Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Mukl 4712

30. 12. 2008
0
0
278
Autor
Klimt

Román se odehrává v kriminálech a pražském podsvětí 70-80 let.

Dany, jako pražák s četnými známostmi v pražské galérce, měl štěstí, že v každém kriminále našel známé. Na šestce se sešel s Hansem, pravou rukou Haryho - šéfa party veksláků, od kterého bral byky a mařeny. Hanz točil sedmičku za těžké ublížení na zdraví v takzvané jogurtové válce. Sejmul ve rvačce jednoho jugoše a rozpáral mu čůrem břicho přímo pod Staroměstským orlojem. Cizinci zapomněli fotit pražské památky. V hrůze se rozutekli a někteří v koutě náměstí zvraceli. Jiní, ti otrlejší cvakali spouštěmi foťáků na jogurta, který se marně snažil nacpat krvavý střeva zpět do bachoru. Vyvrcholil tak dlouhý boj o vliv na území pro veksl v centru Prahy. Jugoslávcům už nestačil kšeft s pašovanými auťáky a textilem. Snažili se dostat do výnosného obchodu s valutami. Začali přepadat pěšáky prodávající bony před tuzexy, snažili se dostat do přízně fízlů úplatky, ať už penězi, nebo nabídkou kvalitních hotelových kurev, které Ali držel pevně na uzdě. Navíc jogurti kazili obchod a nabízeli cizincům lepší, výhodnější kurz na směnu valut. Vše vyvrcholilo krvavou řeží na Staromáku. Jugoše převezli do nemocnice Na Františku. Tři dny byl jeho stav kritický. Umřít, měl by Hans na krku vraždu. Jogurt měl ale tuhý kořínek, přežil a na památku mu zůstala jizva. Hanze zatkla kriminálka v bytě jeho přítelkyně, která se neopatrně pochlubila své kámošce, kdo stojí za těma jatkama pod orlojem. Přítelkyně, ťapina z hotelu Alcron chtěla dostat svého pasáka z vazby a tak Hanze položila. Moc si tím nepolepšila. Kuplíře sice dostala na svobodu, ale ten už o ní neměl zájem. Ztratila pro něj cenu. Krátce po jeho propuštění, jí neznámý pachatel stříkl do obličeje kyselinu solnou. Byla ráda, že ve znetvořeném obličeji viděla alespoň na jedno oko. Hanz se ještě pokusil o útěk z fízlárny. Při výslechu hodil na vyšetřovatele psací stroj a proskočil zavřeným oknem. Nešťastně dopadl z druhého patra na chodník a zlomil si nohu v kotníku.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru