Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Pravda

06. 01. 2009
3
2
672
Autor
ŇaŇuška

Začíname niekde a skončíme úplne inde =0))

Keby to aspoň nebola obyčajná hlúposť, tak sa ani neozvem. No najabsurdnejšie na tom všetkom je skutočnosť, že som sa s mojim najlepším kamarátom pohádala kvôli kamoške, ktorú som začala brať ako kamarátku iba pred pár mesiacmi. Čo si mám teraz o ňom myslieť? Bral ma vôbec niekedy ako kamarátku? Mal ma vôbec niekedy rád, keď mi teraz nedokáže odpustiť takú hlúposť?

Už len skutočnosť., že som mu vynadala za úplnú banalitu a že vedel, že neviem svoje city ovládať v návale hnevu, je dostačujúca na to, aby mi dokázal odpustiť. Veď ma veľmi dobre pozná. Vie aká som. Vie, že pod vplyvom hnevu neviem ovládať svoje city a potrebujem ich zo seba vypustiť von, inak sa zbláznim. Bral vôbec na vedomie, že ho mám rada a že aj keď mu niekedy poviem nelichotivú vec o jeho maličkosti, vždy ho zbožňujem? Veď predsa láska najčastejšie svoje city odhaľuje pomocou negatívnych prejavov, ktoré milovanej osobe spôsobujeme či hovoríme a takýmto zvláštnym spôsobom dávame najavo, že ju obdivujeme, že sa o ňu zaujímame, že ju máme radi. No najsmiešnejšie na celej tejto teórii o láske je, že práve takto sa dá veľmi ľahko stratiť.   Nikto neznesie pravdu aj ked´ o nej vie,  že sa naozaj nemýli. Ako sa hovorí v jednej skladbe: ,, PRAVDA ODJAKŽIVA BOLÍ. ´´ Nájde sa vlastne ešte niekto na Zemi, kto si dokáže vypočuť pravdu a prijať ju tak, aby tým nikto netrpel? Neviem. No skôr si myslím, že nie. V tejto dobe si každý myslí, že má pravdu. Ale tú svoju. Je zaslepený a zaryto presvedčený o svojej pravde, že už ani nevie, čo je vlastne správne. 

Skutočná pravda. Skutočná pravda... Čo to naozaj znamená? Existuje vôbec niečo také? Zamyslime sa nad týmto výrazom a skúsme porozmýšľať! Je to iba niečo nezmyselné, čo neexistuje a ani nikdy neexistovalo, alebo niečo, čo existuje a prejavuje sa každý deň v našom živote?

Ako príklad uvediem ekologickú situáciu dnešného sveta.  Každý ju pozná a aj napriek tomu si ju nikto nechce poriadne pripustiť.  No priznajte sa. Verili ste tomu, ked´ vám niekto prvýkrát povedal, že o niekoľko rokov sa minú zásoby pitnej vody? Alebo že globálne otepľovanie môže spôsobiť také škody, aké sú predpokladané a už sa niektoré z nich aj začínajú prejavovať? Je to naozaj krutá skutočnosť. No čo je ešte horšie a smutnejšie je, že toto všetko je výplodom ľudskej

,, inteligencie´´.

Hmmm? No tak čo? Vidíte sami. Táto skutočnosť sa nikomu nepozdáva a aj ked´ sa niekto tak tvári, tak nikoho neoklame. Nikto si nechce priznať, že aj on za tieto katastrofy môže. Nikto si nechce priznať, že človek so svojou nervovou sústavou najvyššieho stupňa dokonalosti dokáže sám seba priviesť do záhuby. No to je skutočná pravda!!!

A čo z  toho vyplíva? Že skutočná pravda je to, čo sa nám najviac hnusí a čo nechceme za žiadnych okolností prijať.

No naučme sa to ( ! ) , pretože ak sa nenaučíme prijímať pravdu zahynieme ešte skôr ako by sme chceli, či predpokladali. Ešte sa môžeme zachrániť, tak sa chopme tejto šance a zachráňme sa...


2 názory

diderotka
14. 02. 2009
Dát tip
Nu jo, řekla bych, že máš v sobě ještě sílu rebelovat, my starší už ne... :-) Pravda, se člověka nejvíc dotýká - a proto každý potřebuje určitý čas na vstřebání. Pravda je opravdu většinou bolestná a nejradši bychom strčili před ní hlavu do písku.

synáček
06. 01. 2009
Dát tip
Skutečná pravda existuje vždy, to jenom různí lidé na ni mouhou mít různé pohledy... Přeji (pokud možno, co nejdříve) lepší náladu... *

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru