Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Lesa pán

21. 02. 2009
0
7
789
Autor
A. E. Storm

Lesa pán, lesa pán, nikým, žádným, nepoznán. Kdo smí ho spatřit, kdo smí jej znát, ten už nikdy a nikdy víc, Nebude si nikdy nic jiného přát...

Lesem jdou slyšet kroky... Opatrné, lehké a tiché... Ano. Je to opravdu láska, co ji pohání. Milovaného stratila. "Osud mi ho vzal!" ... Proto teď hledá, křížem krážem, celou zemí... Najít ho však nemůže... Již tolik chvil prožitých bez něj. Jak rány kladiva. Rána se sice zahojí... Ale jizva po nich zůstane...
Tedy jde si dívka, mladá, láskou zaslepená krajem... A tu před ní se roprostírá les. Prošla... By... Prošla... Kdyby...

Pomalu se sehnula nad potůčkem a nabrala trochu vody do dlaně. Žíznivě ji vypila. Sundala si luk ze zad a posadila se na hebký mech. Zavřela oči a pozvolna, jakby meditativně, nabrala dech... Slunce tančilo po stromech, vítr ji objímal ze všech stran... Cítila jeho teplo... Přála si spát. Pomalu položila hlavu na jeho rameno a usnula...
Otevřela oči... Uviděla něco, co ji na pár chvil vyrazilo dech. Spatřila jelena. Ne ledajakého... Vysoký a hrdý... Jeho paroží. Takové ještě nikdy neviděla... Počítá... Dvanácterák... Jak... Úžasné! Přála si nahlas povzdechnout, ale nemohla... Tak hrdé a majestátné zvíře ještě nikdy... Jelen se otočil a podíval se na ni. Nepřekvapil ho tento pohled... Spíš to čekal... Dal se do běhu. Přeskočil potok a jedním skokem byl za kopcem... Dívka se za ním vrhla. Mezi stromy se mihaly dva stíny. Jak by si hráli. Jednou tam, pak zase tady. Najednou ho ztratila z očí... Zmizel.
Vrátila se zpět na své místečko u potoka... Trochu zklamaná... Trochu udivena... Ale rozhodla se, že půjde dál... Vylezla jak jen to šlo na nejvyšší bod celé hůrky. Je tady! Ten jelen je tady... Ne! To není jelen... Mezi dvěma starými duby stál... Od pasu dolů jelen, od pasu nahoru člověk... Nebo ne tak docela... Mužská hruď, hlava na které rostly parohy... Dvanácterák... Díval se přímo na ni... "Proč se trápíš..." Zeptal se ji klidným hlubokým a konejšivým hlasem... "Já... Já nevím..." - "Vždyť sama víš, že ho již nenajdeš... Sama to chápeš..." Neodpověděla... Místo toho se po jeji tváři začaly kutálet slzy... "Neboj se... Neboj se dcero... Miluješ ho... Já to vím... Chceš se s ním setkat?" - "Ano... Ano Pane... Dovol mi to..." Jelen roztáhl ramena. Dívka k němu přiběhla a objala jej... "Bude to dobré... Už neplač..." Konejšil ji... "Jdeme za tvým milovaným..." Řekl jelen, vzal dívku za ruku a pomalu ruku v ruce zmizeli...

Již přestala hledat... Jizvy zmizely... Rány kladiva již neuslyší...

7 názorů

A.H.
07. 03. 2009
Dát tip
Co se týče prologu. Dva zápory je moc. "nikým, žádným."

A. E. Storm
02. 03. 2009
Dát tip
Ne... Bohužel nekreslím. Je pravda, že tohle dílo je poněkud. Zkažené... Asi jsem neměl náladu na psaní. :) Ale odufám, že se moje psaní bude lepšit... Ono totiž mám teprve 15 let ;).

joesatriani
01. 03. 2009
Dát tip
...mne by sa to ako štylistické cvičenie pozdávalo. Ja pre zmenu mám tri bodky veľmi rád. Len tu sú naozaj väčšinou nefunkčné, lebo po nich nenasleduje nič, čo by si čitateľ mohol( mal ) domyslieť, či doplniť. Mne to trochu pripomína komiks...Nekreslíš ?

ačkoliv se zde řada prvků opakuje v klíčových intervalech, lze říci, že ve zbytnělé části textu (tedy jakési jádro, těžko přesně lokalizované) perspektivy paralelního rozvíjení poněkud stojatého děje částečně eskalují.. stylisticky bych si však odpustil trojtečkování - je to jednak už poněkud překonané ale hlavně to autora svádí k usekávání vět a chronickému zjednodušování.. pokud nějak pracovat na -v próze klíčovém- problému vlastního sebevyjádření, tak toto není ta pravá cesta

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru