Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

XII-vzkazník od křineckých skal

12. 08. 2009
0
0
449
Autor
ani nevim
... je tu lodička, vlastně loď, námořnická loď, vypadá jak pirátská, ale já jsem zatím na vrcholu její stěžně a co nevidět se dotknu plachty. již se tak stalo, proto bych mohla začít první větou... čtvrtý den se pomalu přehoupává do dne pátého. dopsala jsem nejvyšší plachtu a načínám druhou, ta, co je pod ní; .... co je mi do básníka, ten svede jen vočuchávat právě rozkvetlej keř, ruce zkříženy za zádama a pak jen potichu nečinně sedět na lavičce a rozpoutávat v mé mysli všelijaké dění a hemžení, a to hemžení se přesune do mých rukou, do mých paží a postupuje pomalu níž, až dosáhne konečků prstů a ty jsou pro to nuceny odklepnout popel z cigarety... blížím se ke korábu, je ale ještě poměrně daleko... ale možná, když ten básník přijde domů, tak si sedne za stůl, vezme papír a tužku a pustí se do psaní, a možná tam má také nějakou loďku, ale určitě ne takovou krásnou námořnickou jako já. možná jak usedne a píše, možná ho přepadají myšlenky na dalekou, dalekou budoucnost... a ty myšlenky ho nenechají zastavit pero a přestat psát, naopak, nemůže se odtrhnout od papíru a celého jej to spoutá. a on ve své nečinnosti neví, že to jsou moje myšlenky, moje daleká, daleká budoucnost, a nedá mu to spát; stejně jako já jsem nucena, a stále jsem, odklepnout popel od cigarety, tak on stále musí bdít, a zatímco on bdí a hlavou se mu honí moje daleká, daleká budoucnost, ve mně už dávno ztroskotalo to hemžení, stejně jako pomalu ztroskotává tahle moje loď, ten můj koráb.
Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru