Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Galerijní zastavení

Výběr: a2a2a, Zbora, Markéta, Print
19. 04. 2009
41
40
5059
Autor
dada

Modiglianiho družka

s obnaženými ňadry i klínem

které byly dokonale čitelné

již na první pohled

 

erotická chvilka

s výsměchem kubismu

protože bradavka nemůže být nikdy

obkroužena čtvercem

 

a k tomu lítost

že v řemesle básníků

není zavedena praxe

postát modelem

a že neříkáme větu

 

svlékněte se

chci vás vyslovit

 


40 názorů

LaCarrie
07. 01. 2010
Dát tip
Asi si kvůli tobě koupím klobouk, abych měla co smeknout. *

A.H.
06. 11. 2009
Dát tip
*t* pěkné obrazy

tajenka
02. 08. 2009
Dát tip
fákt dobrý!...*o)

výborná, síla zahrála brilantně

pavelpavel
27. 05. 2009
Dát tip
**

baronka
20. 05. 2009
Dát tip
Nádhera nádheta T

ludva111
14. 05. 2009
Dát tip
Slušnej vodvaz...

jeho družka skočila z okna v den jeho pohřbu.. čekal jsem že se tam dostaneš.. i tak moc dobrý*

apatie
14. 05. 2009
Dát tip
jo, vyřčeno to cítím :-)

:-)*

Hesiona
27. 04. 2009
Dát tip
Tohle je dokonalé. Není co dodat. :o) *************************************

Markéta
24. 04. 2009
Dát tip
avi

Janina6
24. 04. 2009
Dát tip
:-)

Zbora
23. 04. 2009
Dát tip
Taktéž nemám co vytknout :o) - chválím výběrem.

a2a2a
21. 04. 2009
Dát tip
TV Marvin, tak tedy názor napíšu: Báseň podle mne patří spíše k pocitovým, bez ambice něco říkat víc, poněvadž pohled na obraz Mistra nejspíše nutí k pokoře, což svědčí pozitivně i o autorovi. Samozřejmě, že využití rekvizit, jako je známé výtvarné dílo, je na jednu stranu trochu laciné, na druhou stranu ale také svádí k patosu, ale tady autor zvolil velmi civilní vyjadřovací prostředky i s trochou odlehčení s náražkou na kubismus, ale také s nenápadným, leč důrazem na téměř posvátnost ženy, kterou mohou zde symbolizovat ňadra, nikoliv hranatá. Druhá polovina básně přechází od popisu k vlastnímu prožitku, celá báseň je výrazově čistá, plynulá. Možná se najde někdo, kdo namítne, že i vjem dobrého výtvarného díla nabízí pro poezii látku k hlubším, či širším myšlenkovým dimenzím, a jistě by měl pravdu, ale nemenší pravdou je i to, že se lze vyjádřit jen takto zdánlivě letmo, neboť ověřené pozitivní vjemy nás provází mnohem častěji, aniž o nich ještě přemýšlíme, a zde to autor vyjádřil s potřebným respektem k předloze.

a2a2a
20. 04. 2009
Dát tip
VT Marvin, není to tak jednoduché, jak píšeš. Jsou texty, dobré texty, které si ani nedovolím komentovat, neboť mne jímá stud ze hry na znalce. A napsat, že je to krásné či podobně mi přijde hloupé, neboť, opakuji, známe vzájemně své názory a přístupy. A pak, necítím se chytřejší než mnozí jiní zde, mám jen více drzosti své názory prezentovat. A pak očekávat, že můj komentář je potřebný z důvodu jakéhosi vodítka pro čtenáře je naivní představa, neboť každý z nás vnímá nezávisle a dokonce často nesnáší kategorické soudy, dobré či zlé. A stává se také, že někdo můj výběr zkritizuje, a pokud to není místní kašpar nebo oportunista, reaguji, např. včera na Ledového cukra a jeho výhrady vůči básni od Zbory. A konečně, žádný názor na 5 řádků čtenáře - neautora daného textu v jeho tvorbě neposouvá. Má platnost především pro autora dané básně, a pakliže autor již mé názory zná a je navíc dobrý, co mu takto na dálku víc mohu nabídnout. Ano, lze dlouze diskutovat a prospěšně o jediné básni, ale to vyžaduje po mém soudu už určitý osobní vztah a vzájený respekt.

a2a2a
20. 04. 2009
Dát tip
Jinak v mých kritikách si nepochybně najdeš dostatek mých subjektivních postřehů, dovolím si tvrdit, že z kritiků patřím k těm, co nejvíce komentují.

a2a2a
20. 04. 2009
Dát tip
VT Marvin, ze svého pohledu máš jistě pravdu, ale jednak to není moje povinnost, ale to není podstatné, nepíšu většinou komentáře u většiny autorů, které více či méně výběruji pravidelně, a to proto, že jsem si snimi jakýsi názor na jejich tvorbu vyříkal už někdy v počátcích jejich publikování a také proto, že jsou natolik dobří, jako v tomto případě, že nemám co vytknout. A chválím výběrem.

Pacer
20. 04. 2009
Dát tip
Tip jistě, s dalším váhám. Vyvolá svou myšlenkou pěkné asociace

Zuzulinka
20. 04. 2009
Dát tip
krásná závěr*

Lightdancer
19. 04. 2009
Dát tip
konec dobrej-

reinka
19. 04. 2009
Dát tip
víš, kde se máš zastavit... :o)))))))

Markéta
19. 04. 2009
Dát tip
mile úsměvné... :-)

ROMYNIKA
19. 04. 2009
Dát tip
No to je nádhera.Akorát nevím,co je Modigliáni-povíš?

raja
19. 04. 2009
Dát tip
vyborný*:)

moorgaan
19. 04. 2009
Dát tip
..urcite jsi svuj model nasel!../**

Marcela.K.
19. 04. 2009
Dát tip
praxe to možná zavedená není...přesto, si myslím, že i básníci chvíli "postojí", aby mohli "modelovat" :-)

daddy
19. 04. 2009
Dát tip
*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru