Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Řekly mi to stromy I

15. 09. 2009
5
6
904
Autor
onja

Láska je jako strom. Když jej sázíme, máme radost z něčeho nového, svěžího a životem tepajícího. Pak ale mnoho listí opadá a větve začnou usychat. Mnozí se vzdají a nechají strom trouchnivět. Jiní zastřihnou větve, pohnojí, pokropí a uvěří v jeho záchranu. Strom se vzchopí, ale spadané listí už mu nikdo do koruny nezasadí.

Oba typy lidí, když posledního dne natáhnou ruce na tác světa, uvidí v jeho odlesku strom plný síly. Nesmrtelnosti. Ale ani jeden jej nebude moci pohladit. Ten, jež nechal svůj strom uvadnout, se bude bát, že jeho dotek strom poraní, druhý, zahradník, bude mít tak mozolovité ruce, že když se stromu dotkne, neucítí jej.

Oba se podívají na své ruce a promnou si v nich uschlou kůru, plnou bolesti i nezkrotné touhy žít. V ten okamžik pochopí, že láska je nikdy neopustila.


6 názorů

ani ja tam nič moralizujúceho nevnímam je to zaujímavé, poetické a inšpirujúce, čo píšeš

onja
16. 09. 2009
Dát tip
Moralita tam žádná není.

irem
16. 09. 2009
Dát tip
Hruška! Láska je jako hruška! Text je na mě trochu moc strojeně psaný a moralizující.

Glomma
15. 09. 2009
Dát tip
krááásné :-) *

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru