Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Den zase jednou ztrestal sám sebe

06. 05. 2009
4
7
689
Autor
Helena S.

Deštník deštník mlčení

Mokro kaluž tma

Domy stormy stromy

Mluvení

Mokrý vajgl mokrá igelitka

Odrazy světel

Povlak slizu

Spěch kvalt

Dva němí na rohu

Jsou sami jsou dva

Mluvení mlčení mlčení vzdech

Mlčení mokro a hniloba v zdech

Zrychlený dech a  sklopení zraku

Zrcadla kaluže

Mozaika mraků

Červené černé černé a černé deštníky

Červené černé černé a černé odrazy

Hotové kolo štěstí

Se roztočilo v ten den

Kdy i zkroucení invalidé spěchali o svých holích

 


7 názorů

Bíša
13. 05. 2009
Dát tip
T.

Helena S.
07. 05. 2009
Dát tip
Díky za názory. A tomu, co si říká soulož s negrem...že máš takovou bohatou slovní zásobu...pěkné

pupin
06. 05. 2009
Dát tip
...a co s tím uděláme? :) se mi zdá,že negr rád souloží se svými kritickami:)ale dělá to do hloubky,fackt,to se muší nehat :)

Sám pro sebe bych si toto dílo nechtěl redukovan na pouhou geocentristickou alegorii, doslovná neformálnost sice jakž takž drží stavidla bezbřehého schematismu, který by básni zcela nepochybně odťal i to málo, co je na ní zajímavé, nicméně nelze nevidět, že výpovědní hodnota není zrovna z nejzajímavějších, nevede k žádaným hodnotám ani nerozvíjí lyrické sekvence autosémantickým směrem. Z celého díla trčí zvláštní anonymita. Strnulost lyrické nálady obrazu, jakkoliv kultivovaná, si nerozumí jak s tvarem tak především se zvoleným výrazivem - v experimentálnějších rovinách nenachází jakoukoliv oporu ve faktu naprosté rezignace na formální hodnoty, v rámci konvenční linie se pro změnu vše zadrhává na bezbřehé omšelosti zvoleného jazyka.

Mončičák
06. 05. 2009
Dát tip
Paráda! Určitě by se tam dalo ještě něco dopilovat, ale je to odvážný, atmosférický, chytlavý, živý. Líbí se mi, že si hraješ a nepoužíváš jenom zavedený prostředky. Tip!

Petrusha
06. 05. 2009
Dát tip
nie

Paulart
06. 05. 2009
Dát tip
Sem jsem chtěla napsat to o tom skandování :-)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru