Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Fredi Rooter

13. 05. 2009
0
6
587
Autor
Pepča

Další povídka z divokého západu

Fredi opět chystal nějakou loupež,ale nikomu nechtěl říct jakou banku tentokrát vyloupí. Byl starý,tichý,ale vždy věděl co chce. Taky že měl u nás všech respekt. Vzal mě do bandy docela nedávno a tak není divu že jsem nevěděl jak správně loupit. Nikdy předtím sem se Krást nepokusil. Celý život jsem byl prostý farmář a žil jsem z toho co jsem si sám vypěstoval. Jednoho dne však přijeli lidé z vyššího postavení a celou farmu a všechna pole mi zabrali. Musel jsem farmu opustit do večera a celý můj život jsem hodil za hlavu a začal nový. Právě zde ve Frediho bandě. V době kdy jsem neměl domov a potuloval se od města k městu mě přepadl Fredi a jeho chlapi. Neměl jsem nic jen dva krajíce suchého chleba a prázdnou flašku od tequily. Hrdě jsem mu jí odevzdal a Fredi mi na oplátku nabídl místo v jeho bandě. Koně jsem si musel ulovit v prérii,ale pušku mi Fredi dal. Ale zpět k loupeži. Fredi oznámil,že dnes pozdě v noci přepadneme banku v Silwertownu. Silwestown bylo malé městečko kde by dokázal banku vykradnout i pětiletý harant s dřevěným mečem,proto jsme z loupeže neměli žádný strach. Fredi si vybral pět mužů,kteří s ním večer pojedou. Já mezi nimi nebyl. Zůstal jsem střežit úkryt. Odjeli kolem půl desáté a už v jedenáct přivezli pytel plný zlaťáků. Ráno už byli připraveni na další loupež. Tentokrát měla být ve Stonetownu. I tato loupež se vydařila. Pár chlapů se vydalo do Silwertownu na průzkum. Samozřejmě na všech sloupech ve městě vysely plakáty s fotografií rychlého bandity. Tak si nechal Fredi přezdívat. Vrátili se a všechno Fredimu řekli. Fredi byl očividně rozčílený a proto vyslal pár mužů,aby našli nový úkryt. Daleko od tohohle. Trvalo týden než se vrátily. Měli pro Frediho dobrou zprávu,našli vhodné místo pro úkryt. Zbalili jsme všechny věci,nasedli na koně a trmáceli se podél řeky skoro pět dní. Tábor měl být pod vypuklou skálou,kdesi hluboko v lese. Ale cestou tam jsme našli opuštěný důl. Všem se zamlouval a tak jsme pečlivě uschovali zlato a šli spát. Ráno jsme se vydali na průzkum hlouběji do dolu,kde jsme objevili bedny s dynamitem. Jistě ho zde nechali horníci ještě když těžili uhlí. Mohl by se nám hodit. Řekl Fredia přikázal přenést dynamit blíž k východu. Když byl tábor rozložen vydal se Fredi na další loupež. Z loupeže přijel celý šťastný. I zlaťáky mám rozdával. To přece nikdy nedělal, co se s ním stalo?Ptali jsme se jeden druhého. Bandita,který s nim ten den jel nám tiše prozradil,že při loupeži se Fredi setkal z překrásnou dívkou Eleonorou,Která ho dokonce políbila a darovala mu svůj šáteček. Fredi se s Eleonorou scházeli tajně v lese. Jednoho dne však byla Eleonora poněkud rozrušená. Ti dva se klidně procházeli lesem ,když v tom je najednou obklíčili čtyři muži s puškami. Eleonora naposledy políbila Frediho a pak zmizela v houští. Fredi pochopil,že Eleonora byla návnada jak nalákat a později zatknout Frediho. Jeden z jeho mužů Vyděl jak odvádějí spoutaného Frediho,ale sám zasáhnout nemohl. Proto běžel do tábora pro pomoc. Když se však vrátil i s posilami na místo,nikdo tam nebil. Frediho muži nasedli na koně a jezdili od města k městu a prohledávali šerifské stanice. Jenže Frediho nikde nenašli. Uběhl týden od té doby co byl Fredi odvlečen. Jeden muž přijel zběsile do tábora a koktavě zdělil,že zítra v poledne se má v Blacktownu konat Frediho poprava. Bandité byli rozrušeni,vůbec nevěděli jak mají Frediho zachránit. Já měl ovšem plán. Uklidnil jsem rozzuřený houf mužů a řekl jim svůj plán. Druhý den ráno vyrazili zvědové do Blacktownu. Já jsem zatím rozděloval pozice. Pro jistotu jsem jim plán zopakoval.,,Až povedou Frediho na popravu v bance nikdo nebude. Spustíme alarm a schováme se v davu na náměstí. Lidé poběží honem zachránit banku a my budeme mít dost času odvést Frediho. Koně přivážeme v lese a pak jen stačí rychle odtud ujíždět".Poslové se již blížili k táboru. Nasedli jsme na koně a jeli do blacktownu. Vše šlo podle plánu. V davu byli již připraveni někteří z nás. Vkradli jsme se do banky a spustily alarm. Lidé z Blacktownu Rychle běželi k bance a úplně zapomněli na Frediho. Osvobodili jsme ho a rychle utíkali pro koně. Ujížděli jsme odtud jako vítr. V úkrytu se Fredi zeptal Kdo měl tak geniální plán na jeho osvobození. Hrdě jsem vystoupil z řady. Poděkoval mi,zahrnul mě zlatem a stříbrem a nabídl mi,abych vedl jeho bandu. Nerozmýšlel jsem se ani vteřinu a nabídku jsem přijal.


6 názorů

Pepča
31. 05. 2009
Dát tip
Tyto povídky jsou zde uveřejněny jen pro to,abych zjistil jak se vám moje povídky líbí,nezamýšlím psát dále. Za případnou kritiku děkuji.

Petrusha
14. 05. 2009
Dát tip
text nečlenený strohý, až bezfarbý, trochu naivný :)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru