Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Novověk

07. 05. 2009
0
9
709
Autor
Zdeněk
Století početé,co zítřek přinese,
kradená minulost ve hříchu těla.
Co bylo nebylo,budoucnost mine se,
děvče mé neplakej,máš co jsi chtěla.

Do času návratu předpověď netrápí.
Zázraky,divy,svět trousící vědu.
Ve stránce proroku četouc jouir de la vie.
Na vodě topící kážeme světu.

Kalíšek nedopit,pár kapek naděje,
ve zbytku hynoucí zmíraje v pudu.
Nikdo nic nedoví v rezi co zlaté je.
Pláč štěstí zahání neblahou nudu.

Ve stopě poutníků krok krokem pozpátku,
nešťastné pocity hlavou se minou.
Do kolen padaje k zlatému pozlátku.
Budoucnost středověk,ne naší vinou.

Století početé,roky vpřed běžící,
v dusotu kopyt nám umíraj léta.
Proroků ubylo,pach smrti věštící,
krve se nebojí,proud lásek světa.

Do stěny mramoru vznesem svou minulost
,vteřinou kupředu myšlenka smělá.
U konce provazu vždy místa stále dost!
Má lásko neplakej,tak jsi to chtěla.

9 názorů

Zdeněk
08. 05. 2009
Dát tip
Kritiku na úrovni tu beru,ale nejdřív se předveď.Ale nejsi sám,těch prázdných kritik kterým ani sám nerozumí ten kdo je psal,těch je tu víc.Ale také i díla,které by tu neměly co pohledávat je tu spousty.Nedivím se,že poezie upadá a je to škoda.Koho by tlachy moderní poezie bavily.

Ale ne. Do kontrapunktu kritické idylky se nám nabouraly černé stíny. Vedle rozesmátého, roztančeného kritika stojí rozezlený, morousovitý autor. Vedle odborného zhodnocení díla zas nakvašený, vystrašený text plný vlastního zaslepení. Opravdu chceš být na literárním serveru plně ignorován? Je ti milejší nulová odezva tvých veleděl než-li kritická formulace na úrovni? V tom případě ovšem příliš nechápu motivy tvého zdejšího působení. Neustále se ptej sám sebe, proč tu vlastně jsi, možná přijdeš na zajímavé souvislosti.

Zdeněk
08. 05. 2009
Dát tip
Dostávat kritiku od člověka,který se stydí za své pohlaví,tudíž od člověka,který neví ještě kdo je, mně nemůže literálně posunout.Navíc ty dvě díla jakoby nebyly,neboť bych to nezval dílem ale plácáním o ničem.Takže promiň,nemohu Tě brát vážně.

Zdeněk
08. 05. 2009
Dát tip
Dostávat kritiku od člověka,který se stydí za své pohlaví,tudíž od člověka,který neví ještě kdo je, mně nemůže literálně posunout.Navíc ty dvě díla jakoby nebyly,neboť bych to nezval dílem ale plácáním o ničem.Takže promiň,nemohu Tě brát vážně.

Zdeněk
08. 05. 2009
Dát tip
Hele opisovat kritiky z nějakých "moudrých knih" dokáže kdekdo,nebo plácat bezduché věty,kterému člověk nerozumí,rovněž.Také kdekdo může napsat jak je kdo úspěšný,ale pokud si od něj nic nepřečtu,nemá cenu s ním diskutovat,takých chytráků jsem už viděl moc.

Zdeněk
08. 05. 2009
Dát tip
Hele opisovat kritiky z nějakých "moudrých knih" dokáže kdekdo,nebo plácat bezduché věty,kterému člověk nerozumí,rovněž.Také kdekdo může napsat jak je kdo úspěšný,ale pokud si od něj nic nepřečtu,nemá cenu s ním diskutovat,takých chytráků jsem už viděl moc.

Jakýmsi popovrchně ulpělým způsobem stylizace sice ponechává jistou míru prozíravosti, ovšem z estetické roviny vše kalí přeslabý základoškolský rým. Kluzké sekvence, založené na mezititulcích - vyvolávající spíše útrpnou než blahodárnou představivost - se navíc zásadně nehodí svým spektakulárním realistickým přístupem a původní efekt básně (byl-li tam však jaký) už pouze zatěžují.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru