Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Satori- cesta do jednoty

21. 04. 2009
0
0
755
Autor
Redhawk

V Zene a v bojových umeniach je jeden zaujímavý pojem. SATORI.

Často sa nesprávne prekladá ako osvietenie (v činštine je Satori označované ako WU) a to by skôr svedčilo o význame poznanie.

Vo význame osvietenie sa však používa pri Budhovi a označenie jeho stavu. V tom prípade so znením súhlasím, keďže satori by označilo hlbší zážitok ako kenšó (rovnocenný výraz so satori).

Prečo to úvodom?
Nuž v bojových umenia a aj v duchovnom hľadaní je dôležíté nájsť poznanie. A to by malo byť práve Satori.
Na nedávnom tréningu som zažil plné Satori. O polsekundy skôr som zareagoval na akciu ktorú vykonal môj protivník. S tým, že som mal plnú kontrolu nad akciou čo značí, že som poznal zámer súpera.

O čo vlastne ide? Nuž Satori slúži na vhľad do neduálnej reality (do skutočnej reality) a umožňuje tak pohľad do Akáše a odstraňuje duálny pohľad na svet a tým vyniká tu a teraz. Človek nie je ovplyvnení túžbou a predpokladom. V Zene sa Satori nevysvetľuje ale v bojových umeniach sa spolu s Kokoro (Srdcom) stáva jedným z cieľov  tréningu.

V duchovných veciach má satori význam v hľadaní vzhľadom pochopeniu stavu vecí a vhľadu do reality. Je to krok ktorý spravý myseľ jednobodovou (zaostrenou) a zaroveň otvorenou.

Satori je väčšinou výsledkom praxe, duchovnej alebo fyzicko duševnej (bojové umenia, kaligrafia). V Zene sa cesta k satori robí v zazene (meditácia) alebo riešením kóanov. Jednoduchým spôsobom je satori zlúčením protikladov vo všeobecnej jednote....
Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru