Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Večerní řeka

21. 03. 2010
3
3
714
Autor
Klaris

...Zamyšlení na břehu tiché řeky za soumraku...o samotě i touze po lásce...

Na lednovou krajinu se snáší tichá tma, zadumaným příšeřím protéká řeka, temná, chladná, kovově lesklá, téměř nezčeřená. Světlo a stín se střídá v uhrančivém kontrastu – -bílá stráň, černá řeka, bílá kra, černá řeka, bílá stráň. Nad hladinou proletělo hejno ptáků, neslyšně jako stíny, nezachytitelně jako myšlenka zrozená pozdě v noci. Na kře nehybně stojí volavka, popelavě šedá na bílém ledu v černém proudu. Stromy střežící řeku, vážné až teskné, melancholicky zasněné, vnímají chladivé šedomodré ticho nehlučně, bez hnutí, a šero je hladí drobnýma, jemnýma rukama. Večerní řeka se obejde bez jásavých barev, přesto je v čistých hladkých liniích nevtíravá, naléhavá krása, je v nich prostá pravda, jíž není třeba slov. A voní, zvláštně voní… Celá scéna vyjadřuje samotu – klidnou, chladivě hladkou, jež dává možnost zahledět se hluboko dovnitř sama sebe, možnost zastavit se a rozhlédnout se kolem. Samota je krásná, dokud vím, že na mě někdo někde čeká, že se od studené řeky mám kam vrátit, že existuje nějaké Doma, plné světla, slov a barev, lidí a zvyků.V oknech pod lesem se svítí, a v každém je kdosi Doma, v každém někdo čeká, aby se ten druhý měl kam vrátit, až se nabaží nekonečné tklivé melodie, kterou brouká večerní řeka…

3 názory

macecha
18. 06. 2010
Dát tip
Samota je krásná, dokud vím, že na mne někde někdo čeká...... Má to hloubku ... T***

Hezky vykreslený obrázek. Ale textu by slušelo lepší členění. A prolog mi přijde nadbytečný.

lele
22. 03. 2010
Dát tip
prosím, možno je to jazykovou bariérou - čo je to bílá kra? straaašne moc šedej, a to zamyslenie prichádza až na konci a je to celé také, že neviem, či ide o úvahu, náladovku alebo o čo vlastne...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru