dotyčný sa preto správal tak milo, aby ma neskôr mohol poriadne oklamať a napáliť. Včera som volala na okresný súd BA 4 a tam som sa dozvedela, že dokazovanie, či má a mal niečo s drogami by mňa stálo 2000 Sk, čo teda ja nie som ochotná platiť. Takže tých 500Sk môžem považovať za sponzorský dar. Tie jeho sľubné sms som si žiaľ všetky zmazala.

 

15. Aby bolo jasné - keby dotyčný nemal ešte môj pamätník, tak na to tretie stretnutie ani neprídem... lenže mne na tom pamätníku záleží, lebo to sú vlastne spomienky na ľudí, s ktorými som sa poznala a ktorých som mala rada. A spätne nechápem, prečo som mu ten pamätník vlastne dávala. Škoda, že nie je dobré odtiaľ vytrhávať strany, takto som jeho kresbu musela prelepiť bielym papierom, aby som na toho hajzla nemala žiadnu pamiatku.

 

 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru