Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Země

12. 05. 2009
1
10
911
Autor
bluebird
Azurové oči oceánu,
Bílé vrcholky hor z porcelánu

Do hlubin noříš svoje vlasy
Lesknou se a studí mořské řasy

Stejně jak snítky křišťálových par
Čekáš zmrzlá na hřejivý milodar

Hrdost a pýchu do potočních žil
Z modrého džbánku oblohy tam vlil

Pro majáky z mrtvého kamení
pro skály kde slzy štěstí pramení

Z písečných dun a pusté pouště
Navléknu korálky z kapiček deště

Pro prostotu a jedinečnou krásu bytí
A pro zelenost trávy a barevnost kvítí

10 názorů

básníček
19. 06. 2009
Dát tip
máš mo moc krásné

Miroslawek
13. 05. 2009
Dát tip
Santi€: ne vždy, ale když ano, tak ano... a můžeš kolem toho tančit, jak chceš...

Santi€
13. 05. 2009
Dát tip
Miroslawek> maminka, pan režisér, paní profesorka Peterková a Miroslawek mají vždy pravdu.

Miroslawek
13. 05. 2009
Dát tip
Santi€: já jsem zase nebyl hoden tvého avíza - jak primitviní, ale jak účinné ;o)

Santi€
12. 05. 2009
Dát tip
Miroslawek> bohužel ne. jen je mi líto, že jsem nebyla dnes přítomna u toho vykolejení linky 6 madridského metra... dobrou noc.

Miroslawek
12. 05. 2009
Dát tip
Santi€: a mění to něco?

Santi€
12. 05. 2009
Dát tip
Miroslawek> nepoužila jsem slov "volný verš"...

Miroslawek
12. 05. 2009
Dát tip
Santi€: doporučovat tomu, kdo nezvládá základní zákonitosti verš vázaného, aby psal raději veršem volným, mi přijde podobné tomu radit beznohému, aby místo volné chůze utíkal. a není to jen o rytmu a rýmech, je třeba umět hovořit svébytným básnickým jazykem a ne v mumifikovaném klišé.

přesně jak říká Santieura: to, že jsou na konci řádků stejná písmena, ještě není báseň

Santi€
12. 05. 2009
Dát tip
není to špatné, je to něžné a jsou tam pěkné obrazy, vyjádření...ale přijde mi, že vždycky jen ty první řádky, ty druhé jsou takové umělé doplňky...nesnaž se za každou cenu rýmovat, vázaný verš má jistá pravidla a ty je potřeba znát, aby se jím mohlo psát (já si v něm nejsem jistá v kramflecích...)víš, tak nějak to ubírá na obsahu, na plynulosti textu...piš citem, raději nehleď moc na slova jako taková, nešroubuj řádky jen pro rým.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru