Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Obrovští motýli a konec čtyřlístků

06. 10. 2009
5
15
766
Autor
Poko

Děkuji za jakýkoliv přínosný komentář.


Z dálnice vzlétají obrovští motýli a jejich pestrá průsvitná křídla zanechávají v asfaltu hluboké rýhy... Kde na to ten pitoma přišel, to mi  teda jasný neni... Obrovský motejli na dálnici... říká si pro sebe strojvedoucí, který tím pokorným ránem přijíždí s vlakem na malé nádraží města. Myslí na svého syna a jeho sešit matematiky, popsaný podivnými větami.
Když strojvedoucí vlak zastaví, otvírá malé okénko a vyklání se z něho, aby prohodil několik slov s výpravčím, který k němu jde po novém peronu.

Nazdar Pane!
Dobrý ranko!

Strojvedoucí pozoruje vysokou hubenou postavu výpravčího a jeho neposlušné kudrnaté vlasy,  do kterých mu září první paprsky slunce.

To byla tarádije v noci, co? Sousedum to urvalo vlnitej plech z kůlny, ten dolít až k nám a zasek se nám na zahradě rovnou Léňě do kytek... s věčným úsměvem a z pod čepice trčícími vlasy volá výpravčí vzhůru k malému okénku.
Jo, byla... odpovídá strojvedoucí, přivírá oči před oslnujícím sluncem a mění téma:
Koukal jsi na fotbal v sobotu?
Ale výpravčí s úsměvem vrtí hlavou: V sobotu má ovladač Léňa...
Strojvedoucí na okamžik vytřeští oči a od úst mu ulétne: Ty jseš... No to je v prdeli...
Výpravčí se na něho místo odpovědi ale spokojeně culí, ve vlasech mu září letní slunce a hovor na okamžik odumírá.
Po vedlejším peronu se pomalu a se zachmuřeným pohledem prochází mladá průvodčí, na kterou oba pánové trochu pozapomněli. Průvodčí je spíše ještě dívka, kolem krku má  uvázaný slušivý rudý šátek s logem Českých drah a na hlavě modrý přeliv.
Kouří cigaretu a mračí se na novou zámkovou dlažbu, která pokrývá chodníček podél peronu.

Jéžiš, slečno průvodčí, vy nám tu chodíte jak tělo bez duše! Copak jste tam ztratila? volá na ni ze svého malého okénka strojvedoucí a snaží se o galantní tón. Slunce se zatím vytrhává i posledním mrakům a jeho hřejivé paprsky prostupují celým městečkem, jako by chtěly přírodu omluvit  za noční běsnění.

Ále né... Já jsem tady vždycky hledala čtyřlístky, než přijede zrychlenka, ale voni mi to tady uplně...
Poslední slova ji přerušuje skřípění brzd očekávaného vlaku, strojvedoucí z okénka mizí a výpravčí poklusem běží přijmout hlášení.
Nádraží se rychle zaplňuje školáky, kouzlo tichého rána pomíjí a den začíná.


















15 názorů

Poko
12. 10. 2009
Dát tip
nemám pocit že by se mi texty hemžily motýlama ani se mi nezdá že moc tečkuju, nevim mírně zasněný, trochu odosobněný a snad i trochu posmutnělý v tej kráse rána po bouři v každým případě díky za zastavení a kom

Poko
12. 10. 2009
Dát tip
Já zase k takovým komentářům, ty se čtou líp než dobře, děkuju.

Poko
12. 10. 2009
Dát tip
nemam pocit že by se mi texty hemžily motýlama ani nemam pocit že bych tam měl moc teček lichej rozhovor a málo na kritiku, hodně na čtenáře nevim, takový odosobněný a mírně zasněný a snad aj trochu posmutnělý v tej kráse proslůněnýho rána po bouřce to mělo bejt díky za zastavko a kom

Poko
12. 10. 2009
Dát tip
Já zase k takovým komentářům, ty se čtou líp než dobře, děkuju.

Poko
12. 10. 2009
Dát tip
Já zase k takovým komentářům, ty se čtou líp než dobře, děkuju.

A.H.
11. 10. 2009
Dát tip
opravdu pěkné, nejvíc mne potěšil závěr. K takovým závěrům mám sympatie. *t*

Poko
09. 10. 2009
Dát tip
Díky za zastavko a pozitivní koment,to se čte dobře.

jamoyce
08. 10. 2009
Dát tip
zajímavý, má to atmosféru i naznačený příbeh, líbilo se mi

Poko
07. 10. 2009
Dát tip
Ahojky, díky za zastavení a koment. Příjemné,sympatické, radostné - to je koment, to je blaho, achich - děkuji, děkuji.

Poko
07. 10. 2009
Dát tip
Ahojky, díky za zastavení a koment. Příjemné,sympatické, radostné - to je koment, to je blaho, achich - děkuji, děkuji.

Poko
07. 10. 2009
Dát tip
Zdar, díky za zastavko a koment. S překvapením zjištuji, že "se mi nějak nevložil začátek textu," asi 3 řádky úvodu k tomu ránu a městečku po noční bouřce. Jest to nějaké ukouslé. Sou věci,tak ať to píše!

Diana
07. 10. 2009
Dát tip
Stejně jako Kandelabr - i mne "zatahalo" pokorné ráno. Celkově příjemné, sympatické, radostné. t****

Kandelabr
06. 10. 2009
Dát tip
Čekal jsem, co se z toho vyklube a ona to moc příjemná momentka. Zaškobrtl jsem o některá adjektiva, nový peron na záčátku působí tvrdě, že je nový by se dalo popsat nějak lépe. Stejnětak pokorné ráno mě trochu zatahalo, ale to může cítit každý jinak. Celkově příjemné a civilní, má to hlavu a patu a netouží po oslnivé pointě. dám tip.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru