Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Polštář beze snů a mluvící tramvaj

07. 02. 2010
6
8
702
Autor
Dimi

polštář beze snů
.
.
.
.

(ticho)
(tma)


Ticho mrzne.
Kroky vržou.
(vrzání dveří)
Hladím svou tvář.


mluvící tramvaj

ššuš
ššuš
ššuš
ššuš

(šum)
(hlasitý smích)

Rozhovor o někom divném.
Doufám, že ho nepotkám, až půjdu domů
Nekoukám se, třeba by se koukal taky.
Vystupuje na mojí zastávce.

Mojí zastávce.

Jde stejnou cestou.

K mému domu. (soused?)

Do stejného patra. (soused na patře?)

Otevírá mi dveře do bytu. (podnájemník?)

Jde spát do mé postele. (nečekaný příbuzný?)

A hladí mojí tvář.


8 názorů

katugiro
12. 03. 2010
Dát tip
línaj, nejsou na tebe v tý škole zlí? :))

leenai
08. 02. 2010
Dát tip
Prvky epiky upotřebené pro vytváření lyrických obrazů, velmi dobrá práce se smysly, myslím, že i dobrý materiál pro autorské čtení.. je patrné zalíbení v tvoření scén a atmosféry. Takové psaní je mi blízké. Konkrétně - frázovitost volně a nenásilně nahrazuje explicitní dokreslení zvuky kroků; "mojí" čtenáře nutí sympatizovat a vcítit se (velmi pěkný prvek drobného uvolnění jazyka, byl-li vědomý); jediné co v mém vnímání básni drhne je onen "soused na patře", kde tě zklamává samotná čeština (osobně pro něj ale také nenacházím ekvivalent); Trochu se bojím prvoplánovosti, ale naději si nechám pro sebe. ;)

džejn
08. 02. 2010
Dát tip
Uf, taky jsem se jednu dobu celkem zděsila, protože mi to něco připomnělo...celkově se mi to líbí, tip.

Atlantis
07. 02. 2010
Dát tip
Ano,jiné*

konias
07. 02. 2010
Dát tip
velmi zajímavé...to rozhodně - ty "záležitosti" v závorkách tomu dávaj zvláštní náladu...líbí

baaba
07. 02. 2010
Dát tip
originalitě T

Makoves
07. 02. 2010
Dát tip
Spočátku to vypadalo jako scénář, pak jako příběh někoho kdo si pořádně šlehnul.Ale rozhodně je to originální. Za nápad a netradiční zpracování dávám (T)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru