Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Jan

05. 06. 2010
9
23
2352
Autor
coura

Strašně zmlácenej, napůl uškrcenej gumičkou příšernýho, ručně namalovanýho, ze čtvrtky vystříhlýho motýlka, napsal svou „úplně poslední“ báseň.

         Nemohl si nechat ujít její maturitní ples, navíc když ho spolumoderovala. Vypadala jako z planety Pomsta, ne bohyně, reálný úžas z nádhery. Znal tu spoustu lidí, koneckonců bývala to i jeho škola, spoustu zobáků, co budou od něj chtít koupit pití, Škatule totiž podivným zázrakem zajistila, že dnes tu mladistvím nenalejou. Byl populární coby nadějný začínající alkoholik.

          Potkat její maminku ale neměl. Dost na tom, že byla přítomna přímému přenosu Rozchodu III. Definitivního, že se tehdy obrátila ze sedadla spolujezdce a řekla: "Stačí, holčičko." Otec řídil, bratr zíral do kraje, vezli ho na autobus a vstříc poznání, že už si nikdy neuvěří. Bude pitvat orgasmy svých žen, důvody cest k sobě, důvody všeho, bude nacházet  stále stejné protějšky, typ s přidanou hodnotou, jimž se omrzí sladký, ale kňučivě statický klouček – nemuž.

         Rozšafná matka se ho hned ujala a po nutném výslechu, koktejlu, sérii rad, koktejlu, historkách o její maturitě a koktejlu na něj pohlédla poprvé jinak. Nápadně krásná ústa, rodový znak proklatých vévodkyň, nepatrně přišpičatěla a řekla: "Bolí?" Aniž by čekala na odpověď, na odeznění první vlny paniky, kterou její slova způsobí, pokračovala: "Jsem ráda, žes ji seznámil s Bořkem. Má na ni dobrej vliv, víc se teď učí, čte, a to bude potřebovat, víš přeci, kam se hlásí? Dala mi přečíst jeho básničky, víš přeci..., promiň." Acotyjakžiješ už nevnímal, odpotácel se a začal krást.

         Skleničky, panáky, všechno sklo, co se v něm odráželo zúčtování, vzteklá nenávistná láska a zrada. Všechno cpal do kapes prošívané péřovky. Nemohlo to projít, ať už chtěl, nebo ne všechno rozbít po cestě na koleje, nemohlo to projít, donesl ale malý panák ve slipech.

         Narvali mu ho tam a pak ho zbili s krutou nenávistí pinglů, kteří se nepotřebují ptát proč, kteří už všechna ubohá protože slyšeli.

         Koktavě mi vysvětloval své sako, oko a ponížení. Mluvil o Bořkovi, a jak tenkrát náhodou přišel, právě když sám přednášel něco zásadně poetického. Ten večer měla u něj spát, až dorecitují, připijí se, bude u něj spát. Odpoledne mu to slíbila felací, ne nedělal si naději, že se k němu vrátí. Nebo možná jo, neví. Čekal až do rána! Bořek byl kamarád a taky trochu psal, nic moc, romantické, mystické texty, nejlíp mu šly ale jednoduché popěvky, sám mu je upravoval.

         Udělal mu hroznou scénu, myslel, že to byla jen epizoda, nechodil s ní, ale: "To se přece nedělá!" "A jak jsem to měl vědět, nic neřeks!"  Pak to postupně odeznívalo - až do dneška. Plakal. Nevím, jak ho utišit, spálíme motýlka, sako snad zvládnu zašít. Pít, pít, jdeme pít. Zbytek cesty je na mě.

         Známe se přece dlouho, dlouho. Asi vytáhnu všechny hrdinský historky, trapasy ze základky. "Pamatuješ na Janu? Vdala se, představ si, musela." Taky musím, ale úplně něco jiného. Líbeme se. To nemá být, to nemá být - opravdový maturitní večírek i se zkoušejícími. Svlékám mu slipy. Jen ještě přečte svou „úplně poslední“ báseň:"Zůstatky obyčejnosti vadí jen španělským knihám...," zarazil se a pokračoval: "tys odešla....hovno, tys odešel." To odešel zdůraznil s takovou sladkou urputností...! Dál už nedeklamoval. Sundal jsem ho ze stolu a rozložil pod sebe. "Zapomeň."

        

  


23 názorů

coura
06. 11. 2010
Dát tip
říká to sám sobě

coura
06. 11. 2010
Dát tip
to je rezignace ne heterosexuální naplnění večera

BrownSugar
06. 11. 2010
Dát tip
Po druhým přečtení jsem si sice ujasnila některý věci, který mi předtím unikly. Hlavně nedokážu pochopit "tys odešla...hovno, tys odešel", kdo to komu říká

Pam!PUCH!
23. 07. 2010
Dát tip
Ještě na velikost si budete stěžovat paničky .. tady je to samej Bořek . . . . dobre .. tesim se na dalsi coury

Pam!PUCH!
23. 07. 2010
Dát tip
Ještě na velikost si budete stěžovat paničky .. tady je to samej Bořek . . . . dobre .. tesim se na dalsi coury

Bíša
05. 06. 2010
Dát tip
T.

coura
05. 06. 2010
Dát tip
A JÁ SE TOLIK SNAŽÍM, NAVAL PRACHY!

coura
05. 06. 2010
Dát tip
A JÁ SE TOLIK SNAŽÍM, NAVAL PRACHY!

Norsko 1
05. 06. 2010
Dát tip
to jsou spíš výkřiky

coura
05. 06. 2010
Dát tip
ta kurzívou ti nestačí?

Norsko 1
05. 06. 2010
Dát tip
když mně tam chybí přímá řeč

coura
05. 06. 2010
Dát tip
beru, tak na 14, no (z 18!)

Norsko 1
05. 06. 2010
Dát tip
100 euro

coura
05. 06. 2010
Dát tip
ne, jsem coura, ne děvka prodejná

Norsko 1
05. 06. 2010
Dát tip
zoom. ještě

coura
05. 06. 2010
Dát tip
poměj se

Norsko 1
05. 06. 2010
Dát tip
já zas čtu blbě ta velká, která by klidně by mohla být menšími, zaujala by jiný tvar, okamžitě bych měl jiný přehled, myslím že lepší

coura
05. 06. 2010
Dát tip
k malým písmenům na začátku, prostě jen hrozně pomalu píšu a tohle je snadnější, ale nedělám to furt, blbá a prázdná, co neumí ani na klávesnici

coura
05. 06. 2010
Dát tip
neudělám, blbě čtu malá písmenka, blbá a prázdná

Norsko 1
05. 06. 2010
Dát tip
menší písmena bych prosil. dutá prázdnota mě děsí

Winter
05. 06. 2010
Dát tip
Je to dobrý, no... I když mi uniká smysl ostentativního psaní malých písmen.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru