Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

lidi jsou špína

13. 03. 2009
1
4
577
Autor
R.Mart

tak pravil...

Země zrodila špínu
zrodila i bahno
a člověka.

Člověk je zlo
dobrý jen k tomu
aby byl smyt z tváře země

Chladná čistota září z hvězd
tak tajemný mistr k nám hovoří za jasných nocí:
že dokud je člověk na světě živ,
nikdy se Země s vesmírem nesjednotí.

4 názory

R.Mart
20. 05. 2009
Dát tip
hustý

Misithiel
20. 05. 2009
Dát tip
Ta první sloka je dost dobrá, mystická a snad i pravdivá, byla by hezkým úvodem k nějakému temnému příběhu o lidských temných vášních, ale ten zbytek, nevím. Já jsem prý pesimista, ale tohle je už trochu .. přehnané. Nechci tady pateticky tvrdit, že v každém člověku je něco dobrého, spíš - možná taky trochu pateticky - že nejsou všichni lidé špatní. Byť by byl "jen" jeden člověk z miliardy tím "dobrým", nezasloužil by si být smyt z tváře země. Nebylo by to spravedlivé a spravedlnost by měl být tím nejdůležitějším ukazatelem jak trvdil již Platón. Nicméně bychom se stálemohli ptát, co znamená slovo "dobro". Radši už končím, nebo to by mohlo být ještě hodně nadlouho. Filosofické teze si raděj nechám pro sebe. Na závěr: každý člověk někdy někoho zklame či zradí a často toho sám lituje a bolí ho to mnohem víc než toho, koho zradil.

R.Mart
14. 05. 2009
Dát tip
tajemný Mistr

raja
14. 03. 2009
Dát tip
tak pravil kdo?

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru