Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Proč se paní Novotná starala o starou zbraň

30. 11. 1999
2
1
1749
Autor
mike

Jednou se stalo, že starý pan Kučera, známý pacifista a klidný člověk, koupil zbraň, aby s ní mohl střílet na neposedné špačky, kteří rádi ožírali plody staré višně, hojně využívané rodinou Kučerových k výrobě vynikající marmelády. Tak každý rok v době sklizně zbraň vyčistil, aby mohl hlukem výstřelů odhánět dotírající špačky. Jakmile špačci pochopili, že na zahradě rodiny Kučerů nejsou vítáni, pan Kučera zbraň naposledy vyčistil, uložil ji do pouzdra a schoval kamsi na půdu domu. Od té doby mohli s radostí vařit višňovou marmeládu a nechat se opájet chutí a vůní tohoto výjimečného produktu. Netěšili se však dlouho. Paní Kučerová zemřela. Pan Kučera byl nucen kvůli tehdejší ekonomické recesi pronajmout horní patro domu, aby vůbec přežil. Nastěhovala se tam rodina Novotných a brzy se díky šálkům skvělé kávy se starým pánem velmi spřátelila. Toto přátelství trvalo jen pár let. Pan Kučera zemřel. Ve své závěti odkázal dům a... samozřejmě recept na výtečnou višňovou marmeládu rodině Novotných, protože mu umožnila příjemně strávit poslední léta života. Novotní s radostí užívali snadno nabytého majetku, vařili výtečnou marmeládu a diskutovali o problémech nad šálky skvělé kávy. Ale ani tato "idyla" netrvala dlouho. Pan Novotný zemřel. Paní Novotná dál dělala jedinečnou višňovou marmeládu a vychutnávala šálky kávy. Ale i tyto šťastné chvíle musely jednou skončit. Na starou višeň se opět vrátili neposední špačci, neznající rány od výstřelů pana Kučery. Paní Novotné nezbylo nic jiného než oprášit a vyčistit dosti zašlou zbraň, kterou by bylo možno špačky odnaučit tomuto strašnému zlozvyku. Tak to je důvod, proč se paní Novotná starala o starou zbraň.

1 názor

Popelucha
22. 03. 2001
Dát tip
Dobrý, akorát nevím jestli mají špačci _ožírat_ plody višně. Ale jinak *.

Open
24. 01. 2001
Dát tip
dobrý

Daimon Terr
01. 12. 1999
Dát tip
Velmi zajímavě napsané ...
Líbilo ...:o)

IVANOL
01. 12. 1999
Dát tip
Jakási spojitost historicko-politická, ale musel jsem déle přemýšlet.
Kdopak bude asi ta pí Novotná, která zažene ty ptáky?
-taky líbí-

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru