Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

zakázané uvolnění

30. 05. 2010
0
1
1084
Autor
Dianella

ZAKÁZANÉ UVOLNĚNÍ

 

Jaký by měl být podle vás vztah učitele a žáka nebo chcete-li profesora a studentky?  Než budete číst dál, tak se nad tím aspoň trochu zamyslete. Podle mě by to měl být vztah dobrý a příjemný, studentka by měla mít ke svému profesorovi vždycky respekt. Je nutno dodat, že tomu tak vždycky není. Tak by to mělo být. Ovšem, to by byla velice pěkná představa, ale většinou to je přesně naopak. Těžko říct, komu lze pak přisuzovat vinu. Jestli studentovi nebo profesorovi. Zkrátka vzájemných vztahů mezi těmito dvěma stranami může být mnoho a téměř všechny jsou společností tolerované. Ale může bohužel nastat situace, kdy tento zdánlivě nevinný vztah přeroste v něco úplně jiného. V něco většího. Bohužel nebo bohudík? Říká se, že láska kvete v každém věku. Spousta lidí tvrdí, že se několikrát zamilovali do někoho mnohem staršího nebo naopak do člověka podstatně mladšího. A není na tom myslím nic špatného. Proč je tedy tak nepřijatelné, aby mohlo něco podobného nastat i mezi dvěma již zmíněnými osobami? Proč?..to je otázka… Teď samozřejmě nemám na mysli sedmiletou holčičku a jejího krásného učitele češtiny, ale relativně mladého profesora a poměrně vyspělou studentku. Je několik případů, jak může takový vztah probíhat. Buď se jedná o pedofilního učitele a nevinné dítě. Pak je to samozřejmě nepřijatelné. Nebo taky může jít o bláznivé dítě a pak se nevinným stává učitel. Ale opravdový a nepřekonatelný cit se řadí mezi tyto neřesti a je brán jako něco špatného, něco nemožného a nepředstavitelného. Proč ale? A je to správně? Je vážně spravedlivé vyhodit profesora, který něco podobného „provedl“, ze školy? Netvrdím,  že je to nejlepší věc, která se může stát, ale když už se něco podobného stane, tak by se opravdu mělo jednat tímto způsobem?


1 názor

to není povídka. spíš úvaha.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru