Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Poslední sbohem

05. 05. 2009
2
2
659
Autor
NIKAKIKA

 

Prší, začíná podzim.

 

   Přes kapky na předním skle téměř nic nevidím, ale vůbec to nevnímám.Znám tu cestu z paměti, jela jsem tudy snad tisíckrát.Dnešní den je ale úplně jiný.Mé myšlenky jsou roztříštěny na miliony kousků a přece jedna jediná stále převládá.Je ostrá, vtíravá, neodbytná, svádivá, plná slibů a snad i nadějí.Čím víc jim podléhám, přestávám cítit bolest, která mě od toho osudného dne pronásleduje a svírá.Jsem zase šťastná, šťastná s tebou, naše duše jsou vzájemně propleteny, slzy štěstí nám stékají po tvářích, vroucí objetí a polibky neberou konce.

"Už nikdy tě neopustím,zůstaneme spolu už navždy!", slibuji a cítím se jako probuzená ze zlého snu, opět v bezpečí tvojí náruči.Nic neříkáš, jen mě něžně objímáš a tvůj studený dech cítím na své šíji.Zvedáš moji hlavu a já se topím v tvých pomněnkových očích.

"Víš,já,chci ti jenom říct…nemohl jsem bez tebe žít.Nikdy tě nepřestanu milovat, ale teď už musíš jít.Prosím, vrať se, tohle není naší lásky čas".

Nechápu tvá slova, připadají mi tak cizí, najednou se mi ztrácíš a smutek se znova vkrádá do mého srdce

"Počkej, to přece nemůžeš, já chci být s tebou!"

 

   Prudce vržena zpět do reality vidím silnici a snad jen pouhé milimetry mě dělí od mohutného stromu v zatáčce.Prudké brždění roztáčí auto na mokré silnici jako dětskou káču.Nekonečné minuty, ale ani náznak strachu, náraz do svodidel a hrobové ticho.Nevím, jak dlouho tu takhle sedím a kde jsem, proč tu vlastně jsem?

Matně tápu v chaosu bolavé hlavy.Byl to jen sen?Zvedám hlavu a vidím, že přestalo pršet a přes husté černé mraky se prodírá pár paprsků slunce, které se jen lehce dotkly mé tváře, aby se zase rychle schovaly za temný mrak a znovu spustil se déšť.Jen TY tu už nejsi…Byl jsi tady přece vždy se mnou, ano, vždyť jsi tu byl i před chvílí.Jsem si tím jistá, hrozivě jistá...

 

Typicky sychravý, podzimní den.

   Jdu cestou, kterou jsme tak často chodívali spolu.Jen krvavá barva šípků a usychající, pokroucené listí, poletující v kapkách deště a letos už i v prvních vločkách sněhu , kontrastují s tou šedivou černí dnešního dne.Je mi to tu důvěrně známé.Léta jsem tu nebyla, ty víš.Teď se tudy vracím, za tebou, plná smutku rvoucího srdce na nespočet těch nejbolavějších kousků

a vůně tlejícího listí mě vrací zas a zas zpět do vzpomínek.Vzpomínek, představ, které se přeměnily v netušený konec všech našich vyslovených i nevyslovených přání a slibů.Usilovně se snažím nevnímat realitu, paradoxně co nejvíce oddálit ten okamžik, kdy tě spatřím.Dnes a takto jsem se k tobě vracet nechtěla.Musíš mi to věřit.Prosím!Já vím, že ty mi věříš…

 

V korunách stromů vítr vykouzlil tvůj hlas:"Jsem moc rád, že jsi se vrátila a jsi tu opět se mnou…!"

Pohrává si něžně s mými vlasy přesně tak, jak jsi to tenkrát dělával ty.Znovu cítím tvoji lásku,

tlukot tvého srdce, tvá dlaň mě měkce objímá a hýčká, jsem k zbláznění sťastná, šeptáš mi, šeptám ti, ta nejkrásnější slova…Kéž tato chvíle nikdy neskončí.

 

První táhlé tóny rozechvěly píšťaly varhan a moje vzpomínky vynesl vítr kamsi vysoko k nebi, aby je zde zuřivě rozerval a rozvál do dáli.Zase jsem zpátky, v těžké realitě času, kterou bych si přála nikdy neprožít.Mé rty se chvějí a já se marně snažím potlačit nával bolesti.Slzy se mi derou do očí nečekanou silou.Nebráním se jim.Bránit se by bylo víc než marné.

   Strašně moc se mi chce křičet, řvát, prát se.To přece nemůže být pravda!?Prosím, řekněte, že toto není ta pravda!Proč všichni tak koukáte, proč mi ubližujete?Vždyť my se milujeme a na tom nikdo z vás nic nezmění!Asi se zblázním, ukrutný kolotoč změti všeho a ničeho v mé hlavě nejde zastavit.Upřené pohledy lidí se mi zabodávají hluboko pod kůži.Některé hodně nenávistné, druhé chápající a soucitné.

„To je asi ona", nese se tiše davem, ale já to nevnímám, je mi naprosto jedno, co si kdo z nich myslí.Propadám se na úplné dno, když v tom mě cizí muž chytá kolem ramen a zastřeným hlasem říká:

„Slečno, pojďte prosím, čeká už jen na Vás."

  „Na mě?Kdo na mě čeká?Ale já…"

  „Já vím,je mi to moc líto.Je nám to všem moc líto."

„Jak víte,kdo jsem,vždyť…"

„Nevím, ale láska se nedá skrýt, ta se pozná na očích a věřte, že bolest Vašeho srdce cítím ve svém."

Ještě něco mi tlumeně povídá, zatím co mě vede davem všech těch lidí v černém, jeho slova ale už vůbec nevnímám.Jdu k tobě blíž, pocit šílenství a naprostého zoufalství se neustále stupňuje.Tolik nevyhnutelný okamžik, který už nelze vzít nikdy zpět.

 

   Ležíš tu tiše,jako by jsi jenom spal.Skláním se nad tebou, tak jako ve chvílích, kdy jsem se tak ráda vedle tebe probouzela. Ta rána, kdy jsem se vyjímečně probudila dřív než ty a mohla sledovat tvé rysy obličeje, tvá ústa, jemně, jen konečky prstů, vískat tvé vlasy.V těch nejkrásnějších chvílích společného štěstí.Ještě ze spaní jsi se začal usmívat, ještě než tě probudilo lehké šimrání mých dlouhých černých vlasů, které se nám neposedně vtíraly mezi vroucí polibky a ty je vždy s takovou trpělivostí a něžností neustále odháněl.I teď tě líbám na ta ústa, dnes pevně semknutá a mrazivá, mé slzy stékají po tvé tváři, jako by byly tvými.Tak moc čekám, že mě zase obejmeš a bude vše jako dřív.Nic z toho nepřijde, já vím, jen si stále něco nalhávám, tak jak poslední dobou každou vteřinou se takto snažím odehnat tu děsivou černou můru, která zničila život můj i tvůj.Dnes máš unavenou tvář a pod víčky skrýváš sen, který už nebude se ti nikdy zdát.Tvé ruce tak náhle studí a všechny skryté slzy budí.Tvého pohlazení, úsměvu a „Miluji tě" se již nikdy nedočkám…

 

   Sbohem, lásko, nevím, zda mi odpustíš.Takhle jsem to vážně nechtěla, věř mi:Nikdy se nepřestanu ptát PROČ???Vždyť jsi mě miloval!Nebo právě proto?Jak jen mám teď žít?

Poslední sbohem, poslední letmý polibek, poslední zašeptání:"Miluji tě!Slyšíš?Já tě miluji!"

Mé slzy pomalu zasychají na tvé tváři, svícím zbývá už jen pár krátkých chvil k tomu, aby také navždy zhasly a jejich stékající vosk zmizel v propadlišti starých mohutných svícnů.I smuteční písni dochází dech a my musíme jít, teď už každý svojí cestou sám.

Kytice rudých růží dopadá na tvoji rakev spolu s kusem mého srdce.

Tak ještě jednou sbohem a nashledanou, pro mě budeš stále žít, budu hledat tebe a tvůj smích, hledat tvou tvář v oblacích…

 

 

 

   Muž, který tak pevně stojí celou dobu po mém boku, ten, který mě tak pevně tiskne ruku u tvého hrobu a hluboce zkoumá mé oči, ten muž, jehož tvář jsem za celou tu dobu nevnímala, až nyní, i přes oči plné slz, rozeznávám ty mně tak důvěrně známé a milované rysy obličeje.Až nyní pochopím jeho slova vyřčená ve chvíli, kdy ke mně poprvé přistoupil.Teď už vím, po kom jsi měl tak široké, vnímavé srdce a kde jsi bral tolik síly pomáhat druhým v jejich trápení.Se svými trápeními jsi ale nakonec zůstal sám a nebyl tu nikdo, kdo by pomohl a utěšil alespoň slovem.A já byla tak proklatě daleko, přitom jsem věděla, kam patřím a že mé místo v životě je pouze vedle tebe!Nikdy si to neodpustím a dodnes a do smrti mě budou dusit výčitky, že jsem neudělala to, co jsem udělat měla.I mně jsi kdysi moc pomohl, ani o tom snad nevíš, dřív než začala naše láska.Já vím, že začala vteřinou, kdy jsme se poprvé setkali, ale než jsme mohli být spolu, uběhlo moře času a my mohli být jen kamarádi.Věřím, že i dnes víš, co cítím a že je to víc než upřimné.Bohužel, lásko, neumím vzít zpět ani jedinou vteřinu času, vrátit ani jediný okamžik, který by mohl vše změnit.

Neumím to, i když bych tak moc chtěla...


2 názory

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru