Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Dlažební kostka

14. 05. 2009
26
46
4797
Autor
beruška

Ležím tu, již asi pět let. Jsem ta sedmá vlevo, v padesáté osmé řadě. Okraje mám mírně omšelé, a zhruba dva centimetry od levého kraje mám přilepenou žvýkačku. Ta gumová potvůrka je na mě nalepená už dva roky. Ať dělám,co dělám,nemůžu se jí zbavit. Mezi mnou a mými sousedkami roste tráva, je to spíše něco jako plevel.  Barvu mám načervenalou. Každý den po mně projde spousta lidí. Správně. Jsem dlažební kostka. Ležím u Hlavního nádraží v Praze. Každý den tu pozoruji srdceryvné scény. Každý den se na mě a na mých kamarádkách-také dlažebních kostkách, loučí stovky lidí. Každodenně tu vidíme hádky, smíření, polibky, pláč a mnoho dalších,nepopsatelných emocí. Jednou na mně a Julče (ta nalevo ode mne) stál mladík. Měl v ruce malou kytičku fialek, zabalenou v novinovém papíru. Stál na nás dlouho. Ten den byla zima a on měl na sobě jen lehký kabát. Třásl se chladem, ale neodešel. Až když se začalo stmívat, položil kytičku na mě a pomalu, váhavým krokem se vzdálil. Ten večer, asi tak po půl hodině po jeho odchodu, přiběhla dívka. Nesla si v ruce těžký kufr. Zastavila se kousek ode mne a prohlížela si kytičku fialek. Pak jí zkřehlými prsty zvedla a přivoněla si. Jak jí zvedla, vypadl na mě malý lísteček. Nevšimla si ho. Chvíli čekala, ale pak odešla. Asi tak po týdnu jsem je viděla,jak se spolu procházejí po protějším chodníku. V tu chvíli jsem prožívala štěstí. Takové štěstí, jaké může zažít jen dlažební kostka.

Kdybych si měla vybrat, jestli chci být něčím jiným než dlažební kostkou, myslím, že bych neměnila. Tenhle život mi vyhovuje.    


46 názorů

syn Téza
23. 03. 2012
Dát tip
tyjo, pěkné:)

VH64
22. 11. 2011
Dát tip
Ty nechceš potom být pes?

beruška
16. 03. 2011
Dát tip
Díky :)

beruška
23. 01. 2011
Dát tip
;)


beruška
03. 12. 2010
Dát tip
Děkuji :)

páni..to je nádherný:)*

beruška
20. 07. 2010
Dát tip
Super :D Jsem ráda, že alespoň někdo se teď bude zamýšlet nad osudy toho, po čem šlape :D

Abaxos
19. 07. 2010
Dát tip
Mě se to líbí. A naprosto nejlepší mi přijde ta zmíňka o Julče. Dám pozor kam šlapu svými čtyrmi nohami.

Markel
09. 01. 2010
Dát tip
není zač, beruško :-))

beruška
09. 01. 2010
Dát tip
Děkuju :)

Markel
09. 01. 2010
Dát tip
moc líbilo, tyhle personifikace já miluju - T

beruška
18. 11. 2009
Dát tip
Díky moc :)

renegátka
18. 11. 2009
Dát tip
tenhle film já taky můžu, pěkně napsané.

beruška
05. 11. 2009
Dát tip
Jéé...moc díky :)

Gerrhen
04. 11. 2009
Dát tip
Něco takového jsem ještě nečet. Něco tak jednoduchého a přesto chytlavého. Skvělý nápad, kterého se autorka nezalekla a zároveň ho nevyhnala do nadbytečných výšin.

beruška
23. 09. 2009
Dát tip
Moc díky...

Estrella*
22. 09. 2009
Dát tip
pěkné

Tééda, moc dobrý nápad :-) tip

mně se to líbilo moc, nápad aj to jak je to sepsaný... určitě by to šlo vylepšit ale taky to mohlo dopadnout mnohem hůř - zvládlas to se ctí :o)

beruška
31. 07. 2009
Dát tip
No, původně jsem s tím myslím nějaký záměr měla ale pak jsem od toho upustila a zapomněla to smazat.

beruška
30. 07. 2009
Dát tip
No...přiznávám, že názvy najsou moje silná stránka. Vždycky je odbydu, nebaví mě vymýšlet je. A ten lísteček...to je bezvýznamný detail :)

Histreo
12. 07. 2009
Dát tip
A takové jsou nejlepší... zajímavé, vlastně vtipné, když se na to kouknu z levé strany dlažební kostky:)je dobré, jak se dokážeš zaměřit na detail - lístek, a pod. tip.

beruška
11. 07. 2009
Dát tip
Díky, popravdě, netušila jsem, že se to bude líbít. Byl to jen takovej nápad...

akakipi
14. 06. 2009
Dát tip
Pekne!

hezké ;-) *

beruška
28. 05. 2009
Dát tip
Díky

Já nevím, jestli tam jsou dnes kostky,ale děkuji za připomenutí osmnácti měsíců, které jsem v Praze prožil.Ty fialky jsem tam položil já.Na lístečku bylo napsáno "jsem na Staré poště".Ona to věděla.

beruška
21. 05. 2009
Dát tip
díky :)

Bluedragon
21. 05. 2009
Dát tip
zajímavej nápad :-)

25veronika3
21. 05. 2009
Dát tip
Hezkýýýý..moc fajn nápad:)

Horkit
20. 05. 2009
Dát tip
ale je to... jo, dobry

Horkit
20. 05. 2009
Dát tip
Sakra beruško! Zkus něco povrchního! Třeba ti to bude slušet! :D

sepiolite
19. 05. 2009
Dát tip
taky bych občas chtěla být kostkou...

beruška
18. 05. 2009
Dát tip
díky :)

Konyx
17. 05. 2009
Dát tip
Super tak tohle je to nejšílenější co jsem tu zatím četl:-)je to zajímavý pohled a dobře napsané mě se to líbí..

Fouraix
16. 05. 2009
Dát tip
levá strana dlažební kostky, toť dosti abstraktní pojem:)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru