Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Jak dostat báseň do polepšovny

30. 05. 2010
8
10
579
Autor
zerticek

Musíš být k básni spravedlivý
Česat ji
Vychovávat ji
škrtat její neduhy
a vepisovat ctnosti
Vyhodit ji dveřmi a ona ti přijde oknem

Některé jsou cítit jako syrečky
ale z některých pak uzraje dobré víno


10 názorů

Garay
31. 05. 2010
Dát tip
Jo. Přesně. A stejně se jich nezbavíš, ať už voní počemkoli :) T.

a když ne tak tě prostě vylejou:)*

Takový Bezruč by o přepisování mohl povídat. Stejně tak i Tolkien by prý PP ani nevydal, jak ho pořád přepisoval, kdyby na něj nezatlačili. Bob Dylan se jednou ptal Leonarda Cohena, jak dlouho psal text Halelujah, pět let, říká Cohen, Dylan byl úplně vedle, pak se Cohen ptá, jak dlouho dělal Dylan (teĎ nevím kterou, jednu z těch nejznámějších) jeden text, prý patnáct minut.

zerticek
30. 05. 2010
Dát tip
Myslela jsem to tak, že kolikrát se s jedním konceptem básně mořím a ať přetvářím, jak přetvářím, pořád je to blbý:-) Takový pak je třeba zahodit...a já to vím, ale někdy je mi líto té myšlenky a tak se k ní zas vrátím a znovu to pokouším, ale většinou tyhle dodělávky stejně končí v koši, kam patří. Nejlepší básně vzniknou naráz a už se nemusí předělávat. Nebo tak je to u mě, nevím, jak u vás ostatních :-)

Vyhodit ji dveřmi a ona ti příjde oknem-chápal bych to, kdyby ten její návrat měl být součástí procesu zrání, ale v velku básně tomu rozumím tak, že měl být řečeno Vyhodit ji dveřmi i když ti příjde zpět oknem, nebo něco na ten způsob. Pěkná reflexe procesu tvorby:)

zerticek
30. 05. 2010
Dát tip
Hluboké to není, to já neříkám, je to spíš taková blbost...:-) A jako takovou jsem jí pustila do světa.

Max Hutar
30. 05. 2010
Dát tip
Název je příliš aktualizovaný, samotný popis básnění nešel příliš hluboko, ale jistou úroveň to má.

Norsko 1
30. 05. 2010
Dát tip
mám chuť na obojí *

moorgaan
30. 05. 2010
Dát tip
kazda basen v sobe trima marsalskou hul!.-)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru