Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Tobě

07. 11. 2001
0
0
653
Autor
Géba

Je těžké lásko psát

o tom co já vím,

kdoví,zda máš mne rád,

kdoví,s kým spáváš,jsi návyk.

 

Všechna ta zákoutí

o kterýchs mi psával,

ne,ať tě nermoutí,

o nich dál se mi zdává.

 

Mám zvláštní nadání,

do snů tě lákám,

máš snad vážná poslání?

Před tebou svůj život skládám.

 

Nehledej,proč dál

po nocích pláču a strádám,

život smi dávno vzal,

rovná se mít tě ráda.

 

Až připluješ po vlnách

malinkých,chtivývh zdání,

nenech mne probůh snad

probudit se do samot raních,

 

vždyť dva mají vždy spolu spát,

snídat své zvyky a přání,

spolu žít i vstát.

Tak vstaň a se mnou dál žij.


Géba
13. 11. 2001
Dát tip
Ty písemné prohřešky jsou tam schválně,myslím si,že ne vždy se musí psát spisovně a tímeř "napovel" tak,jak by měla poezie vypadat.proč ano a proč ne?

Albireo
13. 11. 2001
Dát tip
Gébo, já to na obecné úrovni beru, ale myslím si, že nespisovné tvary mají když tak vycházet z hovorové řeči (tak píše třeba FLO, a moc hezky). Něco jiného však je dělat chybu tam, kde se to zvukové stránce nepozná. Tohle bych uznal, leda kdyby to mělo naznačit fiktivního pisatele-dítě nebo "muže z lidu".

Albireo
08. 11. 2001
Dát tip
Jsou tady také místa, která mají něco do sebe - "jsi návyk", "snídat své zvyky a přání", ale převážně jsou to klišé stokrát ohraná. I když chápu, že pro autorku zřejmě hlavní úlohu hrála potřeba s něčím se vyrovnat, za tohle rozhodně tip nedám. Zvlášť když vezmu v úvahu i neuspořádaný rytmus a rýmy (i když to není přímo chyba, ruší to) a prohřešky jazykové ("život smi dávno vzal", "raních"), a typografické (překlepy, chybějící mezery po čárkách). Sorry, Gébo.

kafka
07. 11. 2001
Dát tip
nemůžu uvěřit tomu, že tuto i předchozí báseň napsal tentýž autor... promiň, budu se muset přesvědčit, ale nevím, jak...

kafka
07. 11. 2001
Dát tip

Wopi
07. 11. 2001
Dát tip
no, je to opravdu něco ÚPLNĚ jiného, viď...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru