Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Malé veľké posuny

12. 03. 2009
0
0
503
Autor
thiefka

25.8.2008

Dlho si človek plánuje pozrieť do očí niekoho, kto už nie je ako predtým. Niekto má tú možnosť každý deň a nevyužije ju, niekto myslí na to stále, ale je príliš ďaleko, ale nedalo mi napriek diaľke nepristúpiť k Mirkovej posteli. Priznám sa, nervozita zaliala moju dušu a strach, strach z toho, či si ma bude pamätať, či nepoviem niečo, čo by ho zranilo alebo rozplakalo. Vonku bola neuveriteľná horúčava a ja som bola po opici. Bolo mi zle, ale stále som si hovorila, že je to nič oproti tomu, aké bolesti musí mať on a bojovať s nepriazňou osudu každým dňom. Kráčala som hore schodami k bytu, kde býva a triasla som sa čoraz viac.  Stanko ma ubezpečil, že nech poviem hocičo, poteší ho to. Podišla som k posteli takmer nevládneho telíčka a ten úsmev, ten si človek zapamätá navždy. Pozdravila som ho, snažil sa mi niečo povedať, ale slabo som mu rozumela, potom ukázal na poličku a konečne som pochopila. Ukázal mi, kde má odložený list odo mňa. Povedal mi, že si veľa vecí, ktoré sa stali pred pádom nepamätá. Pohladila som ho a povedala: "Nevadí, moje."

     V tej chvíli akoby zastal čas. Všetky problémy, ktoré ma ťažili, boli preč. Pozerala som do jeho očí a pochopila som všetko. Nekonečné premýšľanie, úplne zbytočné slová ničoty, zbytočné trápenie. Vzali sme ho von, chvíľu som tlačila jeho vozík a tešila som sa, že ho môžem obdariť úsmevom, aj keď mi bolo príšerne zle z riadnej dávky fernetu predchádzajúcu noc. Sedeli sme na kofolke, občas rozprával, ako sa postaví na nohy a bude skákať s padákom, občas si pýtal THC a pritom sa šibalsky usmieval. :) Zvláštne. Človek spadne z 30 metrovej výšky a túži lietať s padákom, či znovu loziť po skalách. A pochopila som znovu. Nič nezlomí v človeku to, čo má rád. Nič nezničí skutočnú lásku k životu. Nič nezničí dušu, aj keď nohy či mozog neslúžia tak, ako by mali. Stále je to Mirko, možno navonok iný, ale je to on...a vždy bude...

Avšak, možno vy nieste takí, za akých sa máte!


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru