Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Vodácká

17. 06. 2009
0
11
1899
Autor
Šejn

nejhorší jsou ty návraty z dovolených hned do ruchu a člověk by potřeboval ještě tak den na přechod do reality všedního dne.

Krásná vlnka na levé straně loďí,
pichlavost slunka nás cestou doprovází.
Rumová tresťi stmel nás do soulodí
vodácký ahoj ať nás doprovází.

Nějakej gulášek a klobásou to ztmel,
pak každej uzná  zlato je náš chmel.
Nasaď si hupku a zpátky do loďí,
pokračovat přes jez jak jinak souloďí.

Udělat se v parnu to je snad i dar,
dobrovolně sem tam taky naskákal.
Po proudu klidu plujem stále dál,
v šeru barely na břech vyskládam.

Rozděláš oheň kluci konzervy,
všechno je naše žádné rezervy.
Plnej ešus spokojený mi,
ráno nás slunce tahá za paty.

Vodácký Ahóój vyrážíme dál,
snad se zas dneska někdo udělá.

11 názorů

clovrdik
17. 08. 2010
Dát tip
kritika Květoně Zahájského mě pobavila výrazně víc, než tvůj výtvor

no opravdu Pájo, jindy srším chválou ale dnes....raději sama pomlčím, protože sama už jsem sem dlouho nic nevložila, ale toto je fakt smutné.....

známé vodácké heslo "s kým jedeš, s tím spíš" tu autor transformuje do obecnější roviny "snad se zas dneska někdo udělá" ...asi parta starších vodáků, kde se šťastný jedinec vybírá losem...nebo lososem?

Každá hlubší kritika by zde najela na mělčinu hned v prvním řádku. "Krásná vlnka na levé straně loďí" je příkladem autorova velkorysého nakládání s jazykem. Přestože se vlnky povětšině nevyskytují jednotlivě, může nastat i takový případ. Například tsunami. Ale že větší nmožství lodí má pouze jednu levou stranu, tomu odmítám uvěřit. Rovněž mám pocit, že měkké "i" už samo o sobě dostatečně změkčuje, pročež není třeba přizdobovat "d" háčkem. Podobně pak ve slovech "tresťi" a "souloďí. Věta: "dobrovolně sem tam taky naskákal" mě utvrzuje v přesvědčení, že autor je schizofrenikem. A v okamžiku, kdy skládá barely na "břech" jsem se musel přesvědčit, jestli tady zbytečně nelaju nějakému žáku prvního stupně základní školy. Není. Dokonce není ani cizincem, o čemž by svědčila věta "Plnej ešus spokojený mi" jejíž smyl se neodvažuji ani uhádnout. Závěr pak velmi trefně okomentoval Aleš, pročež bych tohle dílo doporučil jako sexuální pomůcku pro erotomany samotáře. Z toho se nepochybně udělá každej. A dovolil bych si P.

Šejn
17. 06. 2009
Dát tip
háčka a jo no možná to dodělám :)

Šejn
17. 06. 2009
Dát tip
jo není to dělané na efekt ale jen o pohodě složité rýmy nechám na jindy možná :)

moorgaan
17. 06. 2009
Dát tip
chybi tomu haček!

z toho se udělá každej...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru