Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Břečťan

17. 06. 2010
6
7
670
Autor
Klaris

Zlý černý břečťan
jak had se svíjí
na listech linka
temně zlatá
zmijí
sladce jedovatá.

Tichounce spinká
ametyst
chvěje se ze sna
jako list
a tepe ve mně.
Až tohle skončí
omládne země
po Moraně Vesna.

Horce lepkavé prsty tmy
voní trpce jak předjaří
jako vina.
Léto se ztrácí do zimy
jen kry co v srpnu popraskaly
nese mi řeka po tvářích.
I kočka strachu je nahá
v  trní.
Mdle šedou srst už jí vzali
stále líná
zlobně vrní.


7 názorů

guy
17. 08. 2010
Dát tip
pěkně svinuto

Jazylka
20. 06. 2010
Dát tip
velmi príjemné. prvá sloha sa mi páči, dobre navodzuje atmosféru. v druhej mi trošku zavadil prvoplánový rým "ve mně - země", ináč ale fajn, a v tretej sú zaujímavé metafory (kry co v srpnu popraskaly nese mi řeka po tvářích - super) , vic rozvoľnený rytmus mi tam nejak nevadil.

koloušek
18. 06. 2010
Dát tip
Zajímavé.T*

Taubla
18. 06. 2010
Dát tip
pro mě bezvadné

Miroslawek
18. 06. 2010
Dát tip
A ještě poznámku k rýmu, rým vztažený více než přes čtyři verše přestává fungovat (konkrétně vina/líná), onen zvukový svorník se rozpadá.

Miroslawek
18. 06. 2010
Dát tip
vícevrstevný samozřejmě ;o)

Miroslawek
18. 06. 2010
Dát tip
Zajímavý pokus o vícerozměrný nebo chceš-li vícevrtevný rytmus. K tomu jen jedna věc: Zlý černý břečťan jak had se svíjí na listech linka temně zlatá zmijí sladce jedovatá. Zlý černý břečťan jak had se svíjí X Xx Xx x X x Xx = měl být jamb, ale není (jak had se) na listech linka temně zlatá zmijí X xx Xx Xx Xx Xx = 5JŽ Kdybychom ignorovali zlý černý břečťan a začali až od "jak had se svíjí" dostaneme dvě jambické stopy, k níž bychom následující pětistopý jamb vztahovali, ale tak podle mne postupovat nelze. Metrický impuls stanovuje počátek, rozvolňování a variace se odvozují od něj, nikoli naopak. Další návaznosti ve strofě jsou už v pořádku. S rytmickou intepretací následujících strof problém nemám.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru