Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Hořké plození

05. 11. 2009
6
12
1022
Autor
J.Tomas

19.června ráno

-         Tak to je všechno, Adélko. Znovu opakuji, že jsem s vámi, myslím tím s vaší prací, naprosto spokojený.

-         Děkuji, šéfe.

-         Ještě jednu soukromou otázku. Kdy plánujete rodinu?

-         Já… mysleli jsme příští rok. Že bychom na tom začali o dovolené pracovat.

-         Jestli dobře počítám, porod by byl na jaře nebo na začátku léta?

-         Tak nějak.

-         Tak já vypíšu výběrové řízení na vaše místo na srpen. V září bychom mohli někoho vybrat, řekněme, že od prosince nastoupí, do března ho zaučíte a pak si můžete užívat slasti mateřství.

-         Ale co když budu mít rizikové?

-         Prosím vás, jste mladá, zdravá, jaképak rizikové. Nemalujte čerta na zeď.

 

19.června večer

-         Tak jsem to dnes řekla v práci.

-         A co?

-         Že se o dovolené pustíme do zvyšování populace.

-         Můžeš mi vysvětlit, proč probíráš takovéhle věci v práci?

-         Všechny to musí hlásit dopředu, aby si mohli včas sjednat náhradu. Musí se vypsat výběrové řízení a to chvilku trvá. Ne, nedělej tyhle vrásky. Můžeme trénovat nanečisto, ne? Třeba hned.

 

5.září ráno

-         Jak bylo na dovolené, Adélko? Snažili jste se, snažili?

-         No…

-         Když se takhle červenáte, tak vám to moc sluší.

-         Díky, šéfe.

 

5.září večer

-         Jadraňáčka mít nebudeme.

-         Napoprvé se všechno nevydaří, lásko. První letadlo taky nelítalo.

-         Já ti nic nevyčítám. Za pět dnů si začnu  měřit teplotu a přesně to spočítám, aby ses u plození prvního syna moc nenadřel.

-         Ale já se s tebou dřu strašně rád.

-         Tak sbírej síly.

 

15.září ráno

-         Adélko, tohle je naše nová posila, slečna Jana, a tohle je nejlepší brand manažerka, kterou tady máme, Adélka. Jana může nastoupit už od prvního prosince, Adélko, tak budete mít spoustu času i na to vaše rizikové, ha ha. Jen žertuji.

 

15.září večer

-         Dnes vybrali nového člověka na moje místo, nějaká Jana, mladá holka. Je docela sympatická. Nastoupí od prosince.

-         A budeš se pak moct vrátit?

-         Jo. Odrodím a můžu pak dělat z domu. Vyjdou mi vstříc.

-         No to se ani nedivím, kde by našli takovou skvělou… hezkou… a chytrou…

-         … dnes bychom měli jít spát dřív, tajming je optimální.

-         Můžeš mluvit česky?

-         Říkám, že dnes to je jistý. Když to nevyjde dnes, tak nikdy.

-         A myslíš, že to bude kluk?

-         To je jedno, co to bude. Nebo bys snad holku neměl rád?

-         Když bude po tobě, tak ji budu na rukou nosit. Jako tebe.

-         Nech toho, uděláš si kýlu.

 

30.září ráno

-         Tak jak to jde, Adélko? Vypadáte nějak unaveně.

-         Ne, já…nějak mi dnes není dobře.

-         Ale, ale…. že by už?

-         Ne, to ne. Jen mi není moc dobře.

-         Musíte vydržet do prvního prosince, slíbila jste to.

-         Nebojte se, šéfe, já své sliby plním.

 

30.září  večer

-         Dostala jsem to.

-         Hm.

-         Říkám, že jsem to dostala.

-         Jo, já tě slyším.

-         A tobě to je úplně fuk, co?

-         Prosím tě, nevyšiluj, tak jsi to dostala. Dostáváš to každý měsíc, tak proč ne tenhle.

-         Protože chceme dítě, ne?!

-         No a? Nevyšlo to dnes, vyjde to za měsíc. Víš co? Dodělám to, zajdeme na večeři a za týden se do toho zase pustíme. A vykašli se na výpočty, tohle není projekt.

 

1.prosince ráno

-         Tak vám tady představuji vaši novou kolegyni Janu. Adélko, ukažte jí všechno a všechny, a pak ji zrovna trochu zaúkolujte, nejlíp se člověk naučí plavat, když se hodí do vody.

 

1.prosince večer

-         Dnes nastoupila ta nová a já jsem to zase dostala.

-         Hm.

-         Krucinál, můžeš přestat civět na tu blbou bednu? Zase jsem to dostala!

-         Já tě slyším a se mnou celý tohle sídliště. Ježíšmarjá, mám se snad jít pověsit, že nejsi na třetí pokus těhotná? Až to bude, tak to bude.

-         No to je dobrý, až to bude, tak to bude. A co v práci? Dnes nastoupila ta nová, čekají, že od března budu doma. A to teda nebudu, leda bych měla rizikový.

-         No tak nebudeš. Přece tě kvůli tomu nevyhodí.

-         Prosím tě, chápeš vůbec, v jaké jsem situaci? Slíbila jsem  jim, že na jaře rodím.

-         Aspoň vidíš, že nemáš slibovat kraviny.

-        

-         Tak snad jsem toho tolik neřekl, ne?

 

 

9.prosince ráno

-         Probuď se.

-         Hm.

-         Tak se konečně probuď.

-         Vždyť je neděle.

-         A taky je nejvhodnější okamžik pro početí našeho syna.

-         Panebože, čtyři ráno, ty ses snad zbláznila.

-         Byla jsem u kartářky a ta mi řekla, že dnes ve čtyři ráno to je tutovka.

-         No fajn, takže nějaká bába s kočkou na rameni bude určovat, kdy to budeme dělat?

-         Neříkej, že nemáš náladu.

-         V neděli ve čtyři ráno teda nemám.

-         Ani teď?

-         …uff… když jinak nedáš …

 

9.prosince odpoledne

-         Co takhle zalézt do postele a zopakovat si ráno? Opakování je matka moudrosti.

-         Víš… jsi zlatíčko, ale raději ne. Teď musí mít klid.

-         Kdo?

-         No tvoje spermie a moje vajíčko.

-         Já už se na to fakt…

-         Udělám ti něco dobrého k jídlu, jo? Třeba špagety po milánsku.

 

23.prosince ráno

-         Tak šťastné a veselé, Adélko. Jak se vám spolupracuje s Janou?

-         Dobře, je šikovná, snaží se… je tedy vidět, že je v oboru začátečník, ale mám doma počítač, když bude cokoliv potřeba, probereme to přes mail.

-         Tak to rád slyším. No tak se pochlubte, mohu už blahopřát?

-         No… nechme to raději po vánocích. Ať něco nezakřikneme.

 

23.prosince odpoledne

-         Co se děje?

-         Dělala jsem si test.

-         Jaký?

-         Jaký! Těhotenský.

-         A?

-         A nic! Zase nic. Panebože,  co jim řeknu? Ta kráva se celá tetelí, jak si sedne na mou židli, šéf se mě pořád vyptává… co mu mám říct?

-         Že jsou holt věci mezi nebem a zemí, které se nedají naplánovat na minutu. Ani s embíej. Nemáme někde nůžky?

-         Tak jak to, že ostatní to naplánovat můžou? Valérie oznámila termín porodu rok dopředu a sekla se jen o dva dny.

-         Co tím chceš říct?

-         Že bychom měli jít na vyšetření.

-         Tak na to zapomeň. A díky za pěkný vánoce, to se ti fakt povedlo. Opravdu skvělý. Takový dárek každý nedostane.

-         Proč křičíš?

-         Proč??  Děláš ze mě impotenta!

-         Nedělám. Já si jen myslím, že …můžeme mít problém s plodností. Všechno se dá přece řešit, když je člověk rozumný.

-         Tak si to klidně řeš, ale se mnou nepočítej. Na, zabal si to sama. Klidně si to udělej sama.

 

25.prosince ráno

-         Dobře, zajdeme tam. Bože, já jsem takový vůl. Co myslíš, že nám zjistí? Že jsme oba v pořádku. Nemůžeš otěhotnět, protože moc tlačíš na pilu. Tyhle věci se nedají řešit jako projekt.

-         Takže je to zase všechno moje vina, co? Vždycky za všechno můžu já.

-         Tohle nenávidím, rozumíš? To tvoje zevšebe…kruci, to tvoje vždycky a všechno. Copak jsem někdy řekl, že za něco můžeš?

-         Jo, právě před chvílí. Že to je moje vina, že nemůžeme mít děti.

-         Krucinál! Neřekl jsem, že nemůžeš mít děti. Řekl jsem, že jsme oba v pořádku. Mně je úplně jedno, jestli jsi těhotná nebo ne, já…

-         Jo, to je přesně ono. Tobě je to jedno. Ty to naše dítě nechceš.

-         Nech toho!

-         Právě jsi to řekl! Že ti je jedno, jestli se narodí nebo ne.

-         Řekl jsem, že mi je jedno, jestli jsi teď těhotná… nebreč. Prosím tě, nebreč, vždyť to není žádná tragédie. Hned v lednu zajdeme za doktory a oni nám dají papír, že jsme v pořádku, jo?

 

20.ledna ráno

-         Děkuji za zprávu, Adélko. Musím říct, že se mi po vás bude stýskat. Kdy budete odcházet?

-         Já… víte… zatím se nám to nepovedlo.

-         …?

-         Byli jsme na vyšetření, tak snad nám řeknou, kde je problém. Dnes odpoledne budou výsledky.

-         No to jste mě zaskočila, Adélko. Doufám, že bude všechno v pořádku.

-         To já taky.

-         Jak bychom to ale udělali…víte, nemám naplánované mzdové náklady na dva brand manažery. A pouštět Janu bych nechtěl, sama jste říkala, že je šikovná, najít dnes šikovného člověka není zase až tak snadné.

-         Dělám, co můžu. Opravdu.

-         Ne, tak jsem to nemyslel, pochopitelně.

-         Do března to určitě vyjde a půjdu hned na tu rizikovou.

-         Ale fuj, ještě něco přivolejte.

-         Ne, stačí říct doktorovi, že se necítím dobře a nechá mě doma. Dnes si to nikdo neriskne, když k něčemu dojde, končí to u soudu.

-         Tak dobře, to by bylo řešení. Držím palečky. A řekněte tomu vašemu, že pořádnému chlapovi stačí sundat kalhoty a dítě je na cestě.

 

20.ledna večer

-         Co zase je?

-         Prý jsme v pořádku.

-         Vždyť jsem ti to říkal. Tak proč bulíš?

-         Zase jsem to dostala. A šéf dnes říkal, že nemá mzdové náklady na dva lidi.

-         To je snad jeho problém, ne? Je něco k jídlu?

-         Zajímá tě něco jinýho než to blbý žrádlo?? Mně tady jde o místo, rozumíš?

-         Nemůžou tě vyhodit jen kvůli tomu, že nejsi těhotná.

-         Kdybys byl pořádnej chlap, tak tohle dneska neřešíme.

-        

-         No jasně, jen se uraz. To je jediný, co umíš.

 

 

28.ledna ráno

-         Dobrý den, šéfe, mohla bych si vzít dnes volno?

-        

-         Pavle, můžeš přijít domů? … Jo, teď hned. Začíná mi ovulace… To mě nezajímá, snad můžeš na hodinu vypadnout, ne?

 

 

28.ledna večer

-         Pojď, musíme ještě jednou.

-         Tak počkej, až skončí druhá třetina.

-        

-         Co blbneš? To by to nemohlo dvě minuty počkat?

-         Ne, to teda nemohlo. Jdeme na věc, musím pak ještě dodělat tu novou kampaň.

 

14.února ráno

-         Jak to vypadá, Adélko? Jaro je za dveřmi… přiletí čáp, přiletí?

-         To už je březen?

-         Vy jste nějaká podrážděná, holčičko.

 

14.února večer

-         Vidím, žes to už zase dostala. Naštvaná a ubrečená, tomu říkám žena mých snů.

-         Ty se mnou nemluvíš?

-         ...

-         Tak si trhni nohou. Ten párek si umím ohřát sám.

 

22.února ráno

-         Kolik je?

-         Dvě. Musíme teď každé čtyři hodiny.

-        

-         Prosím tě, můžeš se aspoň trochu snažit?

-         Běž do háje.

-         A ty si běž pro viagru. Panebože, copak toho chci po tobě tak moc?

 

22.února večer

 

10.března ráno

-         Děkuji za zprávu, Adélko, bylo to skvělé, jako vždy. A teď musíme kousnout do kyselého jablíčka. Jak to vypadá s tím odchodem na mateřskou?

-         ….

-         Proboha, neplačte. Víte co? Protáhneme dedlajn do konce června a vy si pak půjdete na tu rizikovou, nějak to obhájím.

-         Dě…děkuji.

-         No tak neplačte, tragédie vypadá jinak.

 

10.března večer

-         Nedáš si salát?

-        

-         Pavle, já…kolikrát se ti  mám ještě omlouvat?

-         ….

-         No tak jak myslíš. Já jsem vždycky věděla, že ti na mě nezáleží.

 

17.března ráno

-         Pavle… Pavlíčku… já vím, že jsem strašná, ale miluju tě. Moc.

-         Najednou.

-         Ne najednou, vždycky.

-         Hele, já to na povel  neumím.

-         Ale vždyť já to nechci na povel.  Kdyby to teď šlo, bylo by to fajn, ale když ne, tak se nic neděje. Opravdu.

 

17.března večer

-         Tady to voní. Že by svíčková od maminky?

-         To si piš. A dva kusy masa. Ale až po.

-         Až po čem?

-         Musíme si to pojistit, miláčku. Ovuluju jako divá, mohly by to být dvojčata.

-         Víš co? Já si na tu svíčkovou raději zajdu. A ty si běž na inseminaci.

-         Ty jsi sprosťák, to se hned tak nevidí.

-         Už jednou jsem ti řekl, že to na povel dělat neumím.

-         Jenom na povel? To už bych dnes kojila. Miláčku.

-         ….

-         No jo, jen si běž. A dej si deset knedlíků, nacpat se a civět na bednu, to je jediný, co umíš.

 

5.dubna ráno

-         Tak co?

-         Nevím.

-         Proč si neuděláš ten test?

-         Protože to nechci vědět. Udělej odpoledne nákup.

 

5.dubna večer

-         Jak to vypadá?

-         Nevím.

-         Běž si udělat ten test. Ať víme, na čem jsme.

-         Já to vědět nechci. Jestli to chceš vědět ty, tak si ten test udělej sám.

-         Jsi zase nějaká vtipná, koukám.

 

12.dubna ráno

-         Nechceš jít za doktorem?

-         Na co?

-         Teď už by to poznat měl, ne?

-         Já to nechci vědět.

 

12.dubna večer

-         Kde jsi?

-         Šel jsem na jedno s Ivanem.

-         Tak to promiň, že ruším. Co taky doma se ženou, která zřejmě čeká tvoje dítě, že?

-         Počkej…

 

20.dubna ráno

-         Adélko, je vám dobře?

-         Není. Je mi strašně špatně.

-         Tak běžte domů, Janička to za vás dodělá. Nebo nechcete odvézt k doktorovi?

-         Ne, já… možná ano. To byste byl moc hodný.

-         To je maličkost. Hned zavolám Josefovi, aby vás tam hodil. A zůstaňte si doma, jak dlouho budete chtít, Janička to tady zvládne, to je holka šikovná.

 

20.dubna večer

-         Proč ležíš? Není ti dobře?

-         Byla jsem u doktora a jsem těhotná. Dal mě na rizikovou, od rána jsem už čtyřikrát zvracela.

-         No sláva. Takže tlačenku si asi nedáš, viď?

-         A to je všechno, co na to řekneš? Tlačenku si nedáš?

-         A co mám říkat? Měsíc kloudně nepromluvíš, jen když se chceš hádat, tak teď nečekej, že budu dělat stojky. Jsi těhotná, fajn, konečně máš, co jsi chtěla.

-         Ty jsi hovado! Já tady půl roku dělám první poslední, abychom měli dítě a ty… ty ho snad nechceš!

-         A měl bych?

-         Jak tohle můžeš říct?? Po tom všem!

-         No právě. Po tom všem.

-         Víš co? Sbal se a vypadni. A už se nevracej.

-         Ani nevíš, jak rád tohle slyším. A jestli budeš chtít alimenty, tak přines výsledky déená. Na cizího platit nebudu.

-         Vždycky jsem věděla, že jsi kretén, ale že takový, to jsem netušila. A nemysli si, že ho někdy uvidíš. Máš pravdu, tvůj není. Copak ty by ses někdy zmohl na to udělat někomu dítě?

-         Někomu možná jo, ale rozhodně ne outlooku kříženýmu s kalkulačkou. Jo a nezapomeň mu založit projekt.

-         Táhni!

 

21.dubna ráno

-         Dobrý den, Adélko, už je vám lépe? Ale copak, copak? Nač ty slzičky?

-         Dobrý den, šéfe. Já…víte, odešel ode mě přítel. Neunesl tu zodpovědnost.

-         Panebože, no to mi je líto. Hlavně neplačte, teď musíte myslet na to maličké. Nechcete zůstat raději doma?

-         To bych ráda, ale bohužel Jana by to sama nezvládla. Snaží se a je milá, to ano, ale chybí jí znalosti i praxe. V té poslední kampani nadělala takové kopance… možná bude lepší, když vám to ukážu. Máte chvilku čas?


12 názorů

FAE BOMB
05. 12. 2009
Dát tip
To je ale hrozná ženská! Napřed dělá kariéru a když se jí blíží čtyřicítka, tak začne panikařit. Ber kde ber, někde si sežene nějakýho chlapa. Nemusí bejt ani moc hezkej, chytrej, nebo pracovitej, ale hlavně že je to chlap. Pak se s tímto "přítelem" začne začně pokoušet o dítě metodama hraničícíma se znásilněním. Chlápka to samozřejmě znechutí. Nejsem na tuto problematiku odborníkem, ale pokusy činěné ve stresu mají údajně nižší šanci na úspěch. Pak následuje obviňování, hádky, rozchod. Ženský zbejvá už jen pár let, tak se okamžitě pustí do pokusů s jiným... Hezké *

větroplach
06. 11. 2009
Dát tip
*

A.H.
05. 11. 2009
Dát tip
Nejhorší je, že to tak občas chodí. *

Marlav
05. 11. 2009
Dát tip
určitě umíš zaujmout:-)))psaním

Beed
05. 11. 2009
Dát tip
Cože? Jakto? Nechápu... proč se zblázním? :)) (Promiň mi mou nedovtipnost - já jsem taky moc nespala.)

Beed
05. 11. 2009
Dát tip
Navíc mi to připomnělo jednu scénu z mého oblíbeného filmu - MatchPoint... %)

Beed
05. 11. 2009
Dát tip
Bohužel - tohle je dnes tak všední věc (myslím to plánování rodiny), že mě ten konec vlastně vůbec nepřekvapil :(

chudák dítě...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru