Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Jan Balabán: Zeptej se táty

18. 07. 2010
2
5
1101
Autor
DDEX

Čtení knihy Jana Balabána Zeptej se táty ve mně evokuje množství emocí. Autor velmi sugestivním způsobem popisuje smrt člověka a bezprostřední reakce jeho okolí na ni. Sterilní, depresivní prostředí nemocnic, studených ulic a bytů, v kterých se napůl zlomení lidé sklíčeně noří sami do sebe, aby se tváří v tvář nevyhnutelné konečnosti utkali sami se sebou. Obraz lidského nitra útrpně čekajícího a reflektujícího - přitom děsivě bezmocného. Při čtení má člověk podivný pocit, že se ho toto téma velmi niterně týká, ačkoliv o něm v takovém detailu a hloubce nikdy nepřemýšlel. Jaké to bude, až budou moji nejbližší umírat? Budu cítit vinu, smutek, provinění?  Já osobně měl tendenci smrt ze svého života vytěsňovat, ačkoliv vím, že je nezbytná a nevyhnutelná a to asi není dobře. Děkuji autorovi za tuto katarzi. 


5 názorů

Markel
14. 12. 2010
Dát tip
taky to beru jako odkaz a přečtu asi, díky

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru