Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Mukl 4712

25. 01. 2009
0
0
355
Autor
Klimt
Třetí oddělení, kriminál v kriminále. Nejobávanější blok ve Valdicích. Dvoupatrová budova ohraničená zdí za železnou bránou. Jiný svět. V suterénu a přízemí jsou cely kázeňských trestů. V prvním patře jsou nejnebezpečnější vězni v zemi. Říkalo se mu za plechy. Muklové měli pro cely název konzervy. Železným plechem bylo okno naprosto zavařeno, narozdíl od ostatních cel, kde byl plech navařen na držácích a jenom ztěžoval výhled z okna. V konzervě se proto muselo neustále svítit. Vězeň měl povoleno pracovat celý den. Mohl navlékat korále, aby si vydělal na pár paklíků tabáku. Celu na krátkou vycházku, nebo k lékaři opouštěl jedině v poutech. O umístění a délce pobytu rozhodoval náčelník věznice. Zde, odděleni od spoluvězňů , seděli muklové, vůdci vězeňských vzpour, přepadení eskort, organizátoři násilných útoků s pokusem brát rukojmí, psychopati napadající spoluvězně i dozorce. Mnozí z nich měli na svědomí vraždu spoluvězně. Už roky seděli za mřížemi a další jim přibývaly neustálým trestním stíháním za útoky na dozorce a vyřizování si účtů mezi sebou na vycházkovém dvoře. Těmto šelmám vypuštěným z klece nezabránila v útoku ani pouta. Byli v dobré fyzické kondici, což pro ně byla nutnost pro přežití. Na celách neustále cvičili a posilovali. Nohy byly jejich nebezpečná zbraň. Horší to bylo s duševním zdravím. Umístění na uzavřené oddělení civilního blázince nepřicházelo v úvahu, detenční ústavy, mezičlánek mezi kriminálem a ústavem pro duševně choré neexistovali, vězni tak mohli v  isolováni konzervě strávit  rok, pět, deset let, nebo i zbytek života. Druhé patro třetího oddělení - zde byly cely určené pro výkon trestu zostřené isolace. Na rozdíl od konzerv do nich mohli být vězni úmístěni pouze rozsudkem soudu. Tento výjmečný trest udělovali soudy hlavně pachatelům vraždy, kdy se trest pohyboval mezi patnáci až pětadvaceti lety odnětí svobody.  Dalšími kandidáty byli odsouzení, kteří svým chováním narušovali výkon trestu a kázeňské postihy nesplňovaly svůj výchovný účinek. Výše trestu byla od šesti měsíců do dvou let. Danymu v přízemí v kanceláři dozorců na třetím oddělení znovu přečetli rozsudek šumperského soudu. "Jste odsouzen na šest měsíců zostřené isolace. Dnes je 15 října 1976, trest vám skončí v dubnu 1977. Ve výkonu trestu zostřené isolace je zakázáno pracovat, kouřit, číst a vyvolávat hluk. Porušení řádu se trestá samovazbou s tvrdým lůžkem a sníženým přídělem stravy. Trest se vykonává odděleně, případně ve dvou". Režimák vedoucí ho na patro zostřené isolace jej cestou povzbuzoval " šest měsíců vám uteče jako voda, máte pěknou celu. Nechali jsme ji čerstvě vymalovat. Jsou to tři dny co se tam podřezala jedna dvěstědevatenáctka.Zabil tchýni i s manželkou. Když ho vynášeli, vypadalo to tam jako na jatkách."
Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru