Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Chci zapomenout

16. 09. 2009
1
6
1044
Chtěla bych zapomenout,
vím,že to nejde,
myslím jenom na tebe,
tisíc mužů bych mohla mít,
ale jen s tebou chci být.

Chci zapomenout na tebe,
ale cítím se celá bez sebe,
když se mě jen letmo dotkneš,
něco pěkného řekneš,
když mě úsměvem pohladíš,
do 7. nebe posadíš.

Ulehči mi trápení,
usměrni mé snažení,
řekni,že mezi náma nic nebude,
lásky pro nás nezbude.
At´ do toho nevkládám vše co mám,
city,pocity,snahu do toho dám.

Bránit se tomu zamilovat se do tebe,
to jako kdybych volala sladká slůvka do nebe.
Vždyt´je to už potřetí,
ani o tom nemáš ponětí.
Co si mi hlavu pobláznil,
a vše to tak znesnadnil,
můžeš říct NE...

...at´nemusím se trápit

6 názorů

Saintzero
18. 09. 2009
Dát tip
http://www.rymy.cz/rymy.htm

Už chápu jak to myslíš,beznaděj, to v tom možná je,a taky možná suché konstatování,uvědomila jsem si,že bych měla místo některých sloves,napsat nějakou tu metaforu, nejvíce připodobnit,co jsem tím chtěla říct.Ta čeština, je krásná řeč,při skládání básní se člověk může vyhrát,ale chce to mít dostatečnou slovní zásobu-a znát především co nejvíce přídavných jmen.

Saintzero
18. 09. 2009
Dát tip
možná jsem se špatně vyjádřil, je z toho cítit jakási beznaděj, ale kouzlo citu spočívá v používání metafor.Třeba situace, kdy partnerka je převážně smutná můžu napsat jako: tvé oči jak studánka jsou jasné, občas se rozzáří, jindy v nich oheň hasne. Nebo když bývalá partnerka pořád zkouší nový partnery a jednou toho bude litovat, pak třeba napíšu:Jsi jako pták chtějící poznat vše hned, však délku jeho letu určuje ošidný svět. To je na básních to krásný, když je musíš číst pomalu a vychutnávat si je, ale to je jenom můj názor, každý to může vidět jinak.

Erzsi
17. 09. 2009
Dát tip
krásné, dávám tip, podle mě si to tohle dílko určitě zaslouží!:-) nádhera, nádhera, nádhera...

Tak mi poraď,vždyť to NE,vyjadřuje takovou sílu,kdy na konci je naštvaná,že ji popletl hlavu,zahrává si s ní,nedokáže se rozhodnout,ikdyž ona to NE nechce slyšet.Možná bych tam měla dát,nějaké vykřičníky nebo otazníky,nebo větší důraz,nevím ale díky za kritiku.

Saintzero
17. 09. 2009
Dát tip
konstatování fakt bez většího citového prožitku

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru