Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Nechcete ŠUTR?

15. 09. 2001
6
0
1605
Autor
Merlita

Tohle mě napadlo, když jsem se začala poslouchat ušima svého okolí. Věnováno nejen mé spřízněné dušičce.

Těžký balvan jsem si pověsil na krk. Nebo se pověsil sám?

Už nevím.

On si pořád stěžuje a nevnímá krásy okolního světa.

Zpočátku mi ho bylo líto. Táhl jsem ho stále s sebou a snažil se ho nějak potěšit. Ale teď toho mám dost. Když se ostatní smějí, dokáže brečet. Nemůžu se ho zbavit.

Zkoušel jsem to mnohokrát. Například jsem si myslel, že jím mrštím někam na dno rybníka. Bylo by to spolehlivé. Ale kdepak. Stáhl by mě s sebou. Ať jím fláknu kam chci, stejně se vyhrabe a začne znova. Vybere si zrovna mě. Je neúnavný, vytrvalý, obrovský a tloustne.

Chtěl jsem ho naučit mít radost. Prostě se radovat. Hledat malinká štěstíčka ve světě kolem.

Myslíte, že se to povedlo? Prosím vás! Vždyť je to balvan! Najde mouchy prostě na všem.

Podal jsem si dokonce inzerát: Balvan zdarma! Pěkných pár kilo. Likvidace nutná!

Přesto ho nikdo nechce. Byl se tu sice podívat jeden zájemce z kamenolomu, ale nechal se zastrašit. Rychle utekl. Nedivím se mu. Hudravý balvan není prostě k ničemu. Ani se nenechá rozdrtit. Je odolný.

Nakazil už i mě? Už se taky lituju a hudrám. Tak to vidíte.

Kdyby se ten šutr konečně začal radovat, aspoň by se zhubnul.

Štěstí totiž, jak známo, není tolik. Jak mě by se ulevilo.

Vešel by se pohodlně do kapsy. I na tom krku by se vyjímal.

Vezmu jed na to, že by mi za něj dokonce dávali horentní sumy. Jenže já bych ho určitě nikomu nepůjčil.

Stal by se z něj můj drahokam.

Nechal bych si ho. Jen tak, aby hřál v dlani.

Jsem si jist, že by to uměl.


Albireo
05. 06. 2002
Dát tip
Je to zajímavé. Nejdřív jsem měl dojem, jestli to nepíšeš z pohledu svého přítele a nemyslíš tím balvanem sebe, ale dál už mi ani tohle vysvětlení nesedělo.

Popelucha
08. 03. 2002
Dát tip
fajn

TheLostDog
04. 01. 2002
Dát tip
...moc se mi líbí tvůj přístup.....8O)

Merlita
04. 01. 2002
Dát tip
Děkuju. Propracovat se k němu... Dlouhatánská cesta, která stojí za to!

Bacil
30. 12. 2001
Dát tip
Lopota to je, ale možná bez ní by to štěstí nebylo takové...

Merlita
02. 12. 2001
Dát tip
Děkuju Astrálko:o) Zrovna teď potřebuje to srdce veliký obal:o),ale ne kamenný! Ono chce hřát, ne tížit:o) Nutno říct,že se snaží, a šutr hubne, jenže tím se změnšuje právě obal. Asi si nevybereme.Štěstí musí tedy stát za to. Aby se to vyplatilo! :o) Jen si je najít. Je to lopota!

Astrálka
29. 11. 2001
Dát tip
* nie nie, to určite nemyslí vážne, vidím to tak, že svoj balvan si odkotúľa do brlohu, hudre, ale verí, že v prostriedku má každý kameň srdiečko :o)

Astrálka
29. 11. 2001
Dát tip
* radšej keď bude srdce vo veľkom obale, aby sa nezapatrošilo :o)

Krel
23. 09. 2001
Dát tip
hmm....zajímavě napsané zajímavé téma...hmmm

Helča
17. 09. 2001
Dát tip
jo jo s balvany je potíž *

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru