Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Co hledáš v hledáčku?

25. 06. 2009
6
12
1442

Víš, neviděla jsem krásnější katedrálu. Vlastně…to nevíš. Ale chtěla jsem ti to říct, opravdu!!!

 

Když jsi tam stál mezi gotickými sloupy, každý fotograf by si přál mít tě v záběru. Přestože jsi sám byl za objektivem.

 

Cvak. Jedna fotka.

V modrém světle monitoru

Cvak. Další.

…vypadáš zezadu

Cvak. Ještě jedna.

…jako bys měl svatozář.

 

Co hledáš v hledáčku?

 

Přistoupila jsem blíž. Opatrně, abych do tebe nestrčila.

 

Nebylo to snadné, protože se mi každou chvíli točila hlava a před mýma očima v šílené vřavě tančily rudofialové mžitky.

 

Už jenom dojít až sem mě stálo značné úsilí. Ale dokázala jsem to. Pro ten tvůj nadšený výraz ve tváři odvrácené ode mě.

 

Dívala jsem se ti přes rameno na display, jak zaostřuješ pátý snímek podlouhlého okna, jako bych se dívala tvýma očima.

 

Znovu se mi zatočila hlava.

 

Moje ruka se jako vyděšené ptáče schovala do tvé dlaně.

 

„Počkej, teď ne.“

 

Ucukla jsem, protože tvůj hlas pálil.

 

Zůstala jsem v bezpečí svého horečkou zmítaného těla, které vrávoravě odcházelo do studeného nitra katedrály. Někam šlo, čert ví kam, bylo mrtvé, následkem popálenin třetího stupně.

 

Jen mé oči stále žily, těkaly sem a tam.

Nahoru, dolů.

Doleva, doprava.

 

Kde je ten člověk, co se do nich kdysi tak krásně díval? Kde jsi, ach prosím, řekni mi kde?

 

Stále tě hledám.


12 názorů

nádherné*

Lydie, jo, asi jo... ale občas se dějí divné věci, zatraceně divné...aspoň mám o čem psát :-)

Sofi, někdy mi připadá jako by... z tohohle díla mi to připadá, jako by všechno bylo navlas stejný jako v době, kdy jsem se pokoušela do tebe vidět, zatímco ty jsi kreslila vykřičníky... a je mi to líto. teď má přece být všechno jinak... ne?*

papouch
30. 06. 2009
Dát tip
jóoóó, to jó, Šárts je pěkná, ale je to gotika.. já raději románské nejsou tak okázalé a je v nich více duchovna ☼

papouchu: ve Francii, katedrála Chartres, nebo tak nějak amélyje: napíšu i něco veselýho...ale špatná nálada je hold víc inspirující... :-)

Amélyje
30. 06. 2009
Dát tip
hlasy někdy pálí, musíš si pořídit hroší kůži.... anebo foukat.... ale časem člověku dojde dech... asi jsme teď každá někde jinde. raději už nebudu mluvit.

Amélyje
30. 06. 2009
Dát tip
slečno, děkuji, že jste mě dnes uchránila útočníků, zvlášť albert vypadal nebezpečně. co hledáš? ach jo, když to je strašně smutné. já se z toho tvého psaní vždycky tak strašně rozesmutním. a ještě k tomu, když je tam ten fotoaparát. ůch. ale to je přece jedno, není? nebo... já nevím totiž. maminka mi dnes řekla, že si myslí, že jsem se podruhé narodila, víš proč. asi je to tak. ale proč se člověk podruhé narodí do jiného světa, kde je víc světla, s mnohem více strachy, než ho ovládaly v tom prvním? království za o něco větší bezstarostnost - a já žádné nemám...

papouch
26. 06. 2009
Dát tip
jo hele a ještě mi vysvětli, jak jsi mohla strčit mu ruku do jeho dlaně, když zaostřoval foťák? To se dělá oběma rukama .. a jestlis mu strčila ruku mezi jeho dlaň a zaostřovací kroužek objektivu, tak se nediv, že byl vzteklý! .-))

papouch
26. 06. 2009
Dát tip
která katedrála to byla? Vsadím se, že vím o spoustě krásnějších... .-)

Anetah
25. 06. 2009
Dát tip
do nálady... *

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru