Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Vysněný Rambo

27. 11. 1999
1
0
1138
Autor
Kořen

Jednoho teplého dne jsem se ve večerních hodinách vracel od mého kamaráda, kde mně bylo dopřáno strávit příjemné odpoledne hraním nejmenované počítačové hry. Můj kamarád bohužel bydlí v dosti odlehlých krajinách, kde, jak by řekli Šimek s Grossmanem, mají autobusy „intervaly jak psí spřežení na Čukotce." Šlapu si to po rozpáleném asfaltu, když tu najednou, kde se vzal, tu se vzal autobus. Vyciťuji svou příležitost a nasazuji vražedné sprinterské tempo, raketovou rychlostí prolétávám osudných 500 metrů k zastávce. Autobus brzdí. Já přidávám. Autobus otevírá dveře. Při vidině hodinových intervalů ze sebe dostávám maximum. Vydím, že autobus vyzívavě stojí dlouhé vteřiny s dokořán otevřenými dveřmi a běžím jak pes za kostí. Velebím toho ušlechtilého pana řidiče, který na mě tak dlouho čeká. Když jsem 5 metrů za vysněným dopravním prostředkem, dveře se naléhavě zavírají a autobus se s nečekanou akcelerací rozjíždí. Proklínám toho zatraceného pana řidiče. Babička na zastávce na mě zaskřehotá: „Já jsem mu říkala ať počká, darebákovi!". Děkuji babičce za upřímně projevenou soustrast a jdu se prospat na zastávkovou lavičku, aby mi čekání na příští spoj lépe uběhlo. Když jsem nasedal do druhého autobusu, neustále jsem přemýšlel o tom minulém panu řidiči a o jeho nekalém činu - jaké důvody ho k tomu vedly, jestli z toho měl alespoň radost, zda-li pobavil pasažéry atd., najednou jsem si však všiml zrdcátka, které mi odhalilo tvář nynějšího řidiče. Vypadal naprosto stejně jako proslulý John Rambo - černý nátělník, stejný obličej, stejný nekompromisní výraz ve tváři, k dokonalosti mu chyběl jen nábojový pás do kulometu kolem ramen. Jen co jsem si vzpoměl na povahu filmového Ramba, ihned jsem zahořel směsicí obdivu a soucitu k tomuto dobrákovi. Ten by mně jistě neujel, ten by počkal, babičce by i nastoupit pomohl, jezdil by s autobusem jistě pomalu a ohleduplně, s tolerancí sobě vlastní, jakou prokazoval při zachraňování vězňů z Vietnamu. Jaké musel mít můj dobromyslný hrdina smutné dětství, každý se mu jistě posmíval, jak těžko musel při svém militaristickém zaměření komunikovat se ženami, a přesto - jaký slušný a ohleduplný řidič z tohoto Ramba vyrostl. Jací museli být jeho rodiče, že z něj vychovali takového spořádaného občana? Jak musí vypadat jeho byt? Hodilo by se, kdybych šel k našemu hrdinovi a poprosil o autogram? „Už to mám, zároveň s ním udělám rozhovor," řekl jsem si a poznamenal si do bloku základní náčrt rozhovoru o jeho dobré povaze, dětsví, profesi řidiče a rodičích. „Parchant jeden nevychovanej," tato věta zněla autobusem a vytrhla mě z mého snění. Stočil jsem svůj pohled směrem, kterým se koukal úplně každý a spatřil jsem stařenku, kterak nadmíru udýchaná s nákupní taškou marně dobíhá rychle odjíždějící autobus. Na příští stanici jsem vystoupil a smutně jsem pozoroval, jak se útržky náčrtu rozhovoru s mým hrdinou snášejí do kanálu.
Daimon Terr
30. 11. 1999
Dát tip
Dobře napsané ...
Výstižně podané ...

-- TIP --

Bibša
30. 11. 1999
Dát tip
Hm, chytlo mě hned to spřežení na čukotce, hezky jsi vystihl aji celou délku díla, takže je to čtivé. Není to nuda. Obyčejný každodení zážitek zviditelněný pro ostatní lidi. Dobrý.

Marigold
27. 11. 1999
Dát tip
Zdá se, že máš štěstí na řidiče-matematiky, odkazuji na své poslední aforismy.
Jsou chvíle, kdy by nábojový pás měl zdobit ramena cestujících...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru