Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Alkohol napísal

12. 03. 2009
0
0
490
Autor
thiefka

6.3.2008

Sedím v škole a jedným uchom počúvam o jednom z niekoľkých pánov sociológov a jedným okom pozerám von ako vietor rozfúkal prach všade navôkol. V tom mi príde sms, najlepšiemu kamarátovi dnes v noci zomrel otec. Hovorím si, čo sa stalo? Hodil sa pod vlak. V tej chvíli som už nepremýšľala snáď nad ničím, úplne poloprázdno, píšem poloprázdno, pretože v tom mojom tichu bolo počuť len dáky letmý hlas prednášajúceho a moje otázky v hlave a hľadanie odpovede na tú jedinú: "Ako sa k tomu postaviť?" Prvé čo ma napadlo bolo...snáď nájde pokoj! Sústredila som sa ďalej na školu, až kým som necestovala domov. Cestou v autobuse som sa v myšlienkach zastavila nad tým zlom,  ktoré alkohol spôsobil. Prešlo pár dní a ja som si prečítala v istom študentskom časopise o tom, ako 17ročný alkoholom podgurážený chlapec vyskočil z vlaku a zabil sa.... Znovu tie otázky...Prečo? Prečo niekto chce žiť a zomrie a niekto má ten dar a vezme si život, či vezme mu ho alkohol? Kde je ten vinník, pýtam sa neustále... Každým dňom sa prebúdzam s vedomím, že tu nie som navždy, stále však premýšľam, ako je možné, že sa niekto vedome ničí. Nenašiel svoj smer? Trápil sa? Trápil druhých? Máme však aj tak právo rozhodnúť takto o svojom osude? Alebo tí ľudia boli zajatcami zabijaka - alkoholu? Nikdy si neprestanem dávať otázku, ako je možné, že je táto droga legálna. Biznis? Avšak za akú cenu? To už však nikoho, žiaľ netrápi...Opitý mladík za volantom zrazí 14ročné dievča, ktoré zomrie. Opitý muž zrazí mamičku s dieťatkom, dieťa zomrie. A trest? V prípade mladíka 1-5 rokov. To je hodný trest za to, že niekto vezme život? Naproti tomu, za "pytlík" nelegálnej drogy s názvom marihuana hrozí človeku podobný trest - rok vo väzení či pokuta 10 tisíc korún. Mladík, ktorému našli pytlík marihuany si odpykal pokutu 10tisíc a spláca ďalších 10 tisíc za právnika a to preto, že mu naša polícia vie našiť prechovávanie a dokonca aj výrobu drogy. Alkohol ničí každodenne niekoľko životov a o niekoľko ďalších pripraví. Kto to ale rieši?


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru