Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Čo robiť v časoch krízy

29. 01. 2009
0
3
236
Autor
krizak
Moji kamaráti i rodina ma často presviedčali, že socializmus musel skončiť, lebo krachoval ekonomicky.
Teraz krachuje kapitalizmus. Mohol by som povedať, že "veď som vám to hovoril", teraz však treba konať.
Po chamtivcoch, ktorý dostávajú systém na kolená nastupujeme my, občianska spoločnosť.

Sú potrebné pracovné miesta a my ich môžeme vytvoriť. Ako? Je to veľmi jednoduché, napríklad tak, že si všetci zrušíme platobné a bankomatové karty. Ako hovorí Billy Corgan, je potrebné sa vrátiť k tomu, čo vieme.
Menej bankových kariet znamená viac pracovných miest pre ochotné dievčatá a chlapcov za okienkom. Veď to nie je až taká zlá práca. Tých pár IT ľudí, čo prídu o prácu už dosť dlho zarábali, nech teraz míňajú chvíľu rezervy.

Ak bývate v starom činžiaku , radím vám, dajte si vyvložkovať komín a kúpte si pec na drevo. Je to najzdravšie kúrenie. Len pozor, ak máte malé deti, nezabudnite na vhodnú ochrannú mriežku okolo! Osobne som ju vyrobil zo starého sušiča na prádlo, stačila vŕtačka a pár skrutiek.
Gazprom a teplárne už na nás zarobili dosť, nech začnú aj oni trocha šetriť.

Kupujte si pravidelne nejaký časopis, nemusí to byť zrovna Hustler, môže to byť hoci časopis o hudbe. A kupujte knihy, nesťahujte ich výlučne z webu, či požičiavajte od kamarátov! Nájdite si malé kníhkupectvo v bočnej uličke.

Ešte niečo? Aha, nezabudnite dávať žobrákom, hoci i desať centov! Toto je asi zo všetkých antikrízových opatrení najdôležitejšie. Stopercentne sa vám to niekde vráti.
Dnes som zažil také malé sklamanie. Banku mi zavreli pred nosom, tak som musel ísť nakupovať s niekoľkými euromincami vo vrecku, no už v obchode som si pripravil 10 centov pre pani Žobráčku, ktorá ma úctivo pozdravila, keď som si vonku bral vozík.
Rozmýšľal som, či naberiem odvahu poprosiť ju o drobnú motlitbu, ako som raz poprosil iného pána Žobráka, ktorý mi to aj prisľúbil.
Na moje prekvapenie tam už nebola, potom ako som vyšiel z Lídla s nákupom. Bolo mi z toho smutno u srdca. Tu ma recesia ma zas raz dobehla.

3 názory

Petrusha
30. 01. 2009
Dát tip
tak dobrú chuť

krizak
30. 01. 2009
Dát tip
z 50 euro sa dá krásne vyžiť ak kúriš drevom. mačička na smotane a vrania polievka. tak sa volá môj nový undergroundový film.

Petrusha
30. 01. 2009
Dát tip
jojo, až budeme na dlažbe a budeme dostávať od štátu nejakých 50 - 60 EURO sociálky, tak dám každý deň bezdomovcovi desaťník a kúpim si knihu minimálne budem o pár týždňov vzdelaným bezdomovcom, ktorý nedostane do zubov len preto, že bol lakomec :) určite sa mi to nejako vráti možno vo forme desatníka :) kto vie?

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru