Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

POPRAVA VŠ

03. 11. 2001
0
0
2256
Autor
MrSasa

Rád bych všechny upozornil na přiravovanou akci v Olomouci... Více najdete zde...

Všechno vypukne 8.11. 2001 ve 14:00 hod. Sraz účastníků se předpokládá na 13:30 hod. v aule Právnické fakulty Univerzity Palackého. Odtud by šel průvod přes Dolní a Horní náměstí na Zbrojnici kde proběhne vlastní poprava. Popravena bude každá vysoká škola či fakulta, která o to požádá. Stačí, když vyšle několik lidí ze svého středu  (studenti i profesoři), kteří by školu při aktu zastupovali. Nemusí to být lidé s hereckým nadáním, scénář je sestaven tak, aby byl lehko zvládnutelný. Pokud se nikdo ze školy nebude chtít představení zúčastnit, nevadí. Stačí když přijedou "civilisté". Rozhodně se to však týká celých škol a ne jedinců, kteří ji nemohou zastupovat. Co se kostýmů a rekvizit týče, vše je v režii každé školy. Základní koncepce je taková, že v průvodu půjdou chudí studenti, kteří ponesou staré vybavení škol, které by chtěli vyměnit za nové a podobně. Je na každé škole, jak se rozhodne vyjádřit nedostatek financí, v jaké sféře jej nejvíce pociťuje (staré vybavení laboratoří, chatrnost budov, nedostatek knih, zastaralé učebnice atd.) Na podrobnostech se dohodneme až konkrétně s případnými zájemci.


Květuška
23. 02. 2002
Dát tip
brekeke

Bacil
08. 11. 2001
Dát tip
Máte pravdu - všichni, každý kousek.

Cavalera
08. 11. 2001
Dát tip
Hele Regi ... ale ty peníze o kterých se mluví neměly být na topení ... alespoň jsem si to vždycky myslel ... To je zase trochu něco jiného.

Regis
08. 11. 2001
Dát tip
Cavalera: to je jasne, ze nemely byt na topeni. Ja se jen snazil ukazat, ze vlada slibuje hory a doly a nakonec ani z penez, ktere skoly dostavaji NORMALNE, tezko vyziji... a ted navic prijali vic studentu... To je onen paradox a to, co podrazdilo vysoke skoly. Nikdy jsme nestavkovali za vyssi platy, jako lekari nebo zelecnicari, tady jde o to, ze kdyz se neco dohodne, mely by zavazku dostat obe strany. Penize maji jit na vyuku...

Regis
08. 11. 2001
Dát tip
avi...

Vojtek
08. 11. 2001
Dát tip
Regis: buď jsou kantoři blázni, nebo totální nadšenci :-)))

Regis
08. 11. 2001
Dát tip
Vojtek: oboje... ;)))

Cavalera
08. 11. 2001
Dát tip
Mě by jen zajímalo co bylo na počátku .. kdy se ty peníze dohodli ... nikdo jen tak z ničeho nic neslíbil peníze .. nikdo je nechtěl jen tak a troufnu si říct, že tak jak se za posl. let chovali představitelé VŠ .. tak nebylo jejich zájmem ani nápadem rozšířit mniožství studentů ... kdo ví jak to tenkrát bylo:_)) ... "kdo ví jak to tenkrát bylo, já jsem jenom chtěl abych z toho něco měl".-)))

Regis
08. 11. 2001
Dát tip
Cavalera: ministerstvo skolstvi tlaci dlouha leta VS, aby zvysili pocet studentu. Za kazdou cenu, tj. pri nedostatku pedagogu, mista a penez... VS rekli letos na jare ano, zvysime pocet studentu, kdyz vy nam na to date. A MSMT kyvlo, OK, ve statni rozpoctu budou dve giga koruny pro tyto ucely. A tak vysoke skoly prijaly v cervnu vice studentu, aby se dozvedely, ze zadne prachy nebudou... tak nejak to bylo... jako vysokoskolsky ucitel to vim relativne presne...

Vojtek
07. 11. 2001
Dát tip
Cav: Vysokoškolský diplom je značka. Značka (něco jak ADIDAS), že můžeš očekávat vzdělaného člověka....je-li tomu tak... tolik můj skromný názour :-)))

Kittie
07. 11. 2001
Dát tip
Držím pěstičky a doufám, že se akce vydaří tak, jak by měla. Je smutný, že se neplní sliby tak jak byly reprodukovány a zvlášť v případě vysokých škol je to docela "průser". I když se ty "pouhé" dvě miliardy nakonec "někde" vyštrachaly.. mělo by to takhle probíhat pokaždé?? Myslím, že mi většina dá za pravdu, že ROZHODNĚ NE! Vypadá to, jako by pánům politikům - jestli se jim tak dá vůbec říkat - vůbec nezáleželo na úrovni vysokého vzdělávání.. to tedy jako národ asi dopadneme...

Cavalera
07. 11. 2001
Dát tip
a zvednou suktečně ty dvě miliardy úroveň vysokoškolského vzdělání? .. ..

Kittie
07. 11. 2001
Dát tip
Jako jestli dotace 2mld korun + VŠ = vyšší úroveň?? Takhle jednoduše to fungovat nebude (ale idea je to pěkná).. jde o to, že většina VŠ má např. opravdu zastaralé vybavení, které brzdí.. v tom je potřeba trošku pohnout. Podle mě vzdělávání a zvlášť vysokoškolskému by se mělo trochu (a možná ještě o něco víc) pomoc, a i finanční injekce je v současný době dost velká pomoc.

Regis
07. 11. 2001
Dát tip
Cavalera: zadny diplom neni zarukou cehokoliv. To ale nemeni nic na tom, ze sliby se maji plnit. A kdyz nemaji skoly ani na topeni, je to tristni. Ja zil v kanclu, kde bylo v rijnu, nez se sehnaly prachy, tak 16 stupnu, a mas-li v tom cely den sedet, je to o zdravi, i ve svetru. Bohove, tady nejde ani o uroven, tady jde temer o preziti. Vzdyt se na nasich vysokych skolach bezne nataceji historicke filmy (to neni legrace ale fakt). Kecy o grantech si vlada muze strcit za kloboucek. Na grantovce vladnou pochybne pomery, navic ani tam neni penez dost. Mam s tim vlastni trpke zkusenosti. Delam ted uz mesic v Nemecku, byvale vychodni casti, a to co tu vidim, je na hony vzdaleno tomu, co lze videt doma. Absolvovani vysoke skoly z nikoho genia neudela, tim se je treba narodit, ale nam ostatnim by mela VS poskytnout alespon slusne vzdelani (dobre pedagogy). Vzdyt plat VS pedagoga je smesny i v porovnani s pedagogem na stredni skole. Za ty penize to delaji jen magori, silenci ci blazni....

Cavalera
06. 11. 2001
Dát tip
fakt nevím ... buď tomu nerozumím, nebo mě to zas až tak nebere anebo to s trěma financema nebude až tak horký:-)) ... ale jinak je fajn, že si hrajete ...

Dany
06. 11. 2001
Dát tip
Nejde jen o peníze ... jde hlavně o to ... jak národ vnímá vzdělání/vzdělávání ...

Cavalera
06. 11. 2001
Dát tip
Já se jen zeptám ... je vysokoškolský diplom skutečně jakýmsi důkazem vzdělání? Nebo takhle ... je zárukou alespoň u 80_ti procent absolventů, že jsou v daném oboru naučeni? ... bojím se, že to pro řadu VŠ, či spíše oborů neplatí .... V takovém případě dle mne problém nespočívá ani tak ve financích, či vnímání veřerjnosti, jako spíše v koncepci, přesněji strnulosti systému školství, který nejenže není v různých oblastech schopen plynně reagovat na vývoj společnosti (a to dokonce ani v oborech, kde se vývoj čítá v létech, či dokonce několika rocích), ale dokonce se o to ani nesnaží. To mě tíží daleko víc.

Saša
05. 11. 2001
Dát tip
Klídek MrSašo, Květuška jen nepochopila problém VŠ ... ani Tvou snahu ... škoda, že už jsou má vysokoškolská léta dávno v nenávratnu ... ledaže bych šel znovu študovat, ... ale na to jsem už dost starej ... (nebo že by nééé?) :c)))

Bacil
05. 11. 2001
Dát tip
Já nemám představu, jak se hodlá nebo nehodlá zapojit moje škola, respektive fakulta. My jsme příliš velká fakulta a informace z jednoho konce se na druhý obvykle nepropracují. Takže jako asistent na brněnské medicíně budu celé akci raději jen držet palce, jsa pouhým jednotlivcem, který školu nemůže zastupovat.

Bacil
05. 11. 2001
Dát tip
Jinak (ad Květuška) je to zase o tom, jestli na Písmák patří i to, co nesouvisí s literaturou. Já si myslím, že v omezené míře ano - asi tak, jako se lidé v práci nebaví pořád jen o práci, ale občas taky o politice nebo o ženských. Proč by si lidé, kteří se znají přes Písmáka, nebohli sdělovat i ne-literární informace? Dokud to nedusí literární složku...

Vojtek
05. 11. 2001
Dát tip
Ne, ze by neslo o spravnou vec.....ale kvuli takove zanedbatelne castce jako jsou 2 miliardy??, takovej humbuk???? ... Ale drzim pesti

Javert
05. 11. 2001
Dát tip
Humbuk je spíš kolem toho, jak se ty peníze (ne 2 mld, ale kompletní dotace ze státního rozpočtu) budou vysokým školám rozdělovat. Z toho hlediska mi přijdou olomoucké aktivity úsměvné, protože UPal nic navíc nedostane...

Vojtek
05. 11. 2001
Dát tip
Javert....jo!

MrSasa
05. 11. 2001
Dát tip
Javert: Však mi tu popravu chceme položit spíše do úsměvné roviny... alespoň jsem to ze scénáře pochopil... :o)

Květuška
04. 11. 2001
Dát tip
Tento text nemá takovou hloubku, jak jsem předpokládala. Písmák si zaslouží propracovanější textíky, vždyť čtení tu je pro radost! Také jsem zklamaná obsahem. Příště zkus zvolit poutavější téma. Květuška

MrSasa
04. 11. 2001
Dát tip
Jak mám zvolit poutavější téma na Upoutávku??? Prostě Upoutávky jsou tu od toho, aby na něco upoutaly, na něco, co se bude konat!!! Já si to nevymyslel, jen jsem chtěl, aby o té přiravované VŠ akci lidé věděli...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru