Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Přežijí holiči rok 3000 ?

01. 12. 1999
1
0
1474
Autor
mike

Ten večer zavřel Jan Savický svůj krám jako obvykle v šest hodin a přemýšlel, jestli není na čase změnit vývěsní štít, na kterém stál ozdobný nápis : JAN SAVICKÝ - HOLIČ. Poslední roky do jeho krámku nezavítalo ani zdaleka tolik lidí jako za časů jeho děda nebo praděda - nemyslete si, člověk se hodně změnil. Čelní a temenní kost již dávno nezdobí více či méně husté vlasy, zkrátka člověčí lebka osiřela. Je holá, jen sem tam nějaký chlup. Problémy s nedostatkem zákazníků neměl samozřejmě jen pan Savický, podobný osud postihl i jeho kolegy Kleina a Strážného. Jen si to představte, nepomáhaly ani snahy přilákat více zákazníků; akce Za každé ostříhání šampón zdarma neměla úspěch. Pánové si zřejmě neuvědomili, že šampón není v dnešních dobách třeba. Situace se jevila beznadějně. Nikdo o jejich problémech nechtěl slyšet. Oslovili několik vlivných deníků (mezitím se k jejich aktivitám přidali i zubaři) a již za několik dní téměř všem českým novinám vévodily palcové titulky : "Holiči a zubaři mohou zastavit růst HDP" nebo "Nenechejme holiče na holičkách…" Místo pro komentáře a stanoviska listu nahradily analýzy Martina Komárka, např. "Podstata díla zubařského." Následovaly demonstrace a jiné protestní nátlakové akce, kterých se kromě kadeřníků a zubařů účastnila celá veřejnost. Vždyť, a české noviny to tak popisovaly, je to přece útok na svobodu každého z nás. Ale nic netrvá věčně, ani masové obdivování všeho holičského a zubařského. Důvod byl prostý. Nějaký novinář, Kozumplík se myslím jmenoval, odkudsi vytáhl téměř padesát let starou kauzu ukradeného zubařského zlata. Sympatie veřejnosti a novinářů byly ty tam. Po panu Savickém jako by se zem slehla.
alina
27. 12. 2001
Dát tip
Hodně dobře se čteš, Miku! Ale tentokrát bych souhlasila s ostatními. Nějak mi ten konec fakt hlava nebere. BTW: myslím, že po holičích a zubařích jsou na řadě knihovníci :o/

Anonym
04. 09. 2000
Dát tip
Dobrej nápad. Ten konec sice trochu skřípe. Zkus na tom ještě pracovat. Vím, že se to snadno kecá, ale byla by to škoda.

Daimon Terr
03. 12. 1999
Dát tip
Máš zajímavý styl ...

IVANOL
01. 12. 1999
Dát tip
Krátký, jasný, výstižný. Jen ten konec je podle mě moc useklý. Asi bych se chtěl dozvědět víc o stavu společnosti současnosti. Pěkný styl.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru