Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Cesta

02. 01. 2009
0
10
510
Autor
Mesita

Myslím si, že se v této povídce najde každý z vás.....

Venkovní asfalt jemně pálil do jejích bosých nohou a bodejď by ne, vždyť je taky červenec, pomyslela si. Pomalinku našlapovala a každým dodupnutím ji bolely chodidla. Její krev na popraskaných puchýřích zobrazovala úsilí, které do svého cílu dávala. Občas spadla na zem a nechtěla  už vstát…….. Stíny lidí chodily okolo a místo aby jí pomohly vstát, házely jí  klacky pod nohy. Otíraly se o její zakrvácený šat od rozbitých kolen, pohleděl na ní  jeden ze stínů a vykřikl: „Vypadni z téhle cesty, tohle je naše cesta,“ pohrozil jí zvýšeným hlasem. Nechtělo se jí mluvit, bylo jí do breku, setřela si slzy, které jí kapaly na  její zakrvácená kolena. Ten stín, který ji shodil z cesty, byl už dávno pryč. Cestu vyznačovaly jen padlé patníky naházené podél příkopu. Rozhodla se, že půjde dál, nevzdá to, paprsky slunce začaly jemně pálit. Svlékla si bavlněné tričko, bylo jí teplo.

„Co tady děláš?“ zeptal se neznámý stín s pohledem na utrápenou dívku.

„Chci projít touhle cestou,“ odpověděla vystrašená dívka.

„Tuhle cestu nikdy neprojdeš, nebudu ti házet klacky pod nohy. Vrať se radši tam, odkud si přišla. Radím ti dobře.“ Pak zmizel a rozplynul se v prach.

Když už seš  takhle daleko, tak to nesmíš vzdát, uklidňovala se  s   pohledem na ujitou cestu.

Vzdala se všech svých pochybností a šla dál. Přestala myslet na nejhorší, přestala mít předsudky, že to nedokáže, prostě šla a stíny začaly pomalu mizet. Začala být  silnější než oni………………..

Tuhle cestu prošla jenom s popraskanými chodidly, ale v životě to tak být nemusí……..


10 názorů

Mesita
08. 03. 2009
Dát tip
To máš pravdu, ale po čase mi to přestalo bavit a zkusil jsem i jiné servry, protože mně nebavilo, jak tam nikdo nic nenapíše.Takže vlastně člověk neměl možnost zjistit v čem dělá chyby a tak...

Mesita
08. 03. 2009
Dát tip
To máš pravdu, ale po čase mi to přestalo bavit a zkusil jsem i jiné servry, protože mně nebavilo, jak tam nikdo nic nenapíše.Takže vlastně člověk neměl možnost zjistit v čem dělá chyby a tak...

Mesita
27. 02. 2009
Dát tip
Právě, že mně příjde, že tady se píší pouze krátke polvídky, ale dlouhé nikdo nečte...

Mesita
03. 01. 2009
Dát tip
Teď jsem to nějak nepochopil, co myslš, že ne?

Tragicus
03. 01. 2009
Dát tip
Ne, myslím, že ne.

Mesita
02. 01. 2009
Dát tip
V pohodě, každý má svůj názor, ale myslím si, že si to tak toršku nepochopil.... :-)nevadí. Je to jen taková úvaha, jakou cestou musí projít každý člověk svým životem....Napsal jsem to na rychlo a vím, že to není bůh ví jaká úžasná povídka, ale je to jen zamyšleni-opakuji znova...Mějte se a díky .....

celkově je to samozřejmě pouze takový nástin, těžko jej hodnotit hlouběji, stylisticky to není na bůhvíjaké úrovni, sdělovaná myšlenka nehýří originalitou ten poučný závěr se, myslím, v celek příliš nehodí, to tak někam do bajky nebo fejetonu jsou tam v textu určité necitlivosti, vyjadřovací nedokonalosti - například Tuhle cestu prošla jenom s popraskanými chodidly - to jenom je tam zbytečný, zavádějící až rušivý..anebo - Tuhle cestu nikdy neprojdeš, nebudu ti házet klacky pod nohy - k čemu ten dovětek - ty klacky? sice si uvědomuju souvislosti s předchozím textem, ale v tomto konkrétním souvětí to vyznívá hodně neobratně

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru