Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

S PLÁČEM NAD VÝDĚLKEM

01. 02. 2010
0
8
425
Autor
PetrP

Nebaví mě stále dělat otroka
šplhat do kopce kde není zvon
maximální možností si pustit ron
slz které stečou do špinavého potoka

Nebaví mě sedět v hloupém přemítání
z poza okna vidět sníh i jeho tání
žaluzií skrývat slunce svit
bez reakce kohokoli v šatně hnít

Nebaví mě stále sedět v kuřárně
ubíjet se touhou bez naplnění
sledovat jak se odpovědnost kření
a jistit se že to není schválně

Nebaví mě kecy bez omluvy
zabitý čas lidí plných elánů
co smutně čumí z celodenních fermanů
čímž sázejí si sami rány do huby

Nebaví mě promrhaný čas celé hodiny
kdy nezvládneš nic jsi částí spodiny
a opuštěné děti zbytky rodiny
slyší jenom sprosté zplodiny

Nebaví mě komplet špatný vhled
chtěl jsem hrát bych trochu změnil svět
Teď bych sám však potřeboval změnu
abych mohl hrdě čelit egu svému

Abych zase věděl že nejsem děvka v hříchu
a vše co dělal neved k sycenému břichu
Abych se zas a opět cítil člověkem
a ne jen onucí s vymáchaným snem.


8 názorů

PetrP
03. 02. 2010
Dát tip
Děkuji všem za kritiku. V mnohém ohledu musím souhlasit a nebudu obhajova "kvalitu" formy. Co se týká obsahu, přiznávám, že je konkrétně zaměřený na úzkou skupinu lidí, které konrétně oslovil. Ještě jednou děkuji - zejména pak "dajakbol" za hlubší rozbor a inspiraci.

dajakbol
02. 02. 2010
Dát tip
„Nebaví mě promrhaný čas celé hodiny kdy nezvládneš nic jsi částí spodiny a opuštěné děti zbytky rodiny slyší jenom sprosté zplodiny" Možno budem celkom mimo, ale risknem to – podľa citovanej strofy, ale vlastne k tomu odkazuje celá báseň, tipujem, že si silne ovplyvnený rapom. Dosť možné, že sa mýlim, ale to je vlastne jedno. Básnička vykazuje s týmto hudobným žánrom niekoľko očividných/ušičujných podobností: Kladné: prirodzený slovosled bez inverzií, zbavený staromilského pátosu a sentimentu s vysokým glykemickým indexom. Toť plus! Záporné: intuitívné, živelné rytmizovanie „podľa ucha", bezobsažné, akusticky nezámerne nepresné a všeliako inak nekvalitné rýmy a čo sa obsahu týka, uštvaná explicitnosť výlev(k)ového charakteru. Toť mínus! Naozaj by Ti pomohlo naučiť sa zvládnuť formu, tvar básne, aby si mal na čom stavať. Aby si sa mal o čo oprieť. A potom uvažovať nad tým, čomu sa hovorí básnicá skratka. Má to čo do činenia s obrazným, metaforickým vyjadrovaním a s prísnou selekciou motívov, čo sa Ti hrnú do básne. A veľa čítať dobrých básnikov. Tým na veľa vecí prídeš sám. Napríklad na to, že umelecky ťarbavý pamflet zosmiešni predovšetkým sám seba. A to si asi nechcel.

Petrusha
02. 02. 2010
Dát tip
je to kŕčovité, až to bolí ...

aditus
01. 02. 2010
Dát tip
No, jako občas se poslední slova rýmují, občas i poslední 3 písmena, občas i poslední 2, to jo, ale aby se rýmovali i řádky, tak to fakt teda ne. To se o sebe tluče jak tajtrlik s křenem.

A.H.
01. 02. 2010
Dát tip
No jo, rýmy na pendrek.

Myslím, že mechanicky hledáš rýmy.. Zbytečné. V tvém případě je to jen svazující.

Miroslawek
01. 02. 2010
Dát tip
zapracuj na rytmu, hodně

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru