Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Hračka

10. 11. 2009
2
7
1460
Autor
Barty
Zrozena byla jsi bez víček, bez rohovky či zorniček, a přesto nejsi nevidomá. Jsi prázdná schránka bez citů, lacině vybízíš k soucitu růžového slona. Jsi noblesní dáma a zároveň služka, problém ti nedělá vystřídat lůžka, a pořád říkat „nezradím tě“. Nedokážeš dát nohy k sobě a vždycky mlčíš, jako v hrobě, když říkají ti „miluji tě“. A když někdy ti lížou celé tělo, děláš jen to, co se od tebe chtělo. Jsi poslušná jak pes. Hlavně, že ti to pořád sluší, postrádáš mozek, srdce a duši. Jsi pořád chladná, všechna čest. Obličej z vosku. Máš pouze „smích“, pohrdavý úšklebek dospělých, který nikdy nesejmeš ze své tváře. Ráda dostáváš nové šaty, klobouky, koruny či obojek zlatý a můžeš se schovat do jejich záře. A k stáru, když už nemáš moc síly, tě odhodí. Dojde ti, že tě zneužily, však pořád plníš vše, co ti poručí. I když vydržíš být pořád skvělá, ta mladá holka od Mattela, není lehké být panenkou v dětském područí…

7 názorů

Je to zájímavá a pěkná báseň a hlavně moc povedená...díky....

Ilona Malá
22. 06. 2010
Dát tip
prd, psát přímočaré verše je naopak umění, mnohem větší než vymýšlet metafory jen aby se to rýmovalo

Manuamanua
06. 12. 2009
Dát tip
Kdyby k tomu něco směla říci holka od Mattela, řekla by Ti, žes o trefil.

a2a2a
27. 11. 2009
Dát tip
Tato je slabší o dost než tvá poslední, zejména tím, že postrádá nápaditou metaforu a má hodně úzký adresný ráz, jako by se hodila pouze do soukromého alba.

Miroslawek
11. 11. 2009
Dát tip
výpověď ve verších zatím krotí tebe a mělo by to být naopak

tanec
11. 11. 2009
Dát tip
My myslím se, že jsme se do básně v pili a za maličkou chvíli byla bych oponovat chtěla když vidět je padlá těla na ulicích na nádraží pod mostem a kdo ví kde když malou holku od Mattela noční život vyplivne. Dám Tip

sidonia
10. 11. 2009
Dát tip
je nepříjemné o sobě číst:) první je povedená.. pak se to ztrácí, obsah fajn, ale zpracování pokulhává.. mohls z toho dostat víc

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru