Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Madisonské mosty

14. 02. 2009
0
21
1855
Autor
Garage

Film, který opláče devadesát procent žen a zajisté i mnohý muž. Velice umně režisérsky zpracovaný a se skvělými hereckými výkony. Z pozvolného počátku vyúsťuje v drama, zda dát přednost rodině a dětem, či zamilovanosti vzniklé během týdenní známosti s neočekávaně se objevivším cizincem. Sice zvítězí zodpovědnost a realismus hrdinky, ale režisér nechává dojmout diváky představou, že tato zodpovědnost je vlastně nespravedlností osudu a nebýt jí, mohla se hrdinka již napořád štěstím vznášet v nadpozemských výšinách a protancovat se ruku v ruce se svým novým milencem až do konce svého života. Toto hollywoodské klišé zabírá téměř vždy na sto procent. Je to falešné pojetí lásky, pro které mám jeden společný šuplíček s pornografií. Obé je totiž stejně „reálný“ a stejně zkreslující pohled na lásku, i když každý z trochu jiné strany.

Přitom skoro celý příběh, který se odehrával během jednoho týdne, byl naprosto věrohodný a i pocity hrdinky, která se na poslední chvíli v autě rozhoduje o svém budoucím životě, byly skvělou sondou do rozervané duše zamilovaného člověka, který bojuje mezi emocemi a rozumem. Kdyby film skončil záhy poté, asi bych vůči němu neměl mnoho výhrad. Ale myšlenka, že někomu vydrží zamilovanost z týdenního flirtu až do konce života tak, že se nechá raději pohřbít se svým milencem, kterého už pak nikdy neviděla, než se svým manželem, s kterým prožila šťastný život a vychovala dvě děti, vrhá film mezi sladkobolné filmové pohádky. Hormony, které nás zavádějí do bezhlavé zamilovanosti, při které se zatemňuje rozum, takovou výdrž totiž nemají. Takovou výdrž má jedině opravdová láska, na které se dlouhodobě pracuje. A jestli se jí hrdince příběhu během celého života s mužem, který jí miloval, nedostalo, můžeme ji opravdu jen politovat. A pak i ty slzy námi prolité na konci filmu, mají své opodstatnění.   


21 názorů

eulálie
28. 02. 2009
Dát tip
to je teda kolosální píčovina

Imogen
23. 02. 2009
Dát tip
Praštila mě do očí věta "...pocity hrdinky, která se na poslední chvíli v autě rozhoduje o svém budoucím životě, byly skvělou sondou do rozervané duše zamilovaného člověka, který bojuje mezi emocemi a rozumem." Jak můžou být POCITY sondou do duše? Vidíš ženu rozervanou pláčem, ale její pocity si můžeš jenom domyslet, je-li výkon herečky dobrý(což je u Meryl Streep téměř samozřejmé).A jak se bojuje mezi emocemi a rozumem? Nedává mi to smysl. Možná bys měl Madisonské mosty vidět víckrát, případně si přečíst i knížku, pak nebudeš mít potřebu vkládat do recenze tolik negativní subjektivity v podobě paralel mezi MM a pornografií. Nechci kritizovat tvůj názor, že lze milovat jedině osobu, se kterou prožiješ celý život (na názor má každý právo), i když nesouhlasím. Znám pár případů, kdy lidem stačil den, týden, a měli jasno:-) - což podle mě měla i Francesca a jediné, co ji zdrželo na farmě, byla mateřská láska, která je asi přece jenom nade vším-a mezi symptomy patří obrovský smysl pro povinnost.

budu hrat instalatera!

mimochodem, nez zacnes psat recenze bylo by dobre: - videt film o kterem chces psat - ne z rychliku (tak na me ta recenze pusobi) - dobre znat vyznam slov. napriklad flirt a zamilovanost neni totez, nelze je libovolne zamenovat ujasnit si tema. fakt netusim jak tvuj nazor na pornografii souvisi s filmem :-) vim, zminuji to uz po druhe. nemuzu si pomoct z textu to cni :-)

Kristova noho...

souhlas s Paper. nelogickych veci je tam vic, ale tahle primo rve....

ježkovy voči!

Makrelka
19. 02. 2009
Dát tip
Pěkná recenze. Film jsem neviděla. Ale naprosto si dovedu představit, že někomu milostné pobláznění vydrží až do konce života... Jako pohádka mi spíš připadá "manžel, s kterým prožila šťastný život" - určitě nadměrně prděl a všude po baráku zanechával drobky.

Tragicus
15. 02. 2009
Dát tip
"falešné pojetí lásky", "opravdová láska", kde se to v vás, lidé, bere?

nooooooo, rozebral jsi film do nejmenších detailů...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru