Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Tma

02. 11. 2009
1
13
1036
Kráčí tmou, kráčí tmou
kráčí tmou slepou tmou
hlasy zvou a lkají svou
když kráčí tmou a ke hře zvou

proč je tak tichá a proč je tak vlídná
i když je tak krutá i nesplní svůj slib
neskrývá žádný cit
není ničím
a je svou hrou
je jen zlá a svítí tmou

kráčí tmou a nezná svět
a slyší zvuk a zvoní zpět
i ruce táhne k sobě zpět
pak neslyší nic

jen tichý svět

jen kolo drtí motýla
a motýl drtí sebe sám
když křídla svoje táhne zpět
a vazy trhá sobě sám

a ve tmě je sám a nezná svět.

Pak ostrý měsíc má v sobě žal
že zazářil by sobě sám
jen bledou zlatou barvu zná
a mám ji v očích snad jen já sám

když křídla jí zas zpřetrhám
a temnou ránu rozdrásám
vždyť krev ta teče každý den
a promění se v krásný sen
kde lepší než ta červená
je kolotoč ran a černá tma

kde každá krásná veš se zdá
kde i němý idiot na verš se dá
kde i červ i potkan krásu má
tak proč si ve tmě připadám

tak slizký škaredý a nemorální já sám

jediný a přece se všemi kdo to se mnou scítí a necítí nic,
když zloba, ten nejsilnější cit
city ostatní pohltil
a pohltil i sebe sám

když

kráčí tmou, kráčí tmou
kráčí tmou slepou tmou
hlasy zvou a lkají svou
když kráčí tmou a ke hře zvou

13 názorů


:D primární účel je vypsání, zpětná lidská zvědavost "na názor" věc sekundární :-) ale je tu.

Já myslím, že tento autor by byl na Liteře spokojený jako veš. Tam ho s "vazen rktice" obtěžovat nebudou, bolístku mu pofoukají, po čelíčku pohladí...

inu, autore, mel by sis ujasnit co chces vic - vypsat se a rozdeklit se o pocity - pak kasli na hlubsi kritku, ta je tu od jinyhc veci - nebo to rpedhodit jako text k vazen rktice - pak ale argumenty typu: "nepsal jsem to pro kritku aneohodlam, nikoho ohromit vypiplanym dilem" jsou k nicemu jako vazne brany text to ma more neodstatku jak vypsani se - inu, proc ne?

u toho posledního komentáře si nejsme úplně jistý, jestli je to kritizování, tiché pochopení s "špatným dílem" nebo prostě neutrální glosa.... Nicméně zatím pro mě nejpřínosnější. Jako vysvětlení byhc mohl samozřejmě napsat že je to vše takhle stavěné (nebo podle jiných nestavěné?) takto schválně, ne to skutečně netvrdím. přemýšlím, jestli to tu mám obhajovat nebo ne, jestli mám říkat že jsem se svou "prací" spokojený nebo ne.... a ani si nejsem jistý, jestli někdo třeba pochopí, že je to psané v jednom kuse, bez zastavení a bez piplání jak to z hlavy vypadlo, protože to psal člověk, který je totální magor, bere antidepresiva, občas is jich vezme víc a zapije to chlastem a něčím takovýmhle se aspoň trochu dostane z těch sraček, do kterých se vlastně sám shodil. takže jako takové upřímné vyjádření bych jen řekl, že mě se "špatné" krityky ani nedotýkají ani mě neurážejí, samozřejmě že mě zajímají. Ale pro kritiku jsme to nepsal a nikdy jsem nehodlal psát abych ohromil ostatní nějakým vypiplaným umělým veledílem. díky.

u toho posledního komentáře si nejsme úplně jistý, jestli je to kritizování, tiché pochopení s "špatným dílem" nebo prostě neutrální glosa.... Nicméně zatím pro mě nejpřínosnější. Jako vysvětlení byhc mohl samozřejmě napsat že je to vše takhle stavěné (nebo podle jiných nestavěné?) takto schválně, ne to skutečně netvrdím. přemýšlím, jestli to tu mám obhajovat nebo ne, jestli mám říkat že jsem se svou "prací" spokojený nebo ne.... a ani si nejsem jistý, jestli někdo třeba pochopí, že je to psané v jednom kuse, bez zastavení a bez piplání jak to z hlavy vypadlo, protože to psal člověk, který je totální magor, bere antidepresiva, občas is jich vezme víc a zapije to chlastem a něčím takovýmhle se aspoň trochu dostane z těch sraček, do kterých se vlastně sám shodil. takže jako takové upřímné vyjádření bych jen řekl, že mě se "špatné" krityky ani nedotýkají ani mě neurážejí, samozřejmě že mě zajímají. Ale pro kritiku jsme to nepsal a nikdy jsem nehodlal psát abych ohromil ostatní nějakým vypiplaným umělým veledílem. díky.

raja
05. 11. 2009
Dát tip
a já sám, vždycky sám své koníčky osedlám :) Tolik vizuálně vázaných veršů, vvv, se hneda tak nevidí. Anebo vlastně vidí. Pokud tedy běžný čtenář vázaných veršů v aréně, prezentovaných na písmáku v poslední době, není slepý. Nakažlivé zřejmě. A Nakonec malý úrývek z díla. /P

Miroslawek
05. 11. 2009
Dát tip
John Dragonfly: problém je, že je na tom špatně úplně všechno. To se pak těžko vypichuje jedna věc. A i kdyby. Co víš o rytmu? Co víš o konstrukci rýmů? Nic. Takže i když ti řeknu, že tam je chyba, k ničemu ti taková informace nebude.

Pokud je autorovi okrouhle třináct let, pak je tato báseň, pojednávající o slepcích, vcelku vydařená. Je-li autor starší, pak by měl zvážit změnu kategorie na Blbůstky. (P)

Toscana
04. 11. 2009
Dát tip
Autor patrně popisuje dobu protektorátu za 2. světové války, kdy muselo být zatemněno naprosto dokonale, čili všude panovala absolutní temnota, ve které se i vši, červi a potkani zdáli být krasavci. Nebo možná inspirace knihou Aloise Jiráska "Temno". Asi si půjdu strhnout vazy, ale ještě před tím sem přidám (P)

ok, sice sem si myslel že budu rád za každý názor, ale byl jsem asi trochu naivní. ne, nepotřebuju to chválit, na druhou stranu napsat PROČ se to někomu nelíbí nebo CO je na tom špatné bych docela bral. Díky. Co se týče těch "ostatních" názorů tak ty se sem nemusíte ani obtěžovat psát, nikdo nikoho nenutí.

A.H.
03. 11. 2009
Dát tip
příliš laciné

A tohle je, prosím pěkně, vázané v čem? Každý pes jiná ves, tohle by se snad nedalo ani zhudebnit...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru